Gå till innehåll

NL - Vad skulle du ha gjort?


Richthofen

Recommended Posts

Hej!

Jag spelade för ovanlighets skull på Svenska Spels 50-kronorsnivå och lyckades gå från 1000 upp till 2800 på ganska kort tid. Med tanke på den höga nivån sa jag till mig själv att inte ta några onödiga risker. Då kommer naturligtvis handen som (väl?) inte går att lägga. Jag hade AQ i hjärter och höjer till 150:- före floppen. Två går med.. i floppen kommer AQ med färgdrag i hjärter. En kille bettar hårt. Jag höjer förstås men får en reraise tillbaka. Jag höjer igen och killen går all in med runt 2500:- Eftersom jag har högsta tvåparet och färgdrag med esset högt gick det bara inte att lägga sig trots att jag inte hade råd med en förlust. Så jag synar men får inte färgen och killen har stege redan i floppen! :shock:. Sedan vart jag förstås rätt tiltad och förlorade de resterande 300-400:-. Hade du som läser detta också tagit den risken även om din bankrulle inte var mer än 3000 totalt? Med facit i hand kanske jag gjorde fel, eller? Killen hade ju en ofattbar tur, inte bara för att han fick stege redan i floppen utan för att han fick det just när jag själv fick en sådan monsterhand. Jag har aldrig tidigare i lika hög grad misstänkt rigg av det ondskefulla spelsystemet :evil:. Typiskt dessutom att det hände på den nivån :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du vet det antagligen själv, men du spelar ju alldeles för högt!

 

Att man förlorar med bra kort händer ju ständigt och jämt. Det är ju just därför som man måste ha bra money management, så man inte gular när man har lite oflyt.

 

Se till att få lite disciplin och kör stenhårt efter ett lite sundare BR-krav...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade misstänkt att sajten var riggad då du lyckas träffa både tvåpar och färgdrag på flopp, innebär ju att antingen Ah el Qh var med två ggr.

 

Detta innebär ju att du antingen inte hade färgdrag på utan bara tvåpar, samt att skrämselkort finns K,J,10, du säger inte vilket.

 

Bettar han så kraftigt och du bara kan förlita dig på att träffa kåk hade jag nog vikt mig, troligt att han har stege eller triss ju.

 

Jag hade inte re-reraisat på flopp, där är ditt stora fel, jag hade nog knappt re-raisat, syn räcker gott på farlig bråda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet det antagligen själv, men du spelar ju alldeles för högt!

 

Att man förlorar med bra kort händer ju ständigt och jämt. Det är ju just därför som man måste ha bra money management, så man inte gular när man har lite oflyt.

 

Se till att få lite disciplin och kör stenhårt efter ett lite sundare BR-krav...

 

Faktum är ju att detta inte är otur, dåligt spelat, överbettar ett tvåpar på farlig bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag hade AQ i hjärter och höjer till 150:- före floppen. Två går med.. i floppen kommer AQ med färgdrag i hjärter. "

 

Hur kan du få färgdrag med AQ på flopp när du sitter med AQ i hjärter?

Väldigt bra fråga :) men jag vet iallafall med säkerhet att jag hade tvåpar med AQ och hjärterdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag hade AQ i hjärter och höjer till 150:- före floppen. Två går med.. i floppen kommer AQ med färgdrag i hjärter. "

 

Hur kan du få färgdrag med AQ på flopp när du sitter med AQ i hjärter?

Jag hade AQ i hjärter och floppen blev A(hjärter) Q(spader) 10(hjärter), så det var väl ingen konstighet?

 

Jo. Det finns bara ett A (hjärter).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag hade AQ i hjärter och höjer till 150:- före floppen. Två går med.. i floppen kommer AQ med färgdrag i hjärter. "

 

Hur kan du få färgdrag med AQ på flopp när du sitter med AQ i hjärter?

Jag hade AQ i hjärter och floppen blev A(hjärter) Q(spader) 10(hjärter), så det var väl ingen konstighet?

 

Nej, inget konstigt alls. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag hade AQ i hjärter och höjer till 150:- före floppen. Två går med.. i floppen kommer AQ med färgdrag i hjärter. "

 

Hur kan du få färgdrag med AQ på flopp när du sitter med AQ i hjärter?

Väldigt bra fråga :) men jag vet iallafall med säkerhet att jag hade tvåpar med AQ och hjärterdrag.

 

Vad nickar du? Vill du spela heads up mot mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet det antagligen själv, men du spelar ju alldeles för högt!

 

Att man förlorar med bra kort händer ju ständigt och jämt. Det är ju just därför som man måste ha bra money management, så man inte gular när man har lite oflyt.

 

Se till att få lite disciplin och kör stenhårt efter ett lite sundare BR-krav...

 

Faktum är ju att detta inte är otur, dåligt spelat, överbettar ett tvåpar på farlig bräda.

Sjukt nog så vet jag med säkerhet att jag hade färgdrag och tvåpar. Jag fattar inte heller hur det kunde gå till. Det låter ju som att jag pratar i nattmössan men jag minns det tydligt. Sedan tycker jag inte att det var dåligt spel att reraisa med högsta tvåparet. Däremot var det säkert onödigt att gå all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet det antagligen själv, men du spelar ju alldeles för högt!

 

Att man förlorar med bra kort händer ju ständigt och jämt. Det är ju just därför som man måste ha bra money management, så man inte gular när man har lite oflyt.

 

Se till att få lite disciplin och kör stenhårt efter ett lite sundare BR-krav...

 

Faktum är ju att detta inte är otur, dåligt spelat, överbettar ett tvåpar på farlig bräda.

Sjukt nog så vet jag med säkerhet att jag hade färgdrag och tvåpar. Jag fattar inte heller hur det kunde gå till. Det låter ju som att jag pratar i nattmössan men jag minns det tydligt. Sedan tycker jag inte att det var dåligt spel att reraisa med högsta tvåparet. Däremot var det säkert onödigt att gå all in.

 

Det här blir bara skojigare, du gör alltså 2 re-raises på flopp trots att din FI visar styrka. Du hävdar att du har kort som omöjligt ska ha funnits. Och du hävdar med detta att du spelade rätt.

 

Det finns en handhistoria på SS, leta upp den och kolla vart det gick fel, kanske var det ruteress och du var trött...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är ju att detta inte är otur, dåligt spelat, överbettar ett tvåpar på farlig bräda.

 

Ja, så sant, men jag tycker det är ointressant i sig. Intressantare är väl hur man kan välja att sitta med hela rullen på ett bord.

Jag spelade väldigt selektivt och gick plus fram till den handen och hade lovat mig själv att inte ta några onödiga risker. Det känns som en dröm men jag såg tvåpar med AQ i hjärter och hjärterdrag framför mig men det är ju sant att det inte kan ha varit drag i floppen. Något av de jag såg som hjärter måste ha varit ruter. Det känns inte direkt bättre efter att ha läst era svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag hade AQ i hjärter och höjer till 150:- före floppen. Två går med.. i floppen kommer AQ med färgdrag i hjärter. "

 

Hur kan du få färgdrag med AQ på flopp när du sitter med AQ i hjärter?

Väldigt bra fråga :) men jag vet iallafall med säkerhet att jag hade tvåpar med AQ och hjärterdrag.

 

 

I detta fall är det ju inte bankrulleproblem, utan svampen som inmundigades tidigare på kvällen som spökar. ;)

 

Hojta till nästa gång du käkat svamp... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag återkommer med handhistoriken om den nu går att få tag på i efterhand. Men kundservice öppnar först klockan 12.

 

Gå in på pokerklienten, tryck "tjänster" fliken, tryck handhistorik.

 

Du får upp en bra tid tillbaka, ett par veckor skulle jag tro, sen är det bara att leta, senaste handen är längst ner.

 

EDIT;fliken kanske heter nåt annat men letar du lite så hittar du den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag återkommer med handhistoriken om den nu går att få tag på i efterhand. Men kundservice öppnar först klockan 12.

 

Gå in på pokerklienten, tryck "tjänster" fliken, tryck handhistorik.

 

Du får upp en bra tid tillbaka, ett par veckor skulle jag tro, sen är det bara att leta, senaste handen är längst ner.

 

EDIT;fliken kanske heter nåt annat men letar du lite så hittar du den

Tack.. jag får en känsla av att jag har gjort bort mig lite nu ;) men det är märkligt hur tydligt jag såg tvåpar och färgdrag. Det är möjligt att det faktiskt gick till turn innan han gick all in men jag minns det inte så. Återkommer med information efter kl. 17 när jag kommit hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag återkommer med handhistoriken om den nu går att få tag på i efterhand. Men kundservice öppnar först klockan 12.

 

Gå in på pokerklienten, tryck "tjänster" fliken, tryck handhistorik.

 

Du får upp en bra tid tillbaka, ett par veckor skulle jag tro, sen är det bara att leta, senaste handen är längst ner.

 

EDIT;fliken kanske heter nåt annat men letar du lite så hittar du den

Tack.. jag får en känsla av att jag har gjort bort mig lite nu ;) men det är märkligt hur tydligt jag såg tvåpar och färgdrag. Det är möjligt att det faktiskt gick till turn innan han gick all in men jag minns det inte så. Återkommer med information efter kl. 12

 

Why efter 12, vad händer då, detta går ju att kolla dygnet runt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag återkommer med handhistoriken om den nu går att få tag på i efterhand. Men kundservice öppnar först klockan 12.

 

Gå in på pokerklienten, tryck "tjänster" fliken, tryck handhistorik.

 

Du får upp en bra tid tillbaka, ett par veckor skulle jag tro, sen är det bara att leta, senaste handen är längst ner.

 

EDIT;fliken kanske heter nåt annat men letar du lite så hittar du den

Tack.. jag får en känsla av att jag har gjort bort mig lite nu ;) men det är märkligt hur tydligt jag såg tvåpar och färgdrag. Det är möjligt att det faktiskt gick till turn innan han gick all in men jag minns det inte så. Återkommer med information efter kl. 12

 

Why efter 12, vad händer då, detta går ju att kolla dygnet runt..

Jag laddade hem spelklienten tillfälligt till min arbetsplats men eftersom spelhistoriken uppenbarligen sparas på hårddisken och inte i själva onlineklienten så fanns det ingen spelhistorik. Jag måste alltså kolla där hemma för att få fram uppgifterna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...