Gå till innehåll

0.5/1 FR på PS, för svag/passiv med 88?


Nemesis

Recommended Posts

PokerStars 0.50/1.00 Hold'em (10 handed)

 

Preflop: Hero is CO with 8heart.gif, 8spade.gif.

UTG calls, 1 fold, UTG+2 calls, 1 fold, MP2 calls, MP3 calls, Hero raises, 2 folds, BB calls, UTG calls, UTG+2 calls, MP2 calls, MP3 calls.

 

Höjer i hopp om att floppen ska komma låg eller bygga pott ifall jag träffar set. I värsta fall kan jag kanske ta ett frikort.

 

Flop: (12.50 SB) 9spade.gif, Kspade.gif, 2club.gif(6 players)

BB checks, UTG checks, UTG+2 checks, MP2 checks, MP3 checks, Hero checks.

 

Floppen kommer färgdrag + två överkort. Chansen är liten att jag har bäst hand dessutom har säkert någon ett starkt drag och i vilket fall som helst kommer jag bli synad eller ännu värre check/raisad. Jag tar ett frikort.

 

Turn: (6.25 BB) 6heart.gif(6 players)

BB checks, UTG checks, UTG+2 checks, MP2 checks, MP3 checks, Hero checks.

 

Wtf! Alla checkar igen... Men det finns många passiva spelare på denna nivå så jag checkar igen. Hur tänker ni?

 

River: (6.25 BB) 6spade.gif(6 players)

BB bets, UTG folds, UTG+2 folds, MP2 folds, MP3 raises, Hero folds, BB calls.

 

Final Pot: 10.25 BB

 

Jag vet inte om jag hade synat en enda bet. (hade ni det?) Men när det dessutom höjs är jag säker på att jag är slagen. Fold. Vilka händer dom hade kommer sen! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte det är motiverat att höja preflop mot 4 limpers redan i potten. Kommer floppen låg är du antingen slagen eller så blir det ingen action ändå.

Hade floppen kommit K82 istället så hade nog många varit rädda för AK eftersom du raisar preflop. Med en limp så är det inte många som tänker på att du kan ha ett set.

I övrigt spelar du nog handen korrekt. Du måste vara slagen med så många i handen. Du lyckas iaf hitta rejält passiva bord. Är de rädda för dig kanske?

I så fall en bet på turn lyckas få alla att folda men jag tvivlar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att höjningen preflop är helt OK.

 

Eftersom du sitter sist och det checkas fram till dig, så tycker jag att du ska satsa, både på floppen och på turn. Det är absolut fullt möjligt att du leder på turn. Sedan skriver du att någon säkert har ett färgdrag, ja det kan nog mycket väl stämma, men det är ju perfekt! Två gånger av tre så kommer de INTE att träffa sin färg, men de kommer gladeligen att syna fram till river, och sedan kastar de sina kort. Det är så du tjänar pengar! Sitter färgen däremot, så får du oftast kasta ditt par.

 

På river så kan någon plötsligt ha både triss och färg, så här är det bara att kasta när det blir action.

 

Generellt tycker jag att det är en dålig idé att satsa med mittenpar mot så många motståndare, och i tidig position hade jag aldrig gjort det, men när du sitter sist och ingen verkar intresserad, så tycker jag helt klart att du ska satsa. Och att det ligger ett färgdrag där gör absolut ingenting, sitter det så är det synd, men oftast sitter det inte, och då hamnar potten hos dig tillräckligt ofta för att det ska vara ett lönsamt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjningen pre flop torde vara korrekt. Mot standard spelare så kommer jag vinna mer än min beskärda del. Jag har alltså mer än 17% equity i denna pott. Utöver det köper jag ett frikort mot passiva motspelare.

 

Men på floppen ser jag det inte som att jag har så stor chans att ha bäst hand. (eller bäst draghand för den delen) även om dom checkar till mig. Många passiva spelare väljer gärna att check/syna Kx, 9x i såna här lägen. Självklart är det bra att färgdrag betalar av men det jag menar är att tillräckligt många kommer syna (med nånting eller drag) så att jag sällan kommer ha bäst hand vid rivern. Kanske är detta feltänkt jag vet inte. Jag lyckades med att köpa frikort och jag checkar.

 

Men på turn så skulle många av dessa passiva Kx och 9x ha satsat så nu tror jag att chansen är god att jag kanske har bäst hand. Vad tror ni om det? Jag tänker att jag kanske borde checka flop och betat turn istället?

 

Men kanske har ni rätt att jag borde representerat AK på floppen och fått bort dom tänkande spelarna men passiva spelare skiter ju oftast i vad du representerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjningen PF är lite slaskig. Du har 4 spelare i potten redan och därmed i princip jämna pengar. Din pot equity kommer också att förändras oerhört mycket beroende på vad som visas på floppen och där har du position också. Därmed är syn korrekt spel här.

 

b/f flop+turn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...