Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NLT 10/20 SEK Holdem på Svenska Spel

Fi är semi LAG och verkar veta vad han sysslar med.

Table Gwen 14 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: misshish ( 4156.5 )

Seat 2: Matia! ( 4514.75 )

Seat 3: McKiki ( 13991.53 )

Seat 4: T REX ( 6406.5 )

Seat 5: HERO ( 4164 )

HERO posts small blind [ 10].

misshish posts big blind [ 20].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :Js::Th: ]

Matia! folds.

McKiki raises [80].

T REX calls [80].

HERO raises [270].

misshish calls [260].

McKiki calls [200].

T REX folds.

** Dealing Flop ** [ :9d:, :4s:, :6s: ]

HERO bets [720].

misshish folds.

McKiki calls [720].

** Dealing Turn ** [ :Qc: ]

HERO checks.

McKiki bets [880].

HERO raises [2220].

Vad tycker ni om min line?

Postad

McKiki foldar nog bara luft här, å andra sidan har han nog luft relativt ofta. Är ganska neutral till detta move eftersom din hand känns mer som AsKs eller JT än QQ+ eftersom du checkar turn på megadragbräde. Vad har HERO för image och har McKiki floatat dig förr i 3 bettade potter?

Postad

Nej han har inte floatat mig förut i 3betad pott.

Han var så pass aggresiv att jag var relativt säker på att han skulle beta ut om jag checkade turn.

Min tanke var att han inte kunde sätta mig på varken JT eller AK med tanke på flopspelet. Hade tidigare checkat flop med 2 spelare bakom efter att ha 3betat och missat med AK.

Postad

Tycker McKiki har odds på att syna ned det mesta (efter din CR på turn) så frågan är om han inte slår om direkt för en gnutta FE från din sida. Har spelat en hel del mot honom och han kan ta synen med mellanpar där.

Iom att han förmodligen tar syn/raise så hade det kanske varit bättre att från din sida ställa direkt eftersom degen antagligen åker in ändå?

Postad
Tycker McKiki har odds på att syna ned det mesta (efter din CR på turn) så frågan är om han inte slår om direkt för en gnutta FE från din sida. Har spelat en hel del mot honom och han kan ta synen med mellanpar där.

Iom att han förmodligen tar syn/raise så hade det kanske varit bättre att från din sida ställa direkt eftersom degen antagligen åker in ändå?

När du skriver att han har odds att syna med "det mesta" vad innebär det?

Om vi utgår från att min normala 3betsrange oop är relativt tight så måste han ha en relativt stark hand för att fortsätta här.

Sen finns det verkligen ingen FE från min sida efter raisen på turnen. Har lagt in 3220 kronor i potten och har alltså 944 kronor kvar i stacken. Om han hade ställt hade jag självklart synat då det hade blivit en otroligt lätt syn på 944 kronor i en pott på 7644 kronor eftersom jag har 18% equity mot alla set och par JJ+

Postad
När du skriver att han har odds att syna med "det mesta" vad innebär det?

Om vi utgår från att min normala 3betsrange oop är relativt tight så måste han ha en relativt stark hand för att fortsätta här.

Sen finns det verkligen ingen FE från min sida efter raisen på turnen. Har lagt in 3220 kronor i potten och har alltså 944 kronor kvar i stacken. Om han hade ställt hade jag självklart synat då det hade blivit en otroligt lätt syn på 944 kronor i en pott på 7644 kronor eftersom jag har 18% equity mot alla set och par JJ+

Det jag menar är att du skjuter luft och att han med största sannolikhet slår dig med åtminstone high card. Iom att du har så lite kvar i stacken och han investerat en hel del så skulle jag bli förvånad om han släppte här.

Postad

Bara jag som tycker att givet stackstorlekarna så är turn riktigt jättedålig?

Mckiki betar under halvpott efter din check och får ändå odds att syna en shove med i princip alla drag. Känns ju inte dunderhett att bli nersynad av Axs. Hade han betat mer så hade du ju blivit tvungen att ge upp, vilekt känns rätt värdelöst. FE'n bara rinner av när du låter honom comitta sig istället för tvärtom.

Ska du spela vidare så är det väl bara att smeta på? Du kan ju comitta dig med ett vanligt 2/3 pottbet, som borde ha väldigt bra FE mot denna typ av motståndare.

Postad
Bara jag som tycker att givet stackstorlekarna så är turn riktigt jättedålig?

Mckiki betar under halvpott efter din check och får ändå odds att syna en shove med i princip alla drag. Känns ju inte dunderhett att bli nersynad av Axs. Hade han betat mer så hade du ju blivit tvungen att ge upp, vilekt känns rätt värdelöst. FE'n bara rinner av när du låter honom comitta sig istället för tvärtom.

Ska du spela vidare så är det väl bara att smeta på? Du kan ju comitta dig med ett vanligt 2/3 pottbet, som borde ha väldigt bra FE mot denna typ av motståndare.

Jag ville inte beta ut turnen då jag tror att McKiki mycket väl skulle kunna bluff-raisa mig på turnen, och då hade jag varit tvungen att vika.

Det enda draget McKiki kan ha är ett färgdrag och iom med min check-raise på turnen har han i princip bara ett val om han vill fortsätta. Ställa, och veta att han blir synad (han leder visserligen troligen med ett drag då, men det vet han inte).

För honom ser det troligen ut som att han måste dega in ytterligare 2281 kronor med sitt färgdrag för att vinna potten som då blir cirkus 5700 kr. Det är ett dåligt spel om jag har ett överpar, eller triss så länge han inte sonika kan sätta mig på ett drag och han själv sitter på nötdraget. Han kan knappast syna här och vika river för 944 kronor till på river vid missat drag.

Sen var min read att han satt på ett par och inget drag, då han synar min stora bet på floppen, och sedan bettar bakom min check på turnen. Det var lite av tankegången.

Postad
Jag ville inte beta ut turnen då jag tror att McKiki mycket väl skulle kunna bluff-raisa mig på turnen, och då hade jag varit tvungen att vika.

Det enda draget McKiki kan ha är ett färgdrag och iom med min check-raise på turnen har han i princip bara ett val om han vill fortsätta. Ställa, och veta att han blir synad (han leder visserligen troligen med ett drag då, men det vet han inte).

För honom ser det troligen ut som att han måste dega in ytterligare 2281 kronor med sitt färgdrag för att vinna potten som då blir cirkus 5700 kr. Det är ett dåligt spel om jag har ett överpar, eller triss så länge han inte sonika kan sätta mig på ett drag och han själv sitter på nötdraget. Han kan knappast syna här och vika river för 944 kronor till på river vid missat drag.

Sen var min read att han satt på ett par och inget drag, då han synar min stora bet på floppen, och sedan bettar bakom min check på turnen. Det var lite av tankegången.

Nja, känns som att det är ungefär noll risk att en så pass duglig spelare som mckiki skulle ställa in med ett färgdrag i poss där. Finns liksom ingen anledning. Han kan syna turn och vika river vid miss alla dagar i veckan. Vad värre är, han kan syna turn och river också med ett litet par också eftersom att ditt spel är rätt out of line.

Du ska beta så pass mycket på turnen att han förstår att du inte kommer att vika för en shove. Ganska simpelt, och stackarna talar för det.