Gå till innehåll

The Well: Conspiracy


Conspiracy

Recommended Posts

-Hur gammal är du?

-Vad gillar du med Jönköping?

-Vad gillar du inte med Jönköping?

-Vad brukar du göra när du inte är hemma och spelar poker?

-Favorit restaurang?

-Har du någon gång stött på AFA peppe och i så fall, vad fick du för intryck av honom.

-Vilken av våra fantastiska frikyrkorörelser brukar du oftast gå till?

-Hur farligt är Österängen? Farligaste området i Jönköping, fördom eller sanning?

-Hur och hur mycket märker man av att en så ofantligt stor andel av Jönköpings kommuns invånare är religiöst aktiva, jämfört med andra städer du bott i?

Rätta mig gärna om jag har fel, men jag trodde the well var menat att handla om poker? Och mer specifikt spelteknik o dyl så att andra kan lära sig att bli bättre spelare av den som sitter i brunnen.

 

Bra initiativ, synd att merparten av inläggen liknar det ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rätta mig gärna om jag har fel, men jag trodde the well var menat att handla om poker? Och mer specifikt spelteknik o dyl så att andra kan lära sig att bli bättre spelare av den som sitter i brunnen.

 

Bra initiativ, synd att merparten av inläggen liknar det ovan.

 

 

Kommentar innan vi börjar:

 

Det är är alltså ett koncept snott från 2+2. Varifrån 2+2 fick konceptet vet jag inte. Tanken är att intressanta och gärna kunniga personer nån gång tar sig en dag där man svarar på alla möjliga frågor som forumet har. Jag gör det här för att rulla igång bollen, och se om forumet hakar på. Förhoppningen är att få till stånd brunntrådar eller welltrådar med lite mer roliga namn framöver.

 

Reglerna är enkla. Ställ en eller flera frågor, om vad du vill. Gärna poker (fast spar kanske frågorna om hur man lever som pokerproffs tills en faktisk pokerspelare sitter här nere)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska detta handla om poker? Varför inte slänga ner någon riktigt duktig spelare istället? Eurytmech som pokerteoretiker känns ju lite sisådär.

 

edit som jag trodde det skulle inte handla bara om poker

 

Det ska väl handla om lite allt möjligt är väl tanken. Främst poker dock antar jag.

 

Så jag är inte "riktigt duktig på poker". Aj, den kändes :-( . Nej då, jag håller med, det vore intressant att se nån tokduktig spelare. Typ nebbis. Oj, erektion bara vid tanken.........

 

Med risk för att smöra men eury är en duktig teoretiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur du är men det skulle ju vara mer intressant om nån typ hjort hade besvarat frågor. Av eurytmechs dagbok har jag dragit slutsatsen att han inte tillhör forumets bästa direkt.

 

nehe men sluta läs här då ditt luder

 

EDIT: blir så jävla trött på att massa cp åsnor ska komma och va negativa när eury och consp drog ihop en fin grej :?

 

EDIT2: abbans abbans att slänga ur sig okvävningsord på det sättet. Du vet att använda bättre språk än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur du är men det skulle ju vara mer intressant om nån typ hjort hade besvarat frågor. Av eurytmechs dagbok har jag dragit slutsatsen att han inte tillhör forumets bästa direkt.

 

Kollade igenom dina inlägg också och måste påpeka att du inte heller direkt tillhör toppen eller ens i närheten ...

 

Cons. & Eury. 4 Ever!

 

Mvh, KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du att det är etikettsvidrigt att på en finare middag salta extra på sin mat innan man smakat? Genom att göra detta menar vissa att man tar för givet att kocken/värden inte saltat tillräckligt, medan andra hävdar att detta är att föredra framför att salta extra efter avsmakning, vilket kan uppfattas som en oförskämd pik.

 

Du har tidigare nämnt att min ålder inte alls stämde överens med vad du trodde, hur gammal trodde du jag var? Hur tänkte du dig att jag såg ut?

 

Vad tycker du om Pride?

 

Ron eller Harry?

 

Vad tycker du om Mustafa Mohamed? Tycker du inte att det är lite äckligt att han i kvällspressen kallas för Musse?

 

EDIT: Om jag inte hade haft Marvin Gaye som avatar, hade du då anat en rasistisk underton i frågorna ovan? Gör du det ändå?

 

Vad tycker du om friidrott?

 

Håller du med om att Yannick Tregaro personifierar svensk friidrott?

 

Varför känns nästan alla höjdhoppare autistiska?

 

Kan du uppskatta tobak till kaffe?

 

Vilka droger har du testat?

 

Varför envisas vissa personer att bara heta en bokstav på msn, typ "S"? Tror du att det har att göra med en strävan efter att vilja verka avslappnad?

 

Varför tror du att min "Laga-mat-och-posta-bilder-tråd" fick så dålig respons? Var det en dålig trådidé eller har jag helt enkelt för låg status på PF för att kunna lyfta en dylik tråd?

 

Skulle jag passa som moderator? Om inte, varför?

 

Favoritöl?Ops, den var besvarad

 

Är Regina Spektor vacker?

 

Hur tror du Johan Fjellström, Joakim Hillson och Nicklas Ternedal tänkte när de skrev följande rad: "reggae, ingen sommar utan ragga"?

 

Om jag var en kvinna, skulle jag vara din typ?

 

Jag kommer nog på mer intressanta frågor sen, men vi börjar sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Gambler2k4 efter att ha spelat mot dig i kanske en timme eller två kläcker ur sig "Conspiracy mucks match" som något slags svar på tal då du hela matchen spammat med "Gambler2k4-handen" och "Gambler2k4 mucks hand", och han inte längre vill spela och du har tappat kanske två buy ins, hur högt skulle du då skratta?

 

Tycker du buskis är roligt? Om ja, kan du förklara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger din flickvän om att du lägger ut hennes röv för allmän beskådning?

 

Hon vet inget...Schhhh.

 

-Hur gammal är du?

-Vad gillar du med Jönköping?

-Vad gillar du inte med Jönköping?

-Vad brukar du göra när du inte är hemma och spelar poker?

-Favorit restaurang?

-Har du någon gång stött på AFA peppe och i så fall, vad fick du för intryck av honom.

-Vilken av våra fantastiska frikyrkorörelser brukar du oftast gå till?

-Hur farligt är Österängen? Farligaste området i Jönköping, fördom eller sanning?

-Hur och hur mycket märker man av att en så ofantligt stor andel av Jönköpings kommuns invånare är religiöst aktiva, jämfört med andra städer du bott i?

 

- Fyller 22 år i höst.

 

- Vätterstranden och Chicki Mama Torpa. Chicki Mama Huskvarna är okey (men ljusår från torpa), den vid centrum har jag aldrig testat. Just det, sen gillar jag bron över Munksjön :)

 

- Vad då "inte spelar poker"? :lol:. Jag gillar att gå ut och fika :)

 

- Finns ingen restaurang som är ger mig erektion, tyvärr. Däremot finns det rätt många som jag gillar. Hela piren är ju väldigt trevligt på sommaren, men det är ju främst tack vare läget och inte maten. Martini/Amadeus/"Och restaurangen jag aldrig kommer ihåg" är okey lunchhak. Sir Simon är trevligt. Twins är oxå bra men portionerna är barnsligt få. Nyligen åt käkade jag på En italienare & en grek och det var bättre än jag trodde. I snabbmats väg är Chicki Mama överlägset.

 

- AFA peppe vet jag inget om :)

 

- Jag har mycket att välja på här vid Österängen. Jehovas är ju inte långt ifrån, sen finns det ju nån konstig kyrka vid Willys. Ärligt talat, jag har aldrig varit i en kyrka i Jönköping.

 

- Jag diggar faktiskt Österängen. Jag bor dock i ett av de lugnare områdena så här trivs jag jättebra. Däremot uppåt Duvgatan är det väl ingen höjdare. Ibland på nätterna har jag och tjejen hört pistolskott komma därifrån, vilket kanske inte är så jättemysigt. Men jag bor mycket hellre här än på Råslätt exempelvis.

 

- Första dagen jag bodde här såg jag en ung kille läsa bibeln på bussen. Detta skulle ju aldrig ske i Katrineholm eller Vingåker. Annars så har jag nog inte märkt det i någon större utsträckning.

 

Vet inte hur du är men det skulle ju vara mer intressant om nån typ hjort hade besvarat frågor. Av eurytmechs dagbok har jag dragit slutsatsen att han inte tillhör forumets bästa direkt.

 

Jo, jag håller med dig. MEN eftersom ingen av de intressanta startade upp en tråd så tog jag mig friheten. Se detta som uppvärmning för eliten. Sen vet jag inte hur du fått den uppfattningen av eurys dagbok. Tror han är bra mycket duktigare än den stora majoriteten medlemmar på forumet. (eury, vill du gifta dig med mig?)

 

nehe men sluta läs här då ditt luder

 

EDIT: blir så jävla trött på att massa cp åsnor ska komma och va negativa när eury och consp drog ihop en fin grej :?

 

haha, du är så skön. :heart:

 

Jag tycker det är roligare om alla möjliga frågor kan ställas och besvaras. Har man en pokerfråga så tar man ju gärna flera olika tankar om det. Det gör man inte med vilken frikyrka Conspiracy trivs bäst i.

 

Där slog du spiken i huvudet :).

 

Kollade igenom dina inlägg också och måste påpeka att du inte heller direkt tillhör toppen eller ens i närheten ...

 

Cons. & Eury. 4 Ever!

 

Mvh, KF

 

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fick välja, vem skulle skapa torsdagens Well-tråd? Varför?

 

Vilket parti röstade du på i det senaste riksdagsvalet?

 

Vad tycker du om Eurymetech och Cyntax var för sig? Och vad tycker du om deras konflikt?

 

Rangordna följande användare i den ordning du skulle vilja möta dem i HU4Rollz (NLCG)? (Den du möter helst överst).

ANGRYKOREAMAN

Klyka

Kfluffie

Sylwester

Hjort

Dan Glimn

 

Vad tycker du om att Thailändska poliser som kommer för sent till jobbet blir tvingade att bära synliga rosa "Hello Kitty" armband en arbetsdag?

 

Har du träffat någon kändis? Isåfall vem och i vilket samanhang?

 

Vad tror/tycker du om Ken Gate?

 

Favorit sällskapsspel?

 

Jytte Guteland eller Laila Naraghi?

 

Sätt dig in i följande situation: Du är på en väldigt fin middag där ni äter 7 rättersmiddag med blänkande porslin och kypare som serverar etc. Med på middagen sitter en tjej som du är väldigt kär i och du vill absolut inte göra bort dig (ponera att du inte har flickvän). Mellan två av rätterna går du på toaletten och skiter. När du är klar upptäcker du att det finns precis så mycket toalettpapper kvar att det räcker. Du använder givetvis allt pappret (Eller? Om du inte använder allt kommer du få rester av din avföring i kalsongerna). Du kommer tillbaka och äter nästa rätt med glatt humör. Mellan nästa två rätter går tjejen du är kär i på toaletten. Är du orolig för att hon ska tro att du inte har vågat be om mer papper och därför har avföring i kalsongerna? Pappret är ju trots allt slut och chansen att det precis räckte är inte så stora. Om du är orolig, vad gör du för att förhindra hennes tankar?

 

Vad tycker du och landsvägscykling och alla dopingskandaler? Borde det få räknas som en fullvärdig idrott även i fortsättningen?

 

Roger Federer eller Rafael Nadal?

 

Tycker du Nadal är jobbig med sitt eviga maskande?

 

Vad tycker du om Robin Söderlings utbrott under Wimbeldon på Rafael Nadal för att han maskade som vanligt?

 

Om du måste skänka bort 10 miljarder US dollar till antingen ETA eller Al-Qaida. Vilken organisation väljer du och varför?

 

Vad tycker du om USA i helhet?

 

Hur känner du när jag berättar för dig att en stor sjukhuskedja i USA har börjat ge anställda som är överviktiga löneavdrag och att många andra företag har tagit efter?

 

Tycker du det vore rätt eller fel att beskatta all fet mat eftersom man beskattar eller tar in pengar för att täcka kostnaderna för konsekvenserna för allt annat som är skadligt för hälsan? T.ex alkoholskatt och obligatoriska extraförsäkringar för allt idrottande.

 

Kommunism eller Nattväktarstat?

 

Om du varje morgon måste välja mellan att gå en match i Sumobrottning mot en elit sumobrottare eller hoppa en gång från ett hopptorn på 25m ned i en pool. Vad väljer du?

 

Vad hade du för jämförelsetal när du slutade gymnasiet? Hur förklarar du det?

 

Hur många gånger har du gjort högskoleprovet? Vilket är ditt bästa resultat?

 

Vad tycker du om det svenska skolsystemet i allmänhet?

 

Rix FM eller Rockklassiker?

 

Tycker du Johan Wissman gjorde rätt eller fel som bytte gren från 200m till 400m?

 

Tycker du att man borde kvotera in flera vita i finalerna på OS/VM på 100m/200m samt 5000m/10 000m och fler svarta i hoppgrenarna?

Om nej? Varför inte? Tycker du inte att det borde vara jämnställt i en tävling för båda världens raser?

 

Om du varje morgon var tvungen att avliva en människa av tre typer, neger, svensk eller kines. Hur skulle du då göra och varför?

 

Vad tycker du om mina frågor jämfört med övriga frågor i din "Well"?

 

Vill du att jag ställer fler frågor? Varför/Varför inte?

 

Är det rätt eller fel att barnaga är förbjudet?

 

Är det rätt eller fel att vuxenaga är förbjudet?

 

Har du helst sex med världens snyggaste man eller världens fulaste kvinna?

 

Var det inte väldigt typiskt Sverige att när man för första gången i världshistorien var världsledande inom ett område så väljer man att lägga ned? (Rasbiologiska institutet i Uppsala).

 

 

 

Hur förklarar du att din flickvän inte tycker om dig men enda är tillsammans med dig? Stavas det pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig grej det här!

 

Så till lite roliga frågor får vi hoppas, lite blodig allvarlig arbetsintervjuv över de :D

 

Vilka är dina 3 starkaste respektive svagaste karaktärsdrag?

 

Vad för 3 saker är du bra på och vad samma sak är du inte lika bra på?

 

Om du befinner dig i en grupp vad tar du för roll om A; Ni är ute och festar? B; Ni ska göra ett grupparbete?

 

Varför vill just du ställa upp på den här well saken och inte bara som jag ställa frågor?

 

Ser fram emot svaren kan jag lova! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du att det är etikettsvidrigt att på en finare middag salta extra på sin mat innan man smakat? Genom att göra detta menar vissa att man tar för givet att kocken/värden inte saltat tillräckligt, medan andra hävdar att detta är att föredra framför att salta extra efter avsmakning, vilket kan uppfattas som en oförskämd pik.

 

Jag skulle inte vilja påstå att det är etikettsvidrigt att göra det. Däremot skulle jag småskratta och tänka "jävla bondläpp som alltid måste ha det på samma sätt som alltid". Det skulle definitivt störa mig om vi säger så.

 

Du har tidigare nämnt att min ålder inte alls stämde överens med vad du trodde, hur gammal trodde du jag var?

 

Trodde du var runt 25-27 eller nåt.

 

Hur tänkte du dig att jag såg ut?

 

ugly%20chick.jpg

 

Vad tycker du om Pride?

 

I like it kort och gott.

 

Vad tycker du om Mustafa Mohamed? Tycker du inte att det är lite äckligt att han i kvällspressen kallas för Musse?

 

Han verkar småskön. Det äckliga ligger inte i vad han kallas utan snarare i att kvällspressen ska framställa vissa (särskilt idrottsmän) som kramgoa och göra dem "ett med folket". Ungefär som när Ludmilla blev ursvensk/kramgo över en natt för att sedan bli kallad siberisk hynda den dagen det kom fram att hon var dopad.

 

EDIT: Om jag inte hade haft Marvin Gaye som avatar, hade du då anat en rasistisk underton i frågorna ovan? Gör du det ändå?

 

Nej, ingen med ditt utseende (se bild ovan) kan vara rasist.

 

Vad tycker du om friidrott?

 

Med Jacob Hård som kommentator = 5/5

Utan Jacob Hård som kommentaror = 2/5

 

Håller du med om att Yannick Tregaro personifierar svensk friidrott?

 

Har ingen superkoll på Yannick men han verkar ju vara en riktig eldsjäl och det personifierar nog de flesta idrotter.

Varför känns nästan alla höjdhoppare autistiska?

 

Haha, ja det kan man fråga sig. Tänkte just skriva att det inte stämmer inte på Linus men vid närmare eftertanke så gör det nog det.

 

Kan du uppskatta tobak till kaffe?

 

Vet inte om jag förstår dig rätt men jag dricker mycket kaffe och röker så varför inte.

 

Vilka droger har du testat?

 

Inga faktiskt.

 

Varför envisas vissa personer att bara heta en bokstav på msn, typ "S"? Tror du att det har att göra med en strävan efter att vilja verka avslappnad?

 

Det var en bra fråga. Jag tror du kan vara något på gång med "avslappnad"-teorin.

 

Varför tror du att min "Laga-mat-och-posta-bilder-tråd" fick så dålig respons? Var det en dålig trådidé eller har jag helt enkelt för låg status på PF för att kunna lyfta en dylik tråd?

 

Jag har själv missat tråden men det är mycket troligt att det har med din forumstatus att göra. Jag ska be eurythmech skriva en "how-to" guide där han tar upp alla de aspekter som är så viktga för att uppnå en hög forumstatus. Tills vidare rekomenderar jag dig till HA-forumet->lowstakes.

 

Skulle jag passa som moderator? Om inte, varför?

 

Jag har uppfattat dig som lite för sarkastisk för att vara mod så svaret är nej. Titta bara på vad stackars Klyka fick utstå när han skojade till det lite. Sidenote: Klyka var vaken i ca två dygn utan att sova medan skämtet pågick. Fråga till dig: Varför var klyka vaken? Var för uppspelt för att helt enkelt kunna sova? Eller kände han sig tvungen att övervaka forumet under denna tid eftersom hans nyvunna titel som Moderator kunde skadas?

 

Är Regina Spektor vacker?

 

Hon faller nog under kategorin "fulsnygg". Sidenote: Varför talar man bara om att vissa kvinnor är fulsnygga? Ge ett exempel på en fulsnygg man tack.

 

Hur tror du Johan Fjellström, Joakim Hillson och Nicklas Ternedal tänkte när de skrev följande rad: "reggae, ingen sommar utan ragga"?

 

Jag skulle vilja vända på det och istället fråga: Vad tänkte Joakim Hillsons föräldrar...?

 

 

Om jag var en kvinna, skulle jag vara din typ?

 

Ja, se bild ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv missat tråden men det är mycket troligt att det har med din forumstatus att göra. Jag ska be eurythmech skriva en "how-to" guide där han tar upp alla de aspekter som är så viktga för att uppnå en hög forumstatus. Tills vidare rekomenderar jag dig till HA-forumet->lowstakes.

Ja, en sådan guide skulle verkligen uppskattas.

Jag har uppfattat dig som lite för sarkastisk för att vara mod så svaret är nej. Titta bara på vad stackars Klyka fick utstå när han skojade till det lite. Sidenote: Klyka var vaken i ca två dygn utan att sova medan skämtet pågick. Fråga till dig: Varför var klyka vaken? Var för uppspelt för att helt enkelt kunna sova? Eller kände han sig tvungen att övervaka forumet under denna tid eftersom hans nyvunna titel som Moderator kunde skadas?

Haha de trådarna var verkligen jätte-awesome. Tråkigt att det blev så mycket skit efteråt.

Hon faller nog under kategorin "fulsnygg". Sidenote: Varför talar man bara om att vissa kvinnor är fulsnygga? Ge ett exempel på en fulsnygg man tack.

Jag måste säga att jag verkligen fått det motsatta intrycket. Sen att jag inte klarar av att komma på en enda fulsnygg man här och nu kan du ju tolka hur du vill.

Jag skulle vilja vända på det och istället fråga: Vad tänkte Joakim Hillsons föräldrar...?

Men jag är ju ärligt nyfiken här! Hela meningen är ju verkligen goddag yxskaft. Reggae och ragga är ju inte samma genre så varför utbrista "Reggae!" innan man sjunger "ingen sommar utan ragga"? Är det två olika personer som hetsar mot varandra om vilken musikstil som är bäst? Eller tror de alla tre i sin enfald att reggae och ragga är samma sak?

 

Edit: Eller okej så jävla farligt kanske det inte är men jag stör mig ändå på hur man använder orden som synonymer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fick välja, vem skulle skapa torsdagens Well-tråd? Varför?

 

Klyka eftersom han har tjatat på mig hela dagen.

 

Vilket parti röstade du på i det senaste riksdagsvalet?

 

Hmm...nu kommer ingen gilla mig längre ju. Men men, big surprise...Jag lyssnar på T(I)NC och Refused bland annat. Jag röstar så långt åt vänster det går bland riksdagspartierna.

Vad tycker du om Eurymetech och Cyntax var för sig? Och vad tycker du om deras konflikt?

 

Jag har inte träffat någon av dem IRL så den bilden jag har fått kanske inte är särskilt rättvis. Men jag och eurythmech har haft många trevliga MSN-konverastioner under de ensamma nätterna, så han gillar jag. Jag tror de flesta vet att jag inte är nåt fan av Cyntax. Han kanske är jättetrevlig men jag har lite svårt för honom (på samma sätt som han säkert har svårt för mig :)). Deras konflikt var riktigt rolig och eurys "virustråd" var troligen den dagens största glädjeämne.

 

Rangordna följande användare i den ordning du skulle vilja möta dem i HU4Rollz (NLCG)? (Den du möter helst överst).

ANGRYKOREAMAN

Klyka

Kfluffie

Sylwester

Hjort

Dan Glimn

 

Hjort (eftersom med största sannolikhet är den bästa spelaren och det vore en utmaning).

Klyka (eftersom jag måste vinna tillbaka pengarna jag förlorat mot Hjort)

Glimne (han är Glimne)

Sylwester (samma motivering som Hjort, han verkar duktig osv osv, se även bilden ovan)

Du och KF kommer på delad sista plats eftersom ni har för små rullar för en highroller som mig.

 

Vad tycker du om att Thailändska poliser som kommer för sent till jobbet blir tvingade att bära synliga rosa "Hello Kitty" armband en arbetsdag?

 

lol, hur kan man inte gilla det?

 

Har du träffat någon kändis? Isåfall vem och i vilket samanhang?

 

Den största kändisen är Mario Lemieux. Min pappa vann en resa till Pittsburgh genom Canal+ där vi fick se en match samt träffa Mario (lägg märke till att vi kallar varandra vid endast förnamnet). David "Vinterviken" Tainton har jag träffat också. Hon skådisen från Tre Kronor som tog sitt liv har jag även träffat (:-( .

 

 

Vad tror/tycker du om Ken Gate?

 

Är inte insatt för fem öre. Tycker mest det är småroligt.

 

Favorit sällskapsspel?

 

Fan minns inte vad det heter men ska tänka lite och edita den här posten när jag kommer på.

 

Jytte Guteland eller Laila Naraghi?

 

What?

 

 

Sätt dig in i följande situation: Du är på en väldigt fin middag där ni äter 7 rättersmiddag med blänkande porslin och kypare som serverar etc. Med på middagen sitter en tjej som du är väldigt kär i och du vill absolut inte göra bort dig (ponera att du inte har flickvän). Mellan två av rätterna går du på toaletten och skiter. När du är klar upptäcker du att det finns precis så mycket toalettpapper kvar att det räcker. Du använder givetvis allt pappret (Eller? Om du inte använder allt kommer du få rester av din avföring i kalsongerna). Du kommer tillbaka och äter nästa rätt med glatt humör. Mellan nästa två rätter går tjejen du är kär i på toaletten. Är du orolig för att hon ska tro att du inte har vågat be om mer papper och därför har avföring i kalsongerna? Pappret är ju trots allt slut och chansen att det precis räckte är inte så stora. Om du är orolig, vad gör du för att förhindra hennes tankar?

 

lol... Det beror nog lite på min sinnesstämning. Ibland skulle jag bara skita i det men förmodligen skulle jag komma på nåt dåligt skämt och efter det skulle jag ändå vara körd.

 

Vad tycker du och landsvägscykling och alla dopingskandaler? Borde det få räknas som en fullvärdig idrott även i fortsättningen?

 

Tycker det kan vara rätt kul att kolla Tour de France faktiskt. Mest gillar jag nog dock Eurosport-Roberto som kommenterar. Ja, det borde klassas som en fullvärdig idrott, mest för att Roberto tycker så.

 

 

Roger Federer eller Rafael Nadal?

 

Har du sett Nadals rumpa? Behöver jag fortsätta? Nadal :heart:

 

 

Tycker du Nadal är jobbig med sitt eviga maskande?

 

Återigen, hans rumpa. Nej, inte så jobbigt.

 

Vad tycker du om Robin Söderlings utbrott under Wimbeldon på Rafael Nadal för att han maskade som vanligt?

 

Jag har faktiskt inte sett det utbrottet, läste bara nåt i AB om det. Spontant verkade det komiskt.

 

Om du måste skänka bort 10 miljarder US dollar till antingen ETA eller Al-Qaida. Vilken organisation väljer du och varför?

 

Jag har inte superkoll på ETA, vet bara att de vill ha en baskisk stat. Men fuck, hur ska jag kunna svara på det?

 

 

Vad tycker du om USA i helhet?

 

Har inget emot det amerikanska folket däremot har jag inte så mycket till övers för deras utrikespolitik. Får räcka med ett kort svar...ksfjsklfj<lök du hade en miljon frågor :) Tar en paus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur känner du när jag berättar för dig att en stor sjukhuskedja i USA har börjat ge anställda som är överviktiga löneavdrag och att många andra företag har tagit efter?

 

Det låter konstigt och fel väg att gå för att få bukt på övervikten i landet.

 

Tycker du det vore rätt eller fel att beskatta all fet mat eftersom man beskattar eller tar in pengar för att täcka kostnaderna för konsekvenserna för allt annat som är skadligt för hälsan? T.ex alkoholskatt och obligatoriska extraförsäkringar för allt idrottande.

 

Eftersom man inte blir fet av att äta fet mat i måttliga mängder så tycker jag det är fel. Tror jag.

 

Kommunism eller Nattväktarstat?

 

Kommunism.

 

Om du varje morgon måste välja mellan att gå en match i Sumobrottning mot en elit sumobrottare eller hoppa en gång från ett hopptorn på 25m ned i en pool. Vad väljer du?

 

Hopptorn.

 

Vad hade du för jämförelsetal när du slutade gymnasiet? Hur förklarar du det?

 

Jämförelsetal = betygsnitt? Jag hade 14.4. Förklaringen är att jag var ganska lat men det är inget jag ångrar ändå.

 

Hur många gånger har du gjort högskoleprovet? Vilket är ditt bästa resultat?

 

En gång. 1.0.

 

Vad tycker du om det svenska skolsystemet i allmänhet?

 

Systemet i sig tycker jag är bra. Däremot tycker jag det är tragiskt att skolor hellre anställer outbildade lärare eftersom de kräver mindre lön.

 

Rix FM eller Rockklassiker?

 

Rix FM tror jag. Om jag vill höra rock eller liknande lyssnar jag hellre på skivor.

Tycker du Johan Wissman gjorde rätt eller fel som bytte gren från 200m till 400m?

 

Har ingen koll alls. Men han har väl gjort ganska bra ifrån sig på 200m? I så fall så var det nog bra :)

 

Tycker du att man borde kvotera in flera vita i finalerna på OS/VM på 100m/200m samt 5000m/10 000m och fler svarta i hoppgrenarna?

Om nej? Varför inte? Tycker du inte att det borde vara jämnställt i en tävling för båda världens raser?

 

Hahaha, nej det tycker jag inte. Vita får försöka bygga mer helt enkelt. Sen är väl svarta generellt rätt duktiga i hoppgrenar också?

 

Om du varje morgon var tvungen att avliva en människa av tre typer, neger, svensk eller kines. Hur skulle du då göra och varför?

 

Eftersom jag är 183 cm och väger 63 kg så skulle jag nog bara kunna avliva en liten kines eftersom dom oftast är mindre. Både negern och svensken skulle hinna avliva mig först.

 

Vad tycker du om mina frågor jämfört med övriga frågor i din "Well"?

 

Vill du att jag ställer fler frågor? Varför/Varför inte?

 

Frågorna är roliga om än mer allmänna :). Mängden ska vi heller inta klaga på.

 

Du får gärna ställa fler frågor eftersom jag sitter och väntar på en MTT som börjar om 3h.

 

Är det rätt eller fel att barnaga är förbjudet?

 

Är det rätt eller fel att vuxenaga är förbjudet?

 

Rätt att förbjuda båda. Jag gillar inte att slåss. Mest för att jag är så tanig :roll:

 

Har du helst sex med världens snyggaste man eller världens fulaste kvinna?

 

Världens snyggaste man.

 

Var det inte väldigt typiskt Sverige att när man för första gången i världshistorien var världsledande inom ett område så väljer man att lägga ned? (Rasbiologiska institutet i Uppsala).

 

Jag måste ha missat hela den affären :roll: men det låter nog ganska svenskt ja.

 

Hur förklarar du att din flickvän inte tycker om dig men enda är tillsammans med dig? Stavas det pengar?

 

Förhållanden handlar om att ge och ta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig grej det här!

 

Så till lite roliga frågor får vi hoppas, lite blodig allvarlig arbetsintervjuv över de :D

 

Vilka är dina 3 starkaste respektive svagaste karaktärsdrag?

 

Vad för 3 saker är du bra på och vad samma sak är du inte lika bra på?

 

Om du befinner dig i en grupp vad tar du för roll om A; Ni är ute och festar? B; Ni ska göra ett grupparbete?

 

Varför vill just du ställa upp på den här well saken och inte bara som jag ställa frågor?

 

Ser fram emot svaren kan jag lova! 8-)

 

Tre starkaste karaktärsdrag: Social, entusiastisk, drivande när jag går in för något.

Tre svagaste karaktärsdrag: Svårt att ta tag i saker ibland och motivera mig om jag inte tycker nåt är roligt, svårt att ändra uppfattning om något när jag väl bestämt mig, pratig i klassrummet :)

 

Tre saker jag är bra på: Övertyga människor, föra mig i olika sociala sammansättningar, köra bil.

 

Tre saker jag är dålig på: matematik (Klykas poster förvirrar mig ständigt), ragga, TV-spel.

 

Om vi festar (beroende på vem jag festar med dock) så är jag ofta den som pratar mycket och som försöker vara rolig. Vid grupparbete varierar det. Om jag anser att det finns någon som är mycket mer ambitiös än mig så har jag ofta en laid back inställning och låter den ambitiösa ge mig uppgifter. Om det däremot bara är slackers i gruppen så tar jag på mig ledarrollen eftersom det inte skulle bli något gjort annars, och då får jag panik :)

 

Jag kör den här tråden mest för att jag inte hade nåt särskilt för mig idag plus att jag skriver rätt mkt här på forumet och hoppas att folk här har roliga frågor till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...