Gå till innehåll

.


Henke-Jo

Recommended Posts

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur många bord du kan spela på samtidigt är väll beroende på vilken site du använder?

Miniview finns på många siter så då behöver du inte alls någon märkvärdig dator.

PP har justerbara bord så samma där om inte vill ha överlappning.

Nästa bärbara ska ha en upplösning på 1600xnågonting iaf...

 

Tror du vet vad du vill ha, jag kan inte tänka mej annat än bärbart... använder en separat skärm ibland om jag ska spela länge och på många bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är behovet om du behöver kunna använda datorn på flera platser som avgör valet. Skall du bara använda den som en stationär dator är det ju ingen idé att köpa en bärbar, då de kostar mer och är enligt mitt tycke mindre sköna att sitta och jobba vid... sämre tangentbord och så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men tror miniview blir förlitet har haft det förut och då funkar ju inte poker office eller pokertracker och så har jag fåt ont ögona av miniview.

 

Är det någon som har bärbar och spelar poker hur många bord i såna fall blir det någon skilnad mellan 15,4 och 17" tum ?:-)

 

Jag har haft 17" men har 15,4 nu och föredrar det senare faktiskt, smidigare och 17" kändes onödigt när man sitter så nära skämen. Du kan ju dessutom köpa en extern skärm om du nu skulle vilja ha större ibland.

Tycker du ska se till upplösning ist för skärmstorlek, 1600xnågot är riktigt bra. Skit i annat om huvudsyftet är surfa och poker, pokerklienter är ju inte så krävande precis !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är behovet om du behöver kunna använda datorn på flera platser som avgör valet. Skall du bara använda den som en stationär dator är det ju ingen idé att köpa en bärbar, då de kostar mer och är enligt mitt tycke mindre sköna att sitta och jobba vid... sämre tangentbord och så...

 

instämmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bärbar 15.4" skärm som har en upplösning på 1280*800 och den kan man inte köra mer än ett bord utan överlapp.

 

Jag har dock en vanlig skärm som jag har ikopplad när jag sitter och spelar. och den skärmen kan man köra i 1600*1200 och på den kan jag spela 4bord utan överlapp.

 

dock finns det najsiga laptops o skärmar kolla detta tex, det verkar lagom najs

http://pokerforum.nu/forum/733024-post18.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska jag ta för dator och spela poker på en bärbar eller stationär?

Några frågor

Hur många bord kan man få plats med på bärbar? vill kuna spela 4-5 bord samtidigt i alla fall. komer börja spela på tower poker så ni vet.

Hur många bord på en stationär dator 20" tums skärm?

vilken skulle ni tagit och varför vilken är den bästa poker datorn?

Andra förslag?

tack:-)

 

http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/37727-skaermupploesningar-och-olika-pokerklienter-en-guide.html

 

läs på lite och återkom med mer specifika frågor, finns redan en lång tråd om pokerlaptopsköp, tror de flesta pokergrindare gillare Dells företags modeller med 1920x1200 i upplösning.

tycker att det är att jämföra träskor och spikskor ang bärbar eller stationär, de spelar med olika spelregler...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valet mellan stationär och bärbar är det första du ska göra! Om du måste vara mobil så är valet lätt, men om du vill vara mobil "ibland" så blir det svårare. När du bestämt dig för bärbar eller stationär så kan du jämföra alternativen inom den kategorin.

 

Generellt så gäller att du får grymt mycket mer dator om du köper stationärt och längre livslängd. Jag har haft bärbart via jobbet i drygt 10 år nu de bärbara går alltid sönder eller måste uppgraderas (batteri) inom 2-3 år. Om man däremot vill/måste ta med sig datorn så finns ju inget alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför inte ta en e6550 istället? kostar exakt lika mycket (enligt prisjakt)

eller lägga ut 200 kr till o köpa e6750, den är riktigt prisvärd.

 

sen "och bästa grafikkortet på marknaden sa han 540mb tror jag"

det stämmer ju inte riktigt..

vart är det du ska köpa datorn ifrån ? känns som man kan hitta billigare med samma prestanda nästan.

 

edit:

Albatron gf8600gt256mbpci-e

det är ju ett grafikkort :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall du bara ha den för poker så behöver du knappast lägga några extrapengar på grafikkort. Lägg det på glass istället. Sen är ju en skärm med upplösning på minst 1600x1200 ett måste.

Personligen föredrar jag en stationär för poker.

Att det är skönare tangentbord på bärbara håller jag inte med om. Finns ju massor av olika tangentbord att köpa till stationära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...