bijou Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Fi spelar 28/14. Jag spelar 22/23. Har inte sett ngt märkligt spel från honom utom några märkligt avvägda bets samt att han gillar spela drag hårt. Starting a new hand (#616923701) Texas Holdem NL $2/$4 - 2007-08-03 16:03:04 Server Table Annecy Seat 1: krikle ( $145.10 ) Seat 3: noiq3442615 ( $386.30 ) Seat 6: Mc Attack ( $844.45 ) Seat 8: Preussenhusar ( $443.10 ) Seat 10: tarrator ( $660.95 ) Preussenhusar posts Small Blind $2 tarrator posts Big Blind $4 Dealing cards Your cards Ad Jh [tarrator] krikle folds noiq3442615 folds Mc Attack folds Preussenhusar raises $13 tarrator calls $11 Dealing Flop Jc 6d Tc Preussenhusar bets $22 tarrator calls $22 Dealing Turn Jc 6d Tc Td Preussenhusar bets $50 tarrator calls $50 Dealing River Jc 6d Tc Td 2d Preussenhusar bets $122 Citera
dlinder Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Du måste väl syna. Du har ju inte direkt överrepresenterat din hand, och inga drag satt. Citera
A0Poker Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 folda handen då den är slagen av färg/kåk. Citera
Gustaf112 Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Du slår ju bara KJ (inte särskilt troligt med tanke på de starka beten) och bluff (KQ/AK typ). Jag tror inte du har bäst hand här tillräckligt ofta för att det ska löna sig i längden. Citera
Ängeln17 Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Fi har: 1. Höjt pre. 2. Betat ut på varje gata oop. 3. Avslutat med ett bet på ca 70% av pott vilket ger dig utmärkta ~2,4x för syn. Så om du inte är 100% säker på att Fi är kapabel att skjuta av tre salvor i en megabluff (vilket väldigt få är) och det kan du inte, tycker jag egentligen att det var en stenklar fold redan på turn men defenitivt på river då du är slagen fler gånger än du vinner. Högt PP QQ+, AT, KTs+, 89s, TT eller 66 är väl trolig HD på Fi. Plus att finns en hel del övriga händer som har dig klart slagen. Citera
Miami Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Fi är svintight och spelar helt abc det jag sett av honom. Citera
cOP Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Fi är svintight och spelar helt abc det jag sett av honom. Isåfall är det ju megafold på turn. Om vi synar turn och ser denna rivern kan vi väl fan inte folda? Synar vi för att hitta en knekt lr? Citera
Ängeln17 Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Slå om pre och syna river. Slå om pre tycker jag kan va ok. Men syna river efter tre rätt bra bett från Fi med enbart TPTK? Det får du motivera närmare. Citera
dlinder Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Fi är svintight och spelar helt abc det jag sett av honom. Du är väl betydligt tajtare eller missuppfattar jag något? Ser ut som han har 28% vpip. Citera
Justcall Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Är jag dum i huvudet eller är det någon mer som inte fattar hur man kan spela 22/23? Citera
Miami Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Du är väl betydligt tajtare eller missuppfattar jag något? Ser ut som han har 28% vpip. Det är inte jag som är Fi om du tror det? Jag har Fi i den här hh som vi pratar om på 18/14 i stats. Citera
dlinder Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Det är inte jag som är Fi om du tror det? Jag har Fi i den här hh som vi pratar om på 18/14 i stats. Nej, jag fick för mig att du var OP =) Han har ju iaf Fi på 28/14. Citera
stenarn Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Är jag dum i huvudet eller är det någon mer som inte fattar hur man kan spela 22/23? Tänkte det också först men det måste betyda att han höjer väldigt mkt från blindsen då vp$ip räknas utanför blindsen, eller har jag fel? Citera
ZaphodB Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Tänkte det också först men det måste betyda att han höjer väldigt mkt från blindsen då vp$ip räknas utanför blindsen, eller har jag fel? Du har fel. vp$ip är precis vad det låter som. Hur ofta man frivilligt stoppar in pengar i potten. Dvs att om du synar från lilla mörken, så har du stoppat in pengar frivilligt. Från stora mörken, om du checkar så har du inte stoppat in pengar, om du synar en höjning eller stoppar in pengar efter floppen, så räknas det naturligtvis. Citera
Hector Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Jag foldar nog också mot den här snubben, han är äckligt tight och ingenstans nära dem 28 du säger han har, kanske har du bara några få händer? Citera
bijou Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2007 sorry, hade för tillfället bara 40 händer på han glömde skriva in det. Mina stats är från den specifika sessionen. Citera
draft Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Slå om pre. Som spelat, vad tror du om raise på floppen? Finns många kort du inte vill se på turn. Citera
bijou Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Anledningen till att jag överväger syn är för att brädan va så dragvänlig. Jag synar turn i förhoppning om att inge drag sitter och jag checkcallar litet bet alt. värdebettar tptk på rivern. Känns som man måste syna när det var så dragvänligt eller tänker jag fel? Hade brädan varit torr hade jag möjligt kunna släppa redan turn alt. repoppa flopski. Citera
bijou Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Gillar inte slå om i det här läget. Kanske har fel men känns som oftast är jag slagen om han skulle syna floppomslag. Har han drag/combodrag och som jag först trodde att ahn var lös kommer han kanske o pusha och då tvingas man konfrontera jobbiga beslut. Om han bara synar mitt omslag måste jag nog checka turn. Då han för det mesta har antingen ett combodrag/överpar/tian. Att skjuta igen på turn i förhoppning att han har drag känns -EV då det förefaller inträffa 1 av 3 ggr. Rätta mig gjärna om jag tänker fel. Slå om pre. Som spelat, vad tror du om raise på floppen? Finns många kort du inte vill se på turn. Citera
draft Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Gillar inte slå om i det här läget. Kanske har fel men känns som oftast är jag slagen om han skulle syna floppomslag. Har han drag/combodrag och som jag först trodde att ahn var lös kommer han kanske o pusha och då tvingas man konfrontera jobbiga beslut. Om han bara synar mitt omslag måste jag nog checka turn. Då han för det mesta har antingen ett combodrag/överpar/tian.Att skjuta igen på turn i förhoppning att han har drag känns -EV då det förefaller inträffa 1 av 3 ggr. Rätta mig gjärna om jag tänker fel. Jo svår hand är det allt men att syna ner tre gator känns ju inte jättehett det heller eller? Det är HU, du har tptk, din hand är sårbar, du har maskerat din hand pre. När ska du annars trycka på gasen? Citera
cOP Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Jag synar turn i förhoppning om att inge drag sitter och jag checkcallar litet bet 1. Inget drag satt. 2. Varför skulle han bluffa med ett "litet bet"? Som spelat syna river. För övrigt känns det som raise pre är att föredra framför raise på floppen. Citera
bijou Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Om ja repoppat innan och jag bettar $80 på flopski och han pushar ska jag syna eller släppa? I grunden samma problem känns det som.. Raise på floppen känns hyffsat dåligt i detta läge. Att syna ner känns mer +EV i detta läge då jag har o koll på hur han spelar. Hade jag haft mer koll hade jag spelat annorlunda som det är i detta skede vet jag att han kan ha allt från t/drag/överpar. Man vill inte folda heller då jag har hyffsat sd value, samt att jag vill veta hur han spelar. Jag synade riverbettet och han visade upp kk. Jag tycker ändå det var ok syn med tanke på att brädan var så dragig. Hur tänker ni i sånna lägen? känns som det är ofta som den handen är bra på sånna brädor. Som jag skrev tidigare så foldar jag den typ av händer på torra brädor. Vad tycker ni om den ekvationen? 1. Inget drag satt.2. Varför skulle han bluffa med ett "litet bet"? Som spelat syna river. För övrigt känns det som raise pre är att föredra framför raise på floppen. Citera
bijou Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Hehe. Trycka på gasen? Tycker det är helt fel hand och trycka på gasen med. Jo svår hand är det allt men att syna ner tre gator känns ju inte jättehett det heller eller? Det är HU, du har tptk, din hand är sårbar, du har maskerat din hand pre. När ska du annars trycka på gasen? Citera
ebisumaru Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Slå om pre tycker jag kan va ok. Men syna river efter tre rätt bra bett från Fi med enbart TPTK? Det får du motivera närmare. Allt missade, vi har en bra hand, folk bluffar ibland. Citera
Recommended Posts