FiSherman63 Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Jag citerar dig Nebbis "CarlDenStore är säkert lite smått vinnande". Den frasen väcker många frågor i mitt huvud, det verkar nästan som om det växt fram någon sorts avundsjuka hos dig? Jag håller med zsk här, det verkar helt klart som att Nebbis är avundsjuk. Jag gissar att han är avundsjuk på Carls djupa pokerkunskaper. Vilka är med på en insamling till Nebbis så han har råd att låta anlita Carl som coach? (ps. det här var inte menat som en diss av Carl) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 lol vilken tomtedagbok detta blivit (inte riktat mot dig Carl utan dina läsare obv). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
str1ke Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Skönt att se att i varje fall inte Carl sjunker till den låga nivån som många av hans läsare trots alla påhopp. Kepp up the good work! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KRCU Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Tja, jag sa bara min åsikt, försökte ge carl en smäll på käften, kanske inte av rent hat utan mer att ge han chansen att vakna upp och få lite insikt. Och jag antar att du också får ge din åsikt. Sen påstår inte jag att jag själv är fläckfri på något vis liksom. Men vem är du, varför kommer du in här och jiddrar med mig? Förstår ingenting.. Varför ska du ge han din åsikt, frågade han efter den. Det är hans dagbok och om du ska skriva något så kan du kanske komentera hans HH, och komma med något konstruktivt. Om du spelar högre än han då kan du kanske yttra dig och knäcka han men det gör ju du inte. Sådana som du förstör allt , jag finner hans bok rolig och han är bra på att skriva och förklara hur han spelar och varför..GO GO GO Calr Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hagan Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Jag har svårt hur en åsikt om en spelstil kan vara en smaksak. Det finns rätt och fel i poker även om det kanske inte är så konkret så finns det alltid spel som är optimala och spel som är dåliga oavsett. Vet inte hur man ska göra för att få med det som jag skrev från början. Klart det finns rätt och fel i poker, men det finns ju även olika spelstilar med både dess för och nackdelar. I just detta fall så är det väl främst att ni trackar ner på Carls fiskiga stil då han gjort ett dåligt spel som han själv har skrivit. Sen har jag ingen större uppfattning hur pass "fiskig" den är då jag själv inte har spelat mot honom. Men genom att visa upp vissa dåligt spelade händer medför det att man får fiskstämpeln och i många fall gynnar det en som spelare då många kommer spela händer annorlunda och att man då kommer kunna dra fördel av det.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KRCU Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Du tog orden ur min mun i stort sett... hahaha Mera HH CARL Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Är det någon annan på forumet som någonsin plussat över 100 inköp på en månad? Nej, 75-80 bara Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hemdhes Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 rilleg..5/10 prima Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Faxxen Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 80 inköp på 3 veckor... men sen har de gått spikrakt neråt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zsk98 Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Avundsjuk? Vad jag menar med smått vinnande är på högre nivåer fattar du väl, klart att han dödar 2/4 förstås det har han ju redan visat. Vad ska jag vara avundsjuk över tycker du? Ja det finns väl ett antal aspekter som talar för att du rent utav är avundsjuk. Det verkar som om du på nåt sätt inte tål att Carls dagbok blivit så populär. Verkar även som att du ofta vill kontra personers kommentarer då dem riktar sig mot Carl i berömmelse. Carl plussar ca 90 % av dagarna per månad oavsett nivå han spelar, det facitet cyklar ju över din kommentar om att han "säkert plussar lite". Däremot har ju Carl inte spelat så mycket på 10/20 och framtiden får väl avgöra om denna otroliga statistik håller sig även här uppe. Ändras statistiken kan du använda dig utav samma kommentar igen. Inget påhopp emot dig Nebbis, beundrar dig. Men det känns som att du utvecklat någon typ utav avundsjuka emot Carl. Någon mer som märkt detsamma ? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Ja det finns väl ett antal aspekter som talar för att du rent utav är avundsjuk. Det verkar som om du på nåt sätt inte tål att Carls dagbok blivit så populär. Verkar även som att du ofta vill kontra personers kommentarer då dem riktar sig mot Carl i berömmelse. Carl plussar ca 90 % av dagarna per månad oavsett nivå han spelar, det facitet cyklar ju över din kommentar om att han "säkert plussar lite". Däremot har ju Carl inte spelat så mycket på 10/20 och framtiden får väl avgöra om denna otroliga statistik håller sig även här uppe. Ändras statistiken kan du använda dig utav samma kommentar igen. Inget påhopp emot dig Nebbis, beundrar dig. Men det känns som att du utvecklat någon typ utav avundsjuka emot Carl. Någon mer som märkt detsamma ? nej, sluta trolla nu förfan. är du en av hans polare från årgång 90? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XaaL Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Carl is the man! 23K! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
draft Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Jag hoppas det går fortsatt bra för Carl så han håller sig borta från NL $400 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 spelar man 130k hands+ på en månadJag är imponerad över någon som spelar i storleksordningen 130k händer per månad. Tycker det säger mycket mer om ens karaktär och pokerförmåga än vinster och förluster, vare sig de är i dollar eller bb. Att vinna 100k hit eller dit kan de flesta göra så länge de spelar aggro och högt. Det säger inte så mkt, särskilt inte mtp antalet skottfiskar som försöker med sånt hela tiden. Grinda in flera k händer om dagen, dag ut och dag in, är det däremot inte många som orkar. Inläggen med "vad bra jag spelade nu" och plussinläggen är rätt irriterande, och tämeligen korkade, men de är väl upp till honom. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wingman Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Ok att nebbis kan låta lite hmm...whats the word... ...nebbis-likt.. men vad skulle han vara avundsjuk på? Kunskaper om poker har han mer än oss alla och tror ni det är pengarna så vet ni nog inte vad hans coachning kostar! Det enda han skulle kunna vara avundsjuk på är möjligtvis carls magkänsla Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 men herregud. jag skrev ju att jag inte skulle svara här mer efterosm jag ansåg att mitt engagemang var rätt jävla waste of time när jag ändå inte får något ut av det och det började bara bli överdriven pajkastning. orka ens besvara halva jävla pf-pöbeln som helt plötsligt börjar hoppa på mig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Ja det finns väl ett antal aspekter som talar för att du rent utav är avundsjuk. Det verkar som om du på nåt sätt inte tål att Carls dagbok blivit så populär. Verkar även som att du ofta vill kontra personers kommentarer då dem riktar sig mot Carl i berömmelse. Carl plussar ca 90 % av dagarna per månad oavsett nivå han spelar, det facitet cyklar ju över din kommentar om att han "säkert plussar lite". Däremot har ju Carl inte spelat så mycket på 10/20 och framtiden får väl avgöra om denna otroliga statistik håller sig även här uppe. Ändras statistiken kan du använda dig utav samma kommentar igen. Inget påhopp emot dig Nebbis, beundrar dig. Men det känns som att du utvecklat någon typ utav avundsjuka emot Carl. Någon mer som märkt detsamma ? Många puckon som skriver här, men du tar fan priset. Kör inte in topsen så långt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
handmadegod Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Jag tycker att det blev väl mycket självhyllande när carl lirade 2/4, men det är kanske inte så konstigt när han krossar motståndet där. Det jag blev positivt överraskad av var att Carl, trots personliga påhopp och negativ kritik, tar till sig av kritiken och försöker ändra kvaliteten på dagboken. Det tycker jag pekar på att Carl trots allt har båda fötterna på jorden, som Luap påstod. Jag tycker det är lite synd att intressanta dagböcker som dawwes och carldenstores ska förstöras av några få spammare och någonting bör göras åt detta. Moderaterna bör antingen bli hårdare i deras bedömning eller varför inte låta dagboksförfattarna själva avgöra vilka som får skriva i deras dagböcker? Lycka till Carl! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Kör inte in topsen så långt. asg Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheelinho Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Många puckon som skriver här, men du tar fan priset. Kör inte in topsen så långt. . Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RiggadLina Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Är det någon annan på forumet som någonsin plussat över 100 inköp på en månad? Finns en på forumet som har som mål att dra in 300 inköp. Han har nog iaf 500 BI som rekord (= Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baloobas Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Finns en på forumet som har som mål att dra in 300 inköp. Han har nog iaf 500 BI som rekord (= Vem? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alow Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Finns en på forumet som har som mål att dra in 300 inköp. Han har nog iaf 500 BI som rekord (= Vem då? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RiggadLina Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 KungRikard "aspelin" läs hans DB, skrev igår att han hade som mål att dra in 30K på NL100/månad. Enligt egen utsago gör han det oxå (= Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baloobas Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 KungRikard "aspelin" läs hans DB, skrev igår att han hade som mål att dra in 30K på NL100/månad. Enligt egen utsago gör han det oxå (= Imponerande, men det är ju SEK FFS. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts