Gå till innehåll

The Well: Hjort


Hjort

Recommended Posts

Vet du ofta träffar man floppen med en hand som 67s, så att man får 2par eller bättre eller öppet stegdrag eller bättre drag.

Jag letade efter detta på forumet för ett tag sedan, men hittade inget.

 

Eller vet du någon annan sida där man kan läsa mer om hur ofta man träffar olika saker på floppen. Någon spelteoretiker borde ha räknat på det, men det känns lite väl jobbigt att sätta sig ner och räkan ut en sån sak själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 172
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vet du ofta träffar man floppen med en hand som 67s, så att man får 2par eller bättre eller öppet stegdrag eller bättre drag.
1/20 någonstans.

 

Eller vet du någon annan sida där man kan läsa mer om hur ofta man träffar olika saker på floppen. Någon spelteoretiker borde ha räknat på det, men det känns lite väl jobbigt att sätta sig ner och räkan ut en sån sak själv.
Googla "kombinatorik" så hittar du metod för att räkna ut det. Alternativt "flop ennumeration poker" kan du hitta något på.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL 6-max, CO höjer first in 4bb, alla foldar fram till dig i BB, fi är en vanlig abc grinder 25/15 i stats, synar du med händer som 79s, 68s JT, KT, A8?
Slår om rätt ofta med sånt.

 

Missförstod frågan eller pallar inte?
Förstod frågan, tänker inte räkna ut, och kommer ihåg att det låg där någonstans.

 

Storyn bakom nicket Hjort?
Referens till "John Doe".

 

NL 6 max, varierar du dina preflophöjningar först in baserat på din possition, hur såfall?
Nej.

 

Är du 1337 på Guitar Hero ?
Nej,.

 

Har du ofta lucid dreams, om ja använder du tekniker för att få det oftare?
Har haft, inte särskilt intresserad av att få.

 

Vad har du för PT-stats?
Använder inte PT.

 

Vilken öppning använder du oftast som vit i schack?
Spelar inte schack tillräckligt mycket för att "bruka göra" någonting. Ultranoob.

 

Tror du att intelligens har något direkt/indirekt samband med depression?
Ja.

 

South Park eller Simpsons? Och säg inte att du inte gillar någon av serierna.

 

Föredrar du no limit eller limit rent generellt?

South Park. Limit HU, NL 3+.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är din inställning till tv? Om du någonsin tittar på tv, vad tittar du på då?

 

Då du dodgeade frågan angående PT-stats som Ralph247 ställde omformulerar jag den. Vad har du för VP$IP, Preflop raise, Post flop agression factor, went to showdown, BB/100. Jag är endast intresserad av stats från 6-Max NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow. Intelligens och depression hand i hand. Tillhör själv Mensa kvantilen, om ej officielt och tror du har fel. Eller så har alkoholen räddat mig.

 

Anyway. Tror du att den mänskliga intelligensen och vad den hela tiden strävar mot är meningen med med tillvaron, universum, big bang och hela skiten.

 

Jung uttryckte det ungefär som att den mänskliga intelligensen är universums strävan att se och förstå sig själv. Ja, du fattar. Tror du det ligger nåt i det här eller är allt bara kvantum hopp och random chance.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Anyway. Tror du att den mänskliga intelligensen och vad den hela tiden strävar mot är meningen med med tillvaron, universum, big bang och hela skiten.

 

Jung uttryckte det ungefär som att den mänskliga intelligensen är universums strävan att se och förstå sig själv. Ja, du fattar. Tror du det ligger nåt i det här eller är allt bara kvantum hopp och random chance.

 

Inte för att frågan var riktad till mig men jag kan inte se hur meningen med livet/varat skulle ha kollektiv innebörd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...