Gå till innehåll

Fiktiv handanalys, set vs djup push.

ah_derka

Recommended Posts

• Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad är skillnaden? Det jag menar är att folk kan vilja spela för stacks djuuupt utan att ha nöten.

Jerico jag vet att du är duktig och ja det händer hela tiden speciellt på SvS eftersom inköpen är 200bb. LAGs spelar också ofta om stackar och kan pusha hur många bb som helst så i ett sånt game är det säkert en given syn.

Men en raise på flop 8x = set oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle spelaren vara någorlunda duktig? Självklart kan han ha diverse kombodrag, eller t.om nötflushdrag.

Har du provat pokerstove?

Board: 2s 8h 9h

Dead:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 29.253% 29.25% 00.00% 1448 0.00 { 8d8s }

Hand 1: 70.747% 70.75% 00.00% 3502 0.00 { 99, AhKh, JhTh }

Länk till kommentar

FYP!

:lol:

Den avgörande frågan är ju om Fi skulle kunna göra det här spelet med AA.

Om han inte pushar med AA, utan bara gör det här spelet med :6h::7h: , :Th::Jh: , :Ah::Kh: och :9w: :9w: så ligger vi ju efter hans HD i det här fallet.

Eftersom potten är så liten i förhållande till stackdjupen så kommer det bli en ganska kraftig ev- syn om han bara gör det här spelet med den angivna HD:n över. Om man däremot tror att AA ingår i hans HD med tanke på det givna spelet så är det en ganska kraftig ev+ syn vi har framför oss.

Då är ju den stora frågan, hur stor chansen är att fi spelar så här med AA.

Jag tror inte en solid spelare som fi i det här fallet är slänger iväg en sån här överbet med AA eller sämre.

Men vad vet jag, jag har antagligen spelat för mycket NL100 på b2b. En sak är i alla fall säker och det är att (du) eurythmech har spelat för mycket sit´n go:er med grunda stackar för att kunna komma med så speciellt beaktansvärda inlägg i det här ämnet.

Kanske är dags att börja tänka lite innan händerna får fara fritt över tangentbordet och inte plocka fram plåslampan direkt och börja jaga folk hursomhelst, när man kommer in i en ny tråd som man ska bomba sönder med inlägg.

Nu säger jag inte att jag inte tycker många av dina inlägg är underhållande, men du kan väl försöka vara lite snäll ibland, eller i åtminstone tänke efter före lite mer:-)

Länk till kommentar

En sak är i alla fall säker och det är att (du) eurythmech har spelat för mycket sit´n go:er med grunda stackar för att kunna komma med så speciellt beaktansvärda inlägg i det här ämnet.

Kanske är dags att börja tänka lite innan händerna får fara fritt över tangentbordet och inte plocka fram plåslampan direkt och börja jaga folk hursomhelst, när man kommer in i en ny tråd som man ska bomba sönder med inlägg.

Nu säger jag inte att jag inte tycker många av dina inlägg är underhållande, men du kan väl försöka vara lite snäll ibland, eller i åtminstone tänke efter före lite mer:-)

Men snälla kära nån. Allt jag skrivit i den här tråden är halvt uppenbara sanningar, inget spektakulärt - men sannerligen inget kontroversiellt heller.

Borde jag ha haft AA i åtanke? Haha.

Och prata gärna mer om min oerfarenhet av cashgames med djupa stackar.

Det verkar vara spännande att höra.

Jag tänker ju inte sluta ha rätt, liksom.

Länk till kommentar

Vad fan håller du på med?

Han kan ha 7h6h, AhQh, 22, Ah2h osv.

Han kan ha fler händer naturligtis men med tanke på hur stor beten är så minskar sannolikheten för många händer (typ A2hh) medans sannolikheten ökar för andra händer. Jag tror att de som jag räknade på är de mest troliga men man måste väga in andra händer också så det är inte riktigt så illa. Han vill säkert ha lite equity i potten om han får syn och vad synar en sådan bet?

Länk till kommentar

Vad fan håller du på med?

Han kan ha 7h6h, AhQh, 22, Ah2h osv.

Det är lite här den efterfrågade vänligheten kommer in i bilden.

Men snälla kära nån. Allt jag skrivit i den här tråden är halvt uppenbara sanningar, inget spektakulärt - men sannerligen inget kontroversiellt heller.

Borde jag ha haft AA i åtanke? Haha.

Och prata gärna mer om min oerfarenhet av cashgames med djupa stackar.

Det verkar vara spännande att höra.

Jag tänker ju inte sluta ha rätt, liksom.

Ok, jag kan inte så mycket om din oerfarenhet. Men jag har heller aldrig fått uppfattningen och kommer aldrig få det att du är så speciellt erfaren djupstack cashgamespelare.

Det jag efterfrågade var en lite mer vänlig approach på de fronter du inte är så erfaren på.

Men nu när jag tänker efter ytterligare en gång, så kommer jag på att jag inte vill att du ska förändras. Pokerforum vore inte samma sak utan en tjurskallig och allt som oftast tvär, inläggsbombande eurythmech.

Fortsätt på den inslagna vägen annars kommer vi sakna dig, vi älskar dig som du är:h:

Länk till kommentar

Vad han får syn av? 99, 88 JhTh kanske, om vi är hyfsat bra.

Men...nu kan vi inte utgå ifrån att fi fattar det.

Som jag sagt tidigare om vi utgår från att FI är en idiot så är jag för:

OMGINSTASYNPUSH Fistpump fistpump fistpump LOLZ $$$$$$$$$

Men det är inte så kul att analysera händer och alltid utgå från att FI är en idiot. Analyserna blir så ...... tråkiga då.

Länk till kommentar

Det är lite här den efterfrågade vänligheten kommer in i bilden.

Det verkar ju rimligt att bry sig om. Folder är vettig, vad det verkar, därför irriterar det mig när han medvetet grumlar till samtalet.

Ok, jag kan inte så mycket om din oerfarenhet. Men jag har heller aldrig fått uppfattningen och kommer aldrig få det att du är så speciellt erfaren djupstack cashgamespelare.

Det jag efterfrågade var en lite mer vänlig approach på de fronter du inte är så erfaren på.

Men nu när jag tänker efter ytterligare en gång, så kommer jag på att jag inte vill att du ska förändras. Pokerforum vore inte samma sak utan en tjurskallig och allt som oftast tvär, inläggsbombande eurythmech.

Fortsätt på den inslagna vägen annars kommer vi sakna dig, vi älskar dig som du är:h:

Ooookej. Jag lovar att vara försiktig (även om jag har rätt) när jag pratar om ämnen som du inte tror att jag behärskar.

Nej vänta, givetvis inte.

folder, vi försöker väl bara analysera den verlighet som vi befinner oss i? Om handen hade sett likadan ut fast på 50/100 så får man så klart tänka annorlunda.

Länk till kommentar

vi försöker väl bara analysera den verlighet so

m vi befinner oss i? Om handen hade sett likadan ut fast på 50/100 så får man så klart tänka annorlunda.

Visst. Jag spelar inte 50/100 utan håller till på blygsamma $1/$2 och jag skulle ta den synen mot många donks. Men det är inte en instasyn för mig. Min erfarenhet är att de flesta har en riktigt bra hand när de är villiga att riskera +200bb.

Länk till kommentar

Du överskattar nog spelarna på NL50 lite där imo.

Sant, för en random nl50 tomte kanske man skulle kunna upskatta Hdn lite vidare trots 500bb och 3b på knappen:

Dead:

Hand 0: 76.179% 76.18% 00.00% 21871 0.00 { 8d8s }

Hand 1: 23.821% 23.82% 00.00% 6839 0.00 { QQ+, 99, 22, AhKh, Ah2h, JhTh, Th7h, 7h6h }

En bra spelare sätter nog inte 500bb på spel utan ett set eller megadrag:

Dead:

Hand 0: 53.596% 53.60% 00.00% 5306 0.00 { 8d8s }

Hand 1: 46.404% 46.40% 00.00% 4594 0.00 { 99, 22, Ah2h, JhTh, Th7h, 7h6h }

Problemet är att 99 är mycket sannolikare än 22 p.g.a. 3b och supermegaöverbetet och de gånger han har 99 ser det ut såhär:

Dead:

Hand 0: 04.343% 04.34% 00.00% 129 0.00 { 8d8s }

Hand 1: 95.657% 95.66% 00.00% 2841 0.00 { 99 }

Länk till kommentar

bara en liten kommentar, OM man nu har med qq+ och samtidigt tror att han kan re-raisa pre med T7h osv så måste man ju givetvis också slänga med 89(iaf suited) som en möjlig hand :P A+B=C

nåja, hade själv aldrig foldat denna på nl50, tycker det känns mer sannolikt att han gör detta med typ AKh än 99 till att börja med och redan det räcker typ för en syn. Sen kan han alltid vara ute å tomta sig med AA, who knows

Länk till kommentar

*Du och Fi1 har suttit och grindat samma bord i några timmar och ni har båda varit heta.

Om FI varit hetare än Hero så har han 99 och det är solklar fold, annars har han 22 och kommer torska 500 BB, solklart.

Men på den seriösa sidan. Om Fi är en nit eller riktigt bra och tror samma sak om oss så pushar han bara monsterdrag samt 99 men kanske även 22 för att skydda sig mot färg/stegdrag, vilket ändå gör synen rätt.

Frågan är väl om Hero vill riskera hela sin enorma dagsvinst ? Det är högst personligt.

Edit: Lägg också till TILT-risken vid förlust av 500 BB med set. :)

Länk till kommentar