nysta Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 detta kunde väl slutat väldigt illa? =) kompisen var ute och gick spåren till enduro-vm innan deltävlingen i Kanada och upptäckte en björn.. nyfiken som han är var han tvungen att filma och gå nära, jag tycker det var idiotiskt gjort.. hehe Citera
Jennez Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Björnar drar väl oftare fortare än kvickt om det finns människor i närheten. Om de inte gör det (som den här nallen) kan det nog vara läge att stå jävligt stilla eller springa därifrån fortare än fan gör upp eld. Citera
León Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Word på kommentaren på youtube, "This kid aint that bright or maybe he have just read too many winnie the pooh or something." Citera
greywolf Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 vilken skön kille! nästa gång så tycker jag han ska ta och gå fram och klappa björnen med. Är det dessutom en björnhona med ungar så vore nöten och plocka på sig en björnunge som souvenir. Sedan hoppas att han är lika bra på springa som enduro! Citera
Jennez Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Nåja, det verkade ju sluta lyckligt. Annat hade det varit om han hade stött på Bjärven - då jävlar! Citera
eurythmech Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Är det inte fantastiskt dumt att springa ifrån en björn? Citera
Kafka Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Är det inte fantastiskt dumt att springa ifrån en björn? Vad skall man göra då? De kan ju till och med klättra och om man spelar död så kan de få för sig att leka lite med en med sina sköna labbar och tänder. Har jag hört. Jag har egentligen ingen aning men se till att du INTE är emellan ungarna och en björnmamma och när du vet att du inte är det så SKRIK och hoppa och veva med armarna. Det har jag hört. Rätta mig gärna. Citera
Saint_Bjorn Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Rätta mig gärna. Ungefär det enda du ska göra om du hamnar mellan en björnhona och dess ungar är att lägga dig ner och spela jäkligt död, ointressant och ofarlig. Då har du en relativt schysst chans att klara dig. Men man ska nog ha lite Steve Irwing-gener i sig för att klara det. Citera
Juggler Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Och hur gick det för Steve Irwing? Citera
pop1 Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Och hur gick det för Steve Irwing? Han simmade i fel vatten med fel djur. Citera
Saint_Bjorn Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Och hur gick det för Steve Irwing? Nu ska vi inte vara såna. Har man legat blixtstilla medan världens giftigaste orm luktat/slickat en på kinden (en rörelse, ett bett, en säker död) så kan man nog klara en ilsken björn. Stingrockor däremot....finns ingen som klarar en sån, iaf inte om den envisas med att hugga en i hjärtat. Citera
Memory Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Är det inte fantastiskt dumt att springa ifrån en björn? Spriger man ifrån den så är det väl inga problem... Citera
MacDaddy Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Tyckte jag såg björnen attackera sista tiondelen av filmen. Citera
eurythmech Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Spriger man ifrån den så är det väl inga problem... Fan, hoppades jag skulle klara mig från den anmärkningen Citera
Memory Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Fan, hoppades jag skulle klara mig från den anmärkningen Har du missat vilket forum du är på? Citera
eurythmech Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Har du missat vilket forum du är på? Har du räknat fel på antalet hästar i mitt stall? Citera
DrRoland Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Spriger man ifrån den så är det väl inga problem... Räcker ju med 50Km/h Svårt att tro det, så stora som dom är... Citera
DevilVoice Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 http://www.hadebra.nu/euske/Texter/agge/Bonden.html Citera
Klyka Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Det ryktas om att björnar äter fisk... Citera
ulaf Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Den där killen har damp och allvarliga störningar. Citera
psykologen Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Man är ganska tuff/desperat om man försöker sig på ett nacksving. Citera
draft Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Beror väl på vad det är för typ av björn också. En grizzly ska du spela död mot för att ha störst EV+, en brunbjörn ska du försöka slå, skrika, dra, whatever dig loss från. Generellt om du får syn på en björn är ju att stanna, för att sedan sakta börja gå bakåt. Du ska inte vända ryggen till eller springa. EV- om björnen får upp jaktinstinkten Killen i filmen lekte ju med döden... Citera
nysta Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Just ja... glömde skriva detta: Precis i slutet på filmen.. sista tiondelen eller nått, ser man att björnen reser sig upp lite grann. Då stänger han av mobilen och kutar allt han kan. Björnen hade rest sig upp och labbat till med armen (eller om det nu heter ram) i backen och vrålat till lite.. =) Dagen efter på förarmötet så varnar dom att det är problem med björn och att en moutainbikecyklist blev dödad av en svartbjörn veckan innan. Då insåg han väl att det inte var så smart gjort att smyga sig på den. Dom fick också infoblad om vad man gör om det kommer en björn. Man skulle sakta smyga därifrån. Han gjorde tvärtom. Smög sig på björnen och sprang som ett skott därifrån =) Citera
Memory Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Det ryktas om att björnar äter fisk... Citera
Recommended Posts