Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

hellre 18 och lira 10/20 än 40 och lira NL50

 

Jag är ju bara 35 o lirar NL50 :).... Fast jag har o andra sidan lite mer livserfarenhet och självinsikt på äldre dar. Men hade nätpoker funnits när jag va 18 hade jag säkert sagt samma sak om jag lirat på den nivån, då jag under den tiden hade som slogan " bättre kung för en dag än bonde hela livet".....och oj vad jag ångrar det idag.

Fick en större summa pengar under den tiden som blåstes på krogen och löst leverne. Hade man varit lite smartare hade man kanske haft det betydligt bättre idag.

 

Ähhh....bara lite yrvaket svammel från en åldring som känner sej som 18...fast betydligt klokare än jag va då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till Carl: eftersom du kör utan PT och PAhud (sist jag läste), så undrar jag hur du håller koll på spelarna, är det enbart genom notes?

 

Iofs kanske spelarbasen på 10/20 inte är så stor, har aldrig kollat där, men tänkte om du ser en ny spelare som du inte har några notes på , är det då du börjar kolla på spelet för att se om det är värt att sitta ner?

 

I övrigt kul att läsa denna dagbok, speciellt nu när det verkar blivit lite mindre skitsnack, åtminstone de senaste sidorna jag läst, är mitt i nånstans.

 

Svårt hinna läsa ikapp bara med det tempo som det postas i ;)

 

Keep it up!

 

 

3 stats är inte mycket till read, man ser ju direkt hur folk spelar efter några händer, statistik kan vara väldigt missvisande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hellre 18 och lira 10/20 än 40 och lira NL50

 

syfade inte på nivån dom spelar, utan att när man är 18 år gammal så har man aldrig behövt jobba ihop några pengar än o har liksom ingen koll på pengars värde.

 

utan man kan då tycka det är värt att beställa in 100 xider på krogen med argumentet att man bara lever en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ju bara 35 o lirar NL50 :).... Fast jag har o andra sidan lite mer livserfarenhet och självinsikt på äldre dar. Men hade nätpoker funnits när jag va 18 hade jag säkert sagt samma sak om jag lirat på den nivån, då jag under den tiden hade som slogan " bättre kung för en dag än bonde hela livet".....och oj vad jag ångrar det idag.

Fick en större summa pengar under den tiden som blåstes på krogen och löst leverne. Hade man varit lite smartare hade man kanske haft det betydligt bättre idag.

 

Ähhh....bara lite yrvaket svammel från en åldring som känner sej som 18...fast betydligt klokare än jag va då ;)

 

fan, blir lite skrajj av sånna här inlägg..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar det! Hur ska folk kontra då liksom? "Nej, man lever faktiskt två gånger!!"

 

nej, men kanske "det är en dag imorgon också" ? har man mycket pengar ser jag inga fel med att unna sig dyra prylar och göra roliga saker, tvärtom. därimot att köpa tex 100 xider eller 45 smirnoffice på krogen är en helt annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, men kanske "det är en dag imorgon också" ? har man mycket pengar ser jag inga fel med att unna sig dyra prylar och göra roliga saker, tvärtom. därimot att köpa tex 100 xider eller 45 smirnoffice på krogen är en helt annan sak.

 

MEN SNÄLLA. Man kanske tycker det är roligt att köpa mkt sprit på krogen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEN SNÄLLA. Man kanske tycker det är roligt att köpa mkt sprit på krogen?

 

ja, för att man är 18 år gammal, my point exactly

 

Ja, eller så hoppas man få med sig något hem för kvällen, och då underlättar det att lufta plasten lite. Finns inget att argumentera om här, det är fan vetenskap att killen med deg får med sig mer tjejer. Men är man en gammal och ful NL50 grinder så blire svårare förståss :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, eller så hoppas man få med sig något hem för kvällen, och då underlättar det att lufta plasten lite. Finns inget att argumentera om här, det är fan vetenskap att killen med deg får med sig mer tjejer. Men är man en gammal och ful NL50 grinder så blire svårare förståss :/

 

:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, men kanske "det är en dag imorgon också" ? har man mycket pengar ser jag inga fel med att unna sig dyra prylar och göra roliga saker, tvärtom. därimot att köpa tex 100 xider eller 45 smirnoffice på krogen är en helt annan sak.

 

nej det är fel på killar som köper in smirnoff ice och cider.

Ska man spendera på krogen så köper man förstås in helrör finvodka eller skumpa. Sen ska det ju vara lite stil med. Köpa in ett helrör på sunny beach är liksom inte samma grej som på stureplan etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, eller så hoppas man få med sig något hem för kvällen, och då underlättar det att lufta plasten lite. Finns inget att argumentera om här, det är fan vetenskap att killen med deg får med sig mer tjejer. Men är man en gammal och ful NL50 grinder så blire svårare förståss :/

 

touché

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...