Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi 29/21/1.7, verkar vara regular men jag har inget read då jag är ny på nivån.

2000 NL Texas Hold'em - Thursday, Aug 2, 00:06:00 ET 2007

Table Gwen 8 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Rozzo1 ( 2948.5 )

Seat 2: hUSTLaH88 ( 4274.75 )

Seat 3: swajen ( 4690.75 )

Seat 4: Rayman10 ( 5649 )

Seat 5: Jerico ( 4000 )

Rayman10 posts small blind [10].

Jerico posts big blind [20].

** Dealing down cards **

Dealt to Jerico [ Qh Ks ]

Rozzo1 folds.

hUSTLaH88 raises [80].

swajen folds.

Rayman10 calls [70].

Jerico raises [280].

hUSTLaH88 calls [220].

Rayman10 folds.

** Dealing Flop ** [ 2h, 5s, Kc ]

Jerico ...?

Hur många gators värde finns det i handen? på vilken/vilka gator ska man försöka krama ur det? och hur ska man gå tillväga? Antag att turn och river blankar fullständigt.

Postad

Check för potkontroll.

Plus att jag tror det är lättare att få värde av t.ex JJ om man checkar eftersom han troligtvis kommer sätta oss på 99-QQ om vi checkar.

Plus att vi kan få honom att bluffa.

Finns väl knappast mer än en gata med värde va?

Hade bara försökt hålla potten nere så mycket möjligt och sedan få ut en bet av TT-QQ.

Typ check flop, check turn , bet river.

Tror jag höjer till 320 preflop också

Postad

En 29/21 öppnar väl en hel massa junk i CO så tänkte att jag skulle ta ner potten pre bara och troligen ändå ha bra equity mot hans range om han synar... Gillar inte att syna OOP med KQo då man får spela fit-fold och har gett bort 80 kr om man missar (oftast).

Jag var inne på checka ner och beta river linjen också, men kan det inte finnas 2 gators värde här (flop+river) om fi är lite smart och kan sätta mig på en squeeze med junk?

Edit: jaha, menar ni betsizing? det är en höjning till 300, men 340 är nog bättre helt sant...

Postad

Jag skulle höja lite mer pre, spec när ni är så djupa. Har du jättelös image finns det kanske 3 gators värde, nittig 1 och normal något slaskig (vilket jag förmodar att du har) så finns det gott två gators värde. Antingen checkar du flop och bet-betar eller så bet-check-betar du.

Postad

Du borde som sagt slå om mer då ni är så djupa. Checka flop och se vad som händer. Checkar han bakom hade jag värdebetat turn och river, men det beror ju på vad du har för image.

Postad

Jag checkar iofs floppen ganska ofta efter att jag slagit om med diverse medelstarka händer och monster men tror att jag gjorde fel här när jag checkade floppen just för att man kan få syn av sämre om man inte har total nit image.

Jag checkade flopp och turn och bettade 400 på river och fick syn-muck. Tror nog man kan krama 2 gator ur denna hand?

Postad
Jag checkar iofs floppen ganska ofta efter att jag slagit om med diverse medelstarka händer och monster men tror att jag gjorde fel här när jag checkade floppen just för att man kan få syn av sämre om man inte har total nit image.

Jag checkade flopp och turn och bettade 400 på river och fick syn-muck. Tror nog man kan krama 2 gator ur denna hand?

du är inte orolig för att han har dig slagen när han synar ditt omslag? speciellt med en levande spelare bakom sig

Postad

För det första förstår jag inte varför du väljer att slå om PF. Välj dina svaga motståndare istället. Som du själv säger så vill du ge upp om han vill spela för stack och det gör han både med drag,ak,set,bluffar så att sätte dig i denna pos med en medioker han ur position är inte så kul för dig själv.

bland randomfiskar ( om maNär du väl hamnat i den finns inget annat än check. Du måste hålla potten nere. Att betta på floppen här är ett vanligt misstag om du inte har någon spec read på motspelarn såklart, tex att han tror du kan vara tom och höja med vafansomhelst här bara för att steala), det enda man gör med ett bet är att göra potten stor och ge motspelaren chans att bluffsyna eller göra en stor pot med bättre hand. Men tänk till en gång till innan du slår om, vad gör du om floppen är 67s k ? vad ska du göra om han börjar bomba? du säger lägga dig om han spelar för stack, har han stegdraget(vilket han mkt möjligt kan ha så spelar han det för stack. Har han AK kanske han själv vill hålla potten nere för att han tror att du bara slår PF med QQ-AA+AK så att det bästa han har är splitt....

Pf är det kasst, på floppen finns bara check allt annat är inte bra.

Om du slår PF bara för att du tror han är svag så gör det med andra händer som du kan släppa på floppen eller som du vill spela stora potter med om du träffar bra och QK är inte en sådan hand ur pos, spec int emot en aggresiv spelare..

Postad

Japp jag tror också det är bättre att du tar en hand som 86suited och squeezar med när ni är 200xBB djupa.

Om ni hade 100xBB så tror jag en hand som KQ är bättre eftersom då är det bara dega in om man prickar TPGK i 3-bettade potter.(typ)

Gillar inte 3-betta KQ ur poss så ofta med 200xBB förutom mot knappenhöjningar.

Postad
För det första förstår jag inte varför du väljer att slå om PF. Välj dina svaga motståndare istället. Som du själv säger så vill du ge upp om han vill spela för stack och det gör han både med drag,ak,set,bluffar så att sätte dig i denna pos med en medioker han ur position är inte så kul för dig själv.

bland randomfiskar ( om maNär du väl hamnat i den finns inget annat än check. Du måste hålla potten nere. Att betta på floppen här är ett vanligt misstag om du inte har någon spec read på motspelarn såklart, tex att han tror du kan vara tom och höja med vafansomhelst här bara för att steala), det enda man gör med ett bet är att göra potten stor och ge motspelaren chans att bluffsyna eller göra en stor pot med bättre hand. Men tänk till en gång till innan du slår om, vad gör du om floppen är 67s k ? vad ska du göra om han börjar bomba? du säger lägga dig om han spelar för stack, har han stegdraget(vilket han mkt möjligt kan ha så spelar han det för stack. Har han AK kanske han själv vill hålla potten nere för att han tror att du bara slår PF med QQ-AA+AK så att det bästa han har är splitt....

Om du slår PF bara för att du tror han är svag så gör det med andra händer som du kan släppa på floppen eller som du vill spela stora potter med om du träffar bra och QK är inte en sådan hand ur pos, spec int emot en aggresiv spelare..

Jag misstänker att du överskattar hur ofta folk vill spela om 200bb med stegdrag/färgdrag i en pot på ~20bb.

Postad
KQ unsuited är en hand att se upp med den överskattas läät och är ganska svag och ska därför spelas varsamt.

Alltså du är ju helt sanslös. Skojar du eller är du sån här? Får tacka för alla härliga inlägg, några skratt om dagen förlänger livet!

Postad

Checka floppen för pot control samt för att kunna squeeza värde på turn och eventuell river. Lite skillnad på den här floppen och typ en flopp a la 27T, där en cbet hade varit helt naturlig.

Sen till er som gnäller jättemycket på raisen vill jag bara säga att jag tycker den är helt ok. Tror att KQo ligger en bra bit före den HD som FI raisar upp i CO här. Bra att raisa upp lite blandad kompott för att skydda sina blinds, och visa en LAG att han inte kan komma och sno hur som helst.

Tycker att fold / 3bet är ungefär 50/50 i det här läget preflop. Syn är nog det sämsta alternativet.

Postad

Jag tycker det du skriver innehåller en del vettiga saker, men det mesta känns bara weaktight och väldigt passivt.

CO slår upp med en hel del händer som vi ligger långt före. Som någon annan sade tror jag du överskattar hur många fi som är villiga att spela om stacks när man e 200bb och hero 4bettat OOP.

Dessutom tror jag vi tar ner potten tillräckligt många gånger PF för att detta ska vara lönsamt. Slår en lös spelare i CO eller på knappen om pre så ger iaf inte jag han credit varje gång och slänger KQ, vilket skämt det låter som. Driver ni med mig? Ska hero slänga KQ bara för han sitter OOP och någon raisar pf?

Postad

Alltså, din 3betsrange kan väl omöjligt vara så smal att du inte kan betta floppen för värde och förvänta dig syn av rätt mycket du slår?

Din HD blir dessutom rätt fuckad om du ska 3beta semitrash som KQo och sedan bli fiskpassiv när du träffar typ så bra som du kan göra. Kvoten för legitima bets blir alldeles för liten, vilket gör att en bra spelare kommer att plocka väldigt många potter mot dig när han får spela i poss.

Jag betar två gator nästan alltid här (oftast flop+river), tre ibland om jag slaskat ovanligt mycket :mrgreen: