Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Överpar skulle du inte ha tryckt med alltså?

Om du anser att ditt spel reppar "minst set" så gör ju hans också det i allra högsta grad (fast ännu mer). Alltså bör du med samma resonemang kunna folda överpar?

Jag tror helt enkelt du bedömer för tajt vid 30bb 3-mannaspel.

Jag anser att man med överpar inte skall ge chansen till all-in bettet. Bättre med ett call och spara lite krut till turnen. Där dödar man om inte flushen sitter.

Räkna på det! T ex. Kk, Kh är vid floppen tom en underdog. Med med min taktik går du säkert plus i längden med KK och enbart call på floppen vid stor pott.

Postad

Om det nu är helt orimligt att folda överpar mot honom med hans image, så kan han nog anta att trebetet på floppen skulle kunna vara en hel del annat än set. Med så mycket pengar i poten känns inte en push som ett förfärligt drag, åtminstonde inte om det kan finnas någon hand som du foldar efter att ha trebetat.

Postad
Jag anser att man med överpar inte skall ge chansen till all-in bettet. Bättre med ett call och spara lite krut till turnen. Där dödar man om inte flushen sitter.

Räkna på det! T ex. Kk, Kh är vid floppen tom en underdog. Med med min taktik går du säkert plus i längden med KK och enbart call på floppen vid stor pott.

Problemet är att om han inte hade färgdrag så viker du helt i onödan när färgen sitter.

Postad
Problemet är att om han inte hade färgdrag så viker du helt i onödan när färgen sitter.

Jag sätter en person som söker allin på floppen på starkt färgdrag väldigt ofta, Ibland fast mycket mer sällan på set. Men visst.. sitter han inte på färgdaget och dessutom inte på något bättre än kungarna, och dessutom vågar bluffa färgen på turn, så lägger jag nog ner i onödan på turn.

Postad
Jag sätter en person som söker allin på floppen på starkt färgdrag väldigt ofta, Ibland fast mycket mer sällan på set.

Att han raisar dig en gång på floppen (det var ju efter det du skulle syna) kan ju knappast beskrivas som att "söka all in", även om det där skulle stämma i övrigt.