Gå till innehåll

Öga mot öga med björn


nysta

Recommended Posts

Är det inte fantastiskt dumt att springa ifrån en björn?

 

Vad skall man göra då? De kan ju till och med klättra och om man spelar död så kan de få för sig att leka lite med en med sina sköna labbar och tänder.

Har jag hört.

 

Jag har egentligen ingen aning men se till att du INTE är emellan ungarna och en björnmamma och när du vet att du inte är det så SKRIK och hoppa och veva med armarna. Det har jag hört. Rätta mig gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur gick det för Steve Irwing?

Nu ska vi inte vara såna. Har man legat blixtstilla medan världens giftigaste orm luktat/slickat en på kinden (en rörelse, ett bett, en säker död) så kan man nog klara en ilsken björn. Stingrockor däremot....finns ingen som klarar en sån, iaf inte om den envisas med att hugga en i hjärtat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl på vad det är för typ av björn också. En grizzly ska du spela död mot för att ha störst EV+, en brunbjörn ska du försöka slå, skrika, dra, whatever dig loss från.

 

Generellt om du får syn på en björn är ju att stanna, för att sedan sakta börja gå bakåt. Du ska inte vända ryggen till eller springa. EV- om björnen får upp jaktinstinkten :P

 

Killen i filmen lekte ju med döden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just ja... glömde skriva detta:

Precis i slutet på filmen.. sista tiondelen eller nått, ser man att björnen reser sig upp lite grann. Då stänger han av mobilen och kutar allt han kan. Björnen hade rest sig upp och labbat till med armen (eller om det nu heter ram) i backen och vrålat till lite.. =)

 

Dagen efter på förarmötet så varnar dom att det är problem med björn och att en moutainbikecyklist blev dödad av en svartbjörn veckan innan.

 

Då insåg han väl att det inte var så smart gjort att smyga sig på den.

Dom fick också infoblad om vad man gör om det kommer en björn.

Man skulle sakta smyga därifrån.

Han gjorde tvärtom. Smög sig på björnen och sprang som ett skott därifrån =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...