Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

hehe.

Vad är det här för HH's? Vore intressantare att spekulera i hur fan man spelar AA första handen i WSOP vs 7 pushar eller nått.

 

Haha om man får AA i första handen i WSOP och sju stycken pushar så finns det väl inget enklare beslut i hela världen än att syna. Om man inte synar där så har man ingenting i WSOP att göra. Däremot om sju pushar i en satellit på bubblan så är AA en enkel fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag slutar dagen på 2,879 minus. Jag förlorade allting i en heads up match på 3/6 mot en av de absolut sämsta spelarna jag någonsin mött i hela mitt yrkesverksamma liv som pokerspelare. Dock är det "yrkesverksamma livet" bara 1 år men herrejävlar vad många spelare jag nånsin mött och för att inte tala om hur många händer jag spelat.

 

Jag trodde verkligen att man kunde vinna mot en sån här EXTREMT dålig spelare trots att man har maximal otur medan han samtidigt har maximal TUR. Det är ändå en förnedring att jag inte kan vinna mot han. Jag vet inte om det finns någon bra liknelse men låt oss säga att jag får spela en tennismatch med fel arm, ständigt hoppa på ett ben OCH blunda med ett öga hela tiden medan jag får möta min farmor som får ha 2 studs på sig hela tiden samtidigt som hon får använda sig av alla linjer på banan. Jag borde ändå vinna! Men det gjorde jag inte. Och det gör ont.

 

Det här menar jag på fullt allvar och det finns det ett vittne på om det nu låter överdrivet. Men jag hamnade alltså all in för fullt inköp hela 14 gånger mot denna kille. I 5 av potterna hade min motståndare 4 outs och köpte ut på river samtliga gånger. I 4 andra av dem potterna hade han 6-8 outs och sög ut på river alla gångerna. I de resterande 5 potterna så vann jag 3 av dom och förlorade 2 av dom. I de 2 potterna var jag 60/40 favorit båda gångerna och blev utsugen på river. De andra tre potterna jag vann drog han död i.

 

11 såna potter på 3/6. Det blir mycket pengar. $6,600 för att vara korrekt. Jag har verkligen sett mycket poker i mina dar och verkligen sett de värsta bad beatsen, de värsta downswingsen, det värsta utav allt. Men jag lovar, på fullt allvar att jag har aldrig varit med om en och samma kille i en Heads Up som haft några helt osannolika reiligösa makter bakom sig under 2,5h med alla dom riversen. Faktum är att jag är en fruktansvärt lugn kille och har ALDRIG slagit sönder något framför datorn, och då har jag ändå varit med om fruktansvärda otursdagar precis som alla er andra.

 

Men idag brast det,för första gången i mitt liv. Efter hans 11e riverträff för natten och sina femte 4outare så kunde inte ens JAG hålla mig. Jag tog tangentbordet och bröt av det på mitten samt slog sönder det så varenda knappjävel i hela tangentbordet flög kors och tvärsöver hela rummet. Det kändes verkligen befriande och skönt :) Jag försökte verkligen hålla mig cool all the way men det blev för mycket till slut. Aldrig varit med om något liknande.

 

Tänk dig att du klättrar uppför ett berg och när du nästan är uppe vid toppen så ramlar du ända ner till marken. Nu måste du klättra upp för samma berg igen och detta kommer ta lång tid och vara oerhört krävande. Tänk er en sån situation fanns det hände mig elva gånger mot samma kille och den sista gången du äntligen får vidröra toppen så ramlar du ner pladask till marken igen....för 11:e gången.

 

Vad kan man då lära sig av en sådan här dag ? Ja en boxare blir ju allt mer tåligare ju mer stryk han får lära sig att ta. Med andra ord, det blir ännu svårare för mig att hamna på tilt efter en sådan här magisk dag. Dagen kostade mig runt 18 tusen och ett nytt tangentbord. För att ha en sån här magisk dag så kom jag väldigt lindrigt undan.

 

Jag kan väl visa upp en av de elva potterna för er så får ni väl ett perspektiv på hur dålig den här killen var.

 

Seat 7: dazzard67 ($3,601.10 in chips)

Seat 10: CarlDenStore ($786 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

CarlDenStore posts blind ($3), dazzard67 posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

CarlDenStore bets $19, dazzard67 calls $16.

 

FLOP [board cards: :Th:,8 of Diamonds,Jack of Diamonds ]

dazzard67 checks, CarlDenStore bets $34, dazzard67 bets $100, CarlDenStore bets $347, dazzard67 calls $281.

 

TURN [board cards: :Th:,8 of Diamonds,Jack of Diamonds,2 of Diamonds ]

dazzard67 checks, CarlDenStore bets $383 and is all-in, dazzard67 calls $383.

 

RIVER [board cards: :Th:,8 of Diamonds,Jack of Diamonds,2 of Diamonds,10 of Diamonds]

 

 

SHOWDOWN

CarlDenStore shows [ Jack of Clubs,9 of Clubs ]

dazzard67 shows [ Queen of Clubs,TC ]

dazzard67 wins $1,571.

 

Här följer mina senaste resultat i oktober på 2$/4$, stay tuned! :

 

8/10 $1,539

 

9/10 $2,781

 

10/10 $1,180

 

11/10 $2,879

 

(Även min rakeback ifrån förra månaden inkluderas och är $1,687.)

 

Totala resultatet hittills i oktober = $4,308+

 

Mitt slutresultat i september = $45,146+ (289 743+ SEK)

 

Mitt slutresultat i augusti= $34,127+ (219 023+ SEK)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att dagboken är up and going igen. Vi spelade ett tag på samma bord inatt, tycker du lirade mer mot det tighta hållet idag, kanske stor del av koncentrationen var på fisken vid HU bordet. Måste posta en hand ännu, som kommentar kan jag säga du är fortfarande skyldig mig typ 2.5 k :lol:

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-51614259-227

played at "Linden" for USD RM from 2007-10-11 17:55 until 2007-10-11 17:56

Seat 1: Hertzog1 ($543.30 in chips)

Seat 2: discoturk ($852.70 in chips)

Seat 6: lassi2005 ($408.40 in chips)

Seat 8: whisperiiii ($396 in chips)

Seat 10: CarlDenStore ($426.50 in chips)

ANTES/BLINDS

whisperiiii posts blind ($2), CarlDenStore posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Hertzog1 bets $14, discoturk folds, lassi2005 bets $41, whisperiiii folds, CarlDenStore calls $37, Hertzog1 calls $27.

 

FLOP [board cards: Jack of Spades,9 of Diamonds,Jack of Hearts ]

CarlDenStore checks, Hertzog1 bets $88, lassi2005 folds, CarlDenStore bets $385.50 and is all-in, Hertzog1 calls $297.50.

 

TURN [board cards: Jack of Spades,9 of Diamonds,Jack of Hearts,5 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: Jack of Spades,9 of Diamonds,Jack of Hearts,5 of Spades,8 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

CarlDenStore shows [ Queen of Diamonds,Queen of Spades ]

Hertzog1 shows [ Jack of Clubs,:Th: ]

Hertzog1 wins $893.

SUMMARY

Dealer: lassi2005

Pot: $896, (including rake: $3)

Hertzog1, bets $426.50, collects $893, net $466.50

discoturk, loses $0

lassi2005, loses $41

whisperiiii, loses $2

CarlDenStore, loses $426.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha dazzard. han är ju sjukt kass.. han brukar lira 10-20 ibland också.. spelar alla händer.

 

Haha skönt, då kan du iallafall försöka sätta dig in i hur hjälplös jag har känt mig. Kan inte komma på någonting som någonsin gjort mig mer frustrerad, möjligtvis när min morfar gick bort för nästan 3 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte slagit sönder något på ett bra tag. Dock är mitt snitt för i år rätt högt ändå på grund av bad beats

2 stycken tangentbord

2 stycken möss

3 stycken mobiler

 

Dom där mobilerna var rätt onödiga.......... Den sista rök i och för sig när jag desperat försökte hitta thailändska ambassaden på östermalm och dom stängde klockan tolv och klockan var kvart i och då jävlar åkte skiten i marken när min telefonsupport inte kunde guida mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tangentbord har rykt 3 stycken i år. Men itne bara på poker. Spelar Quake också. Uhm. :P Dock har nu mitt senaste inköp av tangentbord visats sig vara det bästa jag köpt på länge. Ett skitbilligt helsvart Logitech för kanske 100:-. Det tål tamefan allt. Vet inte hur många dubbelfattade slag jag gjorde på detta tangentbord utan att något händer. Visst, vissa knappar är ju lite lösa och så men det funkar ju felfritt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...