Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi har i denna hand statsen 19/12-2,8 och har väl honom som hyfsat tight aggro, mina stats ligger runt 23/14-2,5. Det jobbiga här är stackdjupen, raisen på floppen kan han nog göra med stark A eller kombofärgdrag.

Vilken linje ska man ta i denna hand? En tanke e att om inte spader kommer på turn så skickar man in om FI saktar in, eller så degar man direkt in på floppen men det spelet tycker inte jag om då man inte gör det med så många händer förutom om man kanske har kombodrag själv. Vad kan FI:s mest troliga hand vara här?

- c1975h sitting in seat 1 with $1288.00

- _MeZZiaS_ sitting in seat 2 with $2538.02 [Dealer]

- FrenchTits_ sitting in seat 3 with $910.00

- brumsan sitting in seat 4 with $2734.15

- Hagans sitting in seat 6 with $1565.50

FrenchTits_ posted the small blind - $4.00

brumsan posted the big blind - $8.00

** Dealing card to Hagans: Ace of Diamonds, Jack of Diamonds

Hagans raised - $32.00

c1975h folded

_MeZZiaS_ called - $32.00

FrenchTits_ folded

brumsan called - $32.00

** Dealing the flop: 3 of Diamonds, Jack of Spades, Ace of Spades

brumsan checked

Hagans bet - $76.00

_MeZZiaS_ called - $76.00

brumsan raised - $428.00

Hagans called - ???

Postad
tänker jag fel?

Vad får dig att tro att han skulle utesluta att hans fi kan ha 33 här? Det jag vill få fram är att ditt inlägg inte var speciellt konstruktiv och nånting säger mig att du själv inte alls har något att göra i en handanalys för NL800, då jag gissar på att du spelar betydligt lägre ner i nivåre själv.

Postad
Vad får dig att tro att han skulle utesluta att hans fi kan ha 33 här? Det jag vill få fram är att ditt inlägg inte var speciellt konstruktiv och nånting säger mig att du själv inte alls har något att göra i en handanalys för NL800, då jag gissar på att du spelar betydligt lägre ner i nivåre själv.

Okey, jag foldar.

Kan du komma med något konstruktivt?

Postad

Jobbigt läge.

Jag ser egentligen bara två händer fi har eller eventuellt tre. AJ för samma hand (mindre trolig) set, väldigt trolig, baserat på pf-spel och floppspel.

Sen ett FD med eller utan kombodrag.

Sen tillfaller vissa mindre troliga händer såsom slowade AA och JJ pre. Men de faller bort om du inte har set fi spela så tidigare. Iom att du har både dessa kort i din hand är det än mer otroligt.

Så de tre händer jag nämde först är de händer jag ser att fi sitter på.

Degar du på floppen för ~1500 så kostar det fi i dryga slängar ~1000 att syna medan det ligger över ~2000 i potten. Tror du han synar med kombodraget isåfall? Sitter han med set synar han givetvis.

Vad sätter du Mezziaz på som synar florren? Han agerar efter dig...

Jag vet inte vad jag förespråkar faktiskt syn eller ställ, vet inte vad som är bäst tyvärr. Finns många kort på turn som vi inte vill se om vi synar, detta förespråkar egentligen ställ.

Hör gärna fler röster om den här handen.

Mvh

Postad

Jag spelar sällan SH men jag har en liten tanke kring handen.

Se det från Fi1s perspektiv: Du höjer till 4bb i tidig poss= vilken hand som helst egentligen, eller hur? En annan, Fi2, synar och han själv sitter i dålig poss. Skulle han inte kunna syna alla Axs här, kanske tom A10-AQo? Med tanke på dom djupa stackarna så skulle han väl kunna spela passivt preflop för att se vad flopen ger? Flopen kommer 3-A-J, i detta läget kankse han väljer check för att se var just Du samt Fi2 står. Du betar vanligt CB och Fi2 synar(luktar drag) Fi1 kan egentligen sitta tom eller så har han träff/drag. Frågan är vad han sätter dig på, om han tror du har ett PP eller ngt i stil med A10, KQs, QJs, 1010, 99 mm så känns det rätta för honom att göra en kraftig raise. Varför skulle han då göra detta? Jo, han ser dig som den svåraste i potten, Fi2 luktar ju drag. Han känner att du med stor sannolikhet inte har träffat TP alternativt har ett lägre par och därför CR han stort, han dubblar väl potten om jag inte räknar fel. Fördelen för honom med detta spel är att om du synar så kan han sakta ner på turn, såvida han inte har en stark hand själv. Eller så lägger du dig pga hans stora raise. Om han har ett svagt A så borde detta spelet vara bra för att se vart han står. Han kan ju inte direkt checksyna ner med ett svagt A på det brädet, eller hur? Min första känsla är iaf att han har ngn slags hand och vill se var du står. Så om jag vore du skulle jag syna(om du tror att Fi2 kommer slänga) alternativt allin.

Blev kanske lite rörigt, men hoppas ni förstår min tankegång. Fi1 borde kunna ha i princip vad som helst. Känns som han spelar sin stack mot dig, att han sätter pressen på dig.

Postad
Jobbigt läge.

Jag ser egentligen bara två händer fi har eller eventuellt tre. AJ för samma hand (mindre trolig) set, väldigt trolig, baserat på pf-spel och floppspel.

Sen tillfaller vissa mindre troliga händer såsom slowade AA och JJ pre. Men de faller bort om du inte har set fi spela så tidigare. Iom att du har både dessa kort i din hand är det än mer otroligt.

Degar du på floppen för ~1500 så kostar det fi i dryga slängar ~1000 att syna medan det ligger över ~2000 i potten. Tror du han synar med kombodraget isåfall? Sitter han med set synar han givetvis.

Jag vet inte vad jag förespråkar faktiskt syn eller ställ, vet inte vad som är bäst tyvärr. Finns många kort på turn som vi inte vill se om vi synar, detta förespråkar egentligen ställ.

Mvh

Bra inlägg, fast tror han skulle kunna ha några fler händer i sin HD här än just det. Spelet hittils har mest varit som så att PF raisaren har fått betta hem handen på floppen utan att någon annan gör ngt väsen av sig, samt att jag har CB:at mest varje flopp som jag har raisat pre på. Så kan hända att han tror han leder med tex AQ här också och testar oss andra med en raise.

Skulle jag ställa så antar jag att han synar med kombodraget, jag skulle ha gjort det alla dagar i veckan iaf, tror att mezzias inte alls är stark i denna hand, en floatning eller svagt A.

Postad
Okey, jag foldar.

Kan du komma med något konstruktivt?

Jo jag vet mkt väl att jag kan vara uppe mot 333, men finns en hel del andra händer som e möjliga, men 333 elller fl draget ligger närmast till hands.

Jag spelar sällan SH men jag har en liten tanke kring handen.

Se det från Fi1s perspektiv: Du höjer till 4bb i tidig poss= vilken hand som helst egentligen, eller hur? En annan, Fi2, synar och han själv sitter i dålig poss. Skulle han inte kunna syna alla Axs här, kanske tom A10-AQo? Med tanke på dom djupa stackarna så skulle han väl kunna spela passivt preflop för att se vad flopen ger? Flopen kommer 3-A-J, i detta läget kankse han väljer check för att se var just Du samt Fi2 står. Du betar vanligt CB och Fi2 synar(luktar drag) Fi1 kan egentligen sitta tom eller så har han träff/drag. Frågan är vad han sätter dig på, om han tror du har ett PP eller ngt i stil med A10, KQs, QJs, 1010, 99 mm så känns det rätta för honom att göra en kraftig raise. Varför skulle han då göra detta? Jo, han ser dig som den svåraste i potten, Fi2 luktar ju drag. Han känner att du med stor sannolikhet inte har träffat TP alternativt har ett lägre par och därför CR han stort, han dubblar väl potten om jag inte räknar fel. Fördelen för honom med detta spel är att om du synar så kan han sakta ner på turn, såvida han inte har en stark hand själv. Eller så lägger du dig pga hans stora raise. Om han har ett svagt A så borde detta spelet vara bra för att se vart han står. Han kan ju inte direkt checksyna ner med ett svagt A på det brädet, eller hur? Min första känsla är iaf att han har ngn slags hand och vill se var du står. Så om jag vore du skulle jag syna(om du tror att Fi2 kommer slänga) alternativt allin.

Blev kanske lite rörigt, men hoppas ni förstår min tankegång. Fi1 borde kunna ha i princip vad som helst. Känns som han spelar sin stack mot dig, att han sätter pressen på dig.

Jo precis, jag kan vara helt tom med mitt CB här och Fi2 antar jag är ganska svag, så genom denna höjning så kommer han ju oftast få potten, men det som jag undrade lite under pottens gång var varför han skulle höja så himla mkt för att kolla var alla andra står... Har vi som bäst ett svagt A så släpper vi kanske för en mindre höjning. Iofs så visar han med denna höjning att han inte viill att ngn ska dra på färgdraget.

Om vi byter spår på handen, jag hade inte för avsikt direkt o släppa, vad är bäst, ställa eller bara syna och skicka in om inte spader kommer?

Postad
Jobbigt läge.

Mvh

Han kommer säkert inte syna med combodraget det var ju därför han checkraisade två pers...

OP: Du sa det själv bäst, syna och se turn blanka och skicka in pengarna. Han kan ha KQs 33 och 45s, finns nog inga andra händer i hans HD. Har du sett han göra såhär med combodrag så är det glasklar syn och skicka in cashen som sagt på turn där hans equity är betydligt sämre. Det finns absolut ingen mening att dega in mot sån här spelare på floppen för han kommer alltid ha combodrag eller set i treor. Då tänker jag på just spelare med liknande stats som han, dessutom raisar han inte en utan två personer.

edit: glömde säga att du är utg och floppen borde ha träffat dig riktigt bra så jag utesluter alla A och AJ kan han nästan inte ha med dem statsen. en 19/12 brukar inte syna med AJ mot UTG raise och vara ur position genom hela handen mot utg raisaren.

Postad

En 19/12/2,8 gör knappast det där spelet med ett svagt A för att "se vart han står", usch. Finns bara 2 slags händer, 333 eller kombodraget. Så jag håller med de som röstar för syn på flopp och syna push på turn om inte färgkortet sitter.

Postad
Han kommer säkert inte syna med combodraget det var ju därför han checkraisade två pers...

Varför skulle han inte syna med kombodraget om det ligger ~700 i potten och om jag ställer för 1k till så har han 1k för o vinna 1700 typ, jag skulle nog ta synen om man har några kort för stegedraget plus färgkorten, men genom o bara syna floppen så kan han ju kanske inte pusha turnen om han inte sätter ngt av de dragen om han antar att jag kommer att syna.

OP: Du sa det själv bäst, syna och se turn blanka och skicka in pengarna. Han kan ha KQs 33 och 45s, finns nog inga andra händer i hans HD. Har du sett han göra såhär med combodrag så är det glasklar syn och skicka in cashen som sagt på turn där hans equity är betydligt sämre. Det finns absolut ingen mening att dega in mot sån här spelare på floppen för han kommer alltid ha combodrag eller set i treor. Då tänker jag på just spelare med liknande stats som han, dessutom raisar han inte en utan två personer.

edit: glömde säga att du är utg och floppen borde ha träffat dig riktigt bra så jag utesluter alla A och AJ kan han nästan inte ha med dem statsen. en 19/12 brukar inte syna med AJ mot UTG raise och vara ur position genom hela handen mot utg raisaren.

Bara för att jag höjer upp UTG så betyder inte det att jag har träffat brädan hårt heller.. Kan många gånger bara ha typ AK här också som man kanske bara synar flopp med för o hoppas han saktar ner också.

Postad
Bara för att jag höjer upp UTG så betyder inte det att jag har träffat brädan hårt heller.. Kan många gånger bara ha typ AK här också som man kanske bara synar flopp med för o hoppas han saktar ner också.

Det jag menar är att du borde träffat den här floppen vilket betyder att han inte skulle försöka bluffa dig bort från AK även om ni hade varit HU, som i sin tur betyder tre möjliga händer 45s KQs och 33 för jag tror inte han synar med QTs preflop eller något annat combodrag. Det var lite det jag ville säga när jag sa att du borde träffat floppen hårt men det är ju ifs klart att han inte bluffar.

Postad
Det jag menar är att du borde träffat den här floppen vilket betyder att han inte skulle försöka bluffa dig bort från AK även om ni hade varit HU, som i sin tur betyder tre möjliga händer 45s KQs och 33 för jag tror inte han synar med QTs preflop eller något annat combodrag. Det var lite det jag ville säga när jag sa att du borde träffat floppen hårt men det är ju ifs klart att han inte bluffar.

Med dem stackdjupen borde han väl kunna syna in med ganska många spekulativa händer för att kunna träffa ngt man inte riktigt kan sätta honom på. Men med hans raise får han ju bort de flesta av mina A händer förutom kanske AK men även den lite tveksam om man möter en sådan pass tight FI.

Postad
Med dem stackdjupen borde han väl kunna syna in med ganska många spekulativa händer för att kunna träffa ngt man inte riktigt kan sätta honom på. Men med hans raise får han ju bort de flesta av mina A händer förutom kanske AK men även den lite tveksam om man möter en sådan pass tight FI.

Det var väl ingen fråga vilka händer han synar preflop utan vilka händer han checkraisar på den här floppen. Naturligtvis kan han syna med spekulativa händer men inga andra händer än dem tre nämnda spelar han på det här viset, han checkraisar inte bara dig utan en till spelare, ifs kan inte den andre spelaren ha mycket till hand men ändå. Tror du han gör så här med naket färgdrag? Dont think so.

Postad

Kan avslöja handen nu, synade bara floppen och han degade in på blank turn och jag fick titta in i 333.... Skulle väl kanske gå och komma ifrån synen på turnen, men hade bestämt att syna om inte spader kom så.. Nästa gång kanske man är på den andra sidan av händerna.

** Dealing the flop: 3 of Diamonds, Jack of Spades, Ace of Spades

brumsan checked

Hagans bet - $76.00

_MeZZiaS_ called - $76.00

brumsan raised - $428.00

Hagans called - $428.00

_MeZZiaS_ folded

** Dealing the turn: 9 of Diamonds

brumsan went all-in - $2282.15

Hagans went all-in - $1105.50

** Dealing the river: Queen of Clubs

brumsan shows: 3 of Spades, 3 of Hearts

Hagans mucks: Ace of Diamonds, Jack of Diamonds

brumsan wins $3241.00 from the main pot

Postad
Kan avslöja handen nu, synade bara floppen och han degade in på blank turn och jag fick titta in i 333.... Skulle väl kanske gå och komma ifrån synen på turnen, men hade bestämt att syna om inte spader kom så.. Nästa gång kanske man är på den andra sidan av händerna.

WP, antar att det bara är att betala av om du inte har monsterread på killen vill säga. Du kommer ju spela väldigt exploaterabart om du viker toptwo samtidigt som du vet att killen är kapabel till en att semibluffa med starkare drag såhär.

Vad som kan tala för att Fi har ett set är väl möjligtvis att han sitter OOP?

Postad

håller med skalle.. dessutom får du ju 13 outs på turn även om du skulle ligga efter. jag brukar dessutom kolla extra på WtSD och W$SD om jag inte har någon read. hade dock aldrig foldat efter den turnen. ul

Postad
Du kan ju aldrig vika när det turnkortet flippar upp, du har massor outs mot den ends troliga handen som slår dig nu och leder rejält mot kombodrag.

Nä precis, när det turnkortet väl kommer så är de bara att såsa in o hoppas på det bästa.