Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

Så, då har jag sträckläst denna dagbok. Mycket intressant och underhållande läsning. Sedan blev det inte sämre när det visade sig att vi nästan bor grannar;-). Hoppas det förtsätter gå bra för dig och att du fortsätter spela på som vanligt oavsett resultaten senaste dagarna.

 

Lycka Till!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

killerwolf här hos en vän; ZSK : jag har för övrigt aldrig påstått dig vara dålig så du vet, jag sa bara att jag upplevde dig som väldigt tight och jag tror inte jag är särskilt fel ute på det, har inte så många hundra händer på dig men har dig på ca 18/12 typ. Nu verkar ju skandinaver tro att det är dåligt att vara tight på automatik... vilket inte är särskilt sant.

 

Mvh

ps. inte särskilt cool polare. ds.

nä 18/12 är nog så nära optimalt man kan komma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä 18/12 är nog så nära optimalt man kan komma!

 

Det är allmänt känt att det är mer eller mindre irrelevant vad som är optimalt eller inte. Grejen är att kunna svara "jag spelar 31/25" när någon respekterad forumit frågar om ens stats. Om 31/25 är optimala preflopstats är mindre intressant eftersom det är så himla häftigt att vara LAAAAAAAAG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är allmänt känt att det är mer eller mindre irrelevant vad som är optimalt eller inte. Grejen är att kunna svara "jag spelar 31/25" när någon respekterad forumit frågar om ens stats. Om 31/25 är optimala preflopstats är mindre intressant eftersom det är så himla häftigt att vara LAAAAAAAAG.

 

exakt vad jag ville komma fram till. Jag själv skulle gärna spela lite mer tight om jag nu bara kunde om det skulle höja mitt bb/100, men jag är sådan actionjunkie . Med tanke på ongames enormt märkliga motstånd så skulle det inte vara en dum idé... men men.... vill man vara med i potterna så kan det kosta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är allmänt känt att det är mer eller mindre irrelevant vad som är optimalt eller inte. Grejen är att kunna svara "jag spelar 31/25" när någon respekterad forumit frågar om ens stats. Om 31/25 är optimala preflopstats är mindre intressant eftersom det är så himla häftigt att vara LAAAAAAAAG.

Ja, precis så är det. Det är därför nätet verkligen kryllar av LAGs som spelar 12 bord 24/7. Du har verkligen prickat rätt i din analys här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är allmänt känt att det är mer eller mindre irrelevant vad som är optimalt eller inte. Grejen är att kunna svara "jag spelar 31/25" när någon respekterad forumit frågar om ens stats. Om 31/25 är optimala preflopstats är mindre intressant eftersom det är så himla häftigt att vara LAAAAAAAAG.

 

qft

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du så påtänd av det som händer i den här tråden att du inte ens klarar av att läsa inläggen rätt? Som sagt, läs om - läs rätt.

 

Jag var full när jag svarade på det inlägget och jag ber om ursäkt till den jag nu "uttryckte mig oförskämt mot". Ska försöka vara nykter nästa gång jag läser :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exakt vad jag ville komma fram till. Jag själv skulle gärna spela lite mer tight om jag nu bara kunde om det skulle höja mitt bb/100, men jag är sådan actionjunkie . Med tanke på ongames enormt märkliga motstånd så skulle det inte vara en dum idé... men men.... vill man vara med i potterna så kan det kosta :)

Men det där är ju jättelol. Att spela tajt poker är jättekasst jämfört med alternativen. Och de är inte nödvändigtvis 31/25. Conspiracy ägnar sig åt ett vanligt efterblivet "knep" som kallas det uteslutna tredje, så jag antar att det är meningslöst att diskutera. Jag nöjer mig med att konstatera att ifall man lirar 18/12 så har man INGEN insikt i hur poker ska spelas överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat totalt 15 minuter sista 2 dagarna...Om jag ska vara ärlig så ville jag bara se lite gröna siffror, det är mer en psykologisk grej efter en sån här förlust. Jag ska försöka att ta nya tag om några dagar igen då jag är på bättre humör. Men det känns iallafall bättre nu och jag har smält förlusten HELT :)

 

Ha det så bra alla! Vi ses! /CarlDenStore

 

Här följer mina senaste resultat i september på 10/20, stay tuned! :

 

1/9 $1,694

 

2/9 $6,799

 

3/9 $1,303

 

4/9 $6,412

 

5/9 $4,358

 

6/9 $11,158

 

7/9 $735

 

8/9 $10,377

 

9/9 $8,524

 

10/9 $5,584

 

11/9 $4,488

 

12/9 $6,267

 

13/9 $24,911

 

14/9 $2,519

 

15/9 $4,652

 

16/9 $6,625

 

17/9 $2,802

 

18/9 $5,727

 

19/9 $4,793

 

20/9 $11,342

 

21/9 $21,032

 

22/9 $598

 

Totala resultatet hittills i september = $53,042

 

(SLUTRESULTATET I AUGUSTI = $34,127+ (229 654+ SEK))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är min dagbok. CarlDenStore. Mitt riktiga namn är Carl Lie, jag bor i Falun, är 19 år och har levt på poker sen 10 månader tillbaks...

jag måste bara fråga. Spelar du/har du spelat tennis? Jag har för mig att det fanns nån som hette Carl Lie som var ganska bra på tennis för några år sen och han var lika gammal som mig (född 88). han kom typ från dalarna nånstans också har jag för mig. Du kanske har skrivit nåt om det i tråden redan men jag orkar inte läsa igenom 80 sidor :roll:

 

EDIT: riktigt fina resultat förresten. ska bli kul att läsa. tror inte jag har läst nåt i den förrän nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis så är det. Det är därför nätet verkligen kryllar av LAGs som spelar 12 bord 24/7. Du har verkligen prickat rätt i din analys här.

 

Tror du missuppfattade mig. Det jag menade var att det ibland (särskilt bland vissa medlemmar på forumet) anses viktigare att kunna visa upp häftiga och superlösa preflopstats än att vinna så mkt som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du missuppfattade mig. Det jag menade var att det ibland (särskilt bland vissa medlemmar på forumet) anses viktigare att kunna visa upp häftiga och superlösa preflopstats än att vinna så mkt som möjligt.

Tror du missuppfattade mig. Vad jag menade var att din kommentar var fullständigt infantil och dessutom irrelevant för mitt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag måste bara fråga. Spelar du/har du spelat tennis? Jag har för mig att det fanns nån som hette Carl Lie som var ganska bra på tennis för några år sen och han var lika gammal som mig (född 88). han kom typ från dalarna nånstans också har jag för mig. Du kanske har skrivit nåt om det i tråden redan men jag orkar inte läsa igenom 80 sidor :roll:

 

EDIT: riktigt fina resultat förresten. ska bli kul att läsa. tror inte jag har läst nåt i den förrän nu

 

ahh är nog han till 99%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag avlider! Har haft badstreak hela denna månad och backat sönder. Förlorar set vs set, färg mot färg, torskar AA hela tiden osv. Carl backar 2 dagar och hatar poker och ska ta paus och är så förbannad så han inte vet vad han ska ta sej till. Bara för att han blivit lite standard utsugen. Blir bara förtvivlad när jag läser detta och ser utsugningarna som jag är med om varje dag.

 

Tycker för övrigt att Carl verkar vara en skön snubbe, men när jag läser om "den värsta badstreaken någonsin". LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja, ska du köra på 48 smirnoff ice ikväll eller? undrar bara varför du inte drar in något annat, typ två moet och ett helrör istället? känns det inte lite ovärt att inte kunna bjuda tjejerna på det de vill ha om det kommer ngn som inte gillar just smirnoff ice? ;-)

 

förstår iofs att du tycker det är gött att få in så många drickor. själv gjorde jag en legendarisk beställning av 100 xcider för ett år sedan ungefär. det plus en 6liters moet bäddade för en ganska härlig kväll. thanks poker! :D

 

vad tycker förresten sossarna i falun om din stekarstil?

ville bara säga att jag gillar din stil. fler midstake pokerspelare borde vara som dig (oss). man lever bara en gång. ha en trevlig kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja, ska du köra på 48 smirnoff ice ikväll eller? undrar bara varför du inte drar in något annat, typ två moet och ett helrör istället? känns det inte lite ovärt att inte kunna bjuda tjejerna på det de vill ha om det kommer ngn som inte gillar just smirnoff ice? ;-)

 

förstår iofs att du tycker det är gött att få in så många drickor. själv gjorde jag en legendarisk beställning av 100 xcider för ett år sedan ungefär. det plus en 6liters moet bäddade för en ganska härlig kväll. thanks poker! :D

 

vad tycker förresten sossarna i falun om din stekarstil?

ville bara säga att jag gillar din stil. fler midstake pokerspelare borde vara som dig (oss). man lever bara en gång. ha en trevlig kväll!

 

Lär säkert finnas annat än sossar i fauln... att göra en legendarisk beställning på det, det är ju normale :mrgreen: thanks pappa! :D

 

edit *ironi*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till Carl: eftersom du kör utan PT och PAhud (sist jag läste), så undrar jag hur du håller koll på spelarna, är det enbart genom notes?

 

Iofs kanske spelarbasen på 10/20 inte är så stor, har aldrig kollat där, men tänkte om du ser en ny spelare som du inte har några notes på , är det då du börjar kolla på spelet för att se om det är värt att sitta ner?

 

I övrigt kul att läsa denna dagbok, speciellt nu när det verkar blivit lite mindre skitsnack, åtminstone de senaste sidorna jag läst, är mitt i nånstans.

 

Svårt hinna läsa ikapp bara med det tempo som det postas i ;)

 

Keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...