Gå till innehåll

NL50 SH, öppet stegdrag på flop mot troligt set.


Recommended Posts

Rent mattematiskt kan man ju försvara en syn med pottodds på floppen men eftersom det inte är troligt att Fi slutar beta på turn (glöm inte att han är passiv enligt OP) och vi med andra ord inte får se river gratis om vi missat på turn, så ger det med automatik att att vi måste folda eller reraisa ordenligt för att kunna få in allt vid träff på river. Och reraisa en passsiv Fi verkar lite kamakasipoker tycker jag.

 

nej du kan inte försvara den med pottodds men möjligtvis med implicita odds.

att fi är passiv är en sak som talar FÖR att vi ska få se river gratis. din slutsats att vi måste raisa flopp för att kunna få allt in är i min mening fel.

 

vid syn är potten på $30. fi har kvar $45. halvpottbet på turn och river gör att fi är allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej du kan inte försvara den med pottodds men möjligtvis med implicita odds.

att fi är passiv är en sak som talar FÖR att vi ska få se river gratis. din slutsats att vi måste raisa flopp för att kunna få allt in är i min mening fel.

 

vid syn är potten på $30. fi har kvar $45. halvpottbet på turn och river gör att fi är allin.

 

Okey, liten räknevurpa gällande pottoddset på flopp, men egentligen är det oväsentligt för allt handlar i fallet om implicita egentligen och om vi får se river gratis vid en syn.

Det tror jag inte jag då en passiv fi som spelar så här på flopp troligen aldrig checkar turn eftersom han troligen har floppat något riktigt bra. Vilket gör att, i min mening, det inte är värt att syna en passiv motståndare här.

 

Sen angående hur vi måste göra för att få in hela stacken av Fi är då ointressant, men rent teoretiskt så är ditt resonemang rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, liten räknevurpa gällande pottoddset på flopp, men egentligen är det oväsentligt för allt handlar i fallet om implicita egentligen och om vi får se river gratis vid en syn.

Det tror jag inte jag då en passiv fi som spelar så här på flopp troligen aldrig checkar turn eftersom han troligen har floppat något riktigt bra. Vilket gör att, i min mening, det inte är värt att syna en passiv motståndare här.

 

Sen angående hur vi måste göra för att få in hela stacken av Fi är då ointressant, men rent teoretiskt så är ditt resonemang rätt.

 

aha du tänkte så om passiviteten. aa visst det ligger nått i det du säger men jag är inte alls lika säker som du är. han kan mycket väl sitta på toppar eller överpar i min mening.

 

nja för det första var det du som tog upp det och jag håller heller inte med om att det är ointressant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...