Gå till innehåll

FL Fiktiv hand T2s flv


Flesh2Flesh

Recommended Posts

Hej, jag måste bara få posta en hand jag drömde om inatt, hur hade ni spelat den?

 

Spelet är online 2/4 usd FL utan cap. Det speciella med spelet är att vi är typ så många man kan vara med en kortlek, 52 - 5 = 47/2 - typ 23 spelare.

 

Jag har T2hh och sitter i mitten någonstans. Alla synar, jag raisar för flushvärde, alla synar bakom mig till BB som raisar, alla synar jag raisar, så höll det på tills det fanns ungefär 500BB i potten när vi såg floppen.

 

Flop typ KJh7h.

 

BB leder ut alla synar, jag raisar, här börjar folk folda till mittposition som raisar, alla synar. Det ligger nu ca 1000BB i potten.

 

Turn Ah, jag sätter min flush.

 

BB checkar, jag raisar, mittposition raisar, BB syn, jag raise, MP raise, BB fold.

 

Hur mycket skall jag raisa mot MP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag måste bara få posta en hand jag drömde om inatt, hur hade ni spelat den?

 

Spelet är online 2/4 usd FL utan cap. Det speciella med spelet är att vi är typ så många man kan vara med en kortlek, 52 - 5 = 47/2 - typ 23 spelare.

 

Jag har T2hh och sitter i mitten någonstans. Alla synar, jag raisar för flushvärde, alla synar bakom mig till BB som raisar, alla synar jag raisar, så höll det på tills det fanns ungefär 500BB i potten när vi såg floppen.

 

Flop typ KJh7h.

 

BB leder ut alla synar, jag raisar, här börjar folk folda till mittposition som raisar, alla synar. Det ligger nu ca 1000BB i potten.

 

Turn Ah, jag sätter min flush.

 

BB checkar, jag raisar, mittposition raisar, BB syn, jag raise, MP raise, BB fold.

 

Hur mycket skall jag raisa mot MP?

 

Spännande dröm. :-D Hur slutade den?

 

Hade det varit jag så hade MP dock garanterat haft Kx eller Qx i hjärter, alternativt trissen varpå river parar bordet... :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här gäller inte vanliga analyser. Gäller snarare att tolka dina drömmönster. Brukar du tex drömma att du gular, tunga bad beats etc kan det vara helt korrekt att lägga AA pre flop. Har du en återkommande dröm att du vinner bracelets i vegas är det raise med any 2 som gäller. Sen måste du också analysera just den här drömmen: sköndröm eller mardröm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

även om du har en vinnande hand... kommer du sova tillräckligt länge för att njuta av vinsten? eller om du har en bad beat på G hur länge minns du den? brukar du komma ihåg drömmarna till vardags? hur påverkar dina drömmar dig till vardags? har du så svårt att släppa dom så att du måste posta dom på pokerforum.se? hur mycket betyder drömpengar för dig? vad står växelkursen i drömpengar gentemot svenska kronor? vad är raken på? o.s.v.

 

mitt bästa råd är att höja hela vägen... oavsett om bordet parar sig eller ej. detta är troligtvis den största pott du nånsin kommer spela i!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr hann jag inte se hur handen slutade men jag tror att jag vann den. Jag maxade alla bets all-in på turn. Sen vaknade jag av att jag försökte räkna ut sannolikheten att någon satt på färg eller en bättre färg om hela kortleken delas ut.

 

Kände att mitt undermedvetna försöker säga någonting till mig så därför var jag tvungen att posta den. Drömmar och verklighet har lika värde för mig.

 

Brännkort finns väl inte online? Jag har aldrig sett dealern bränna något kort varje fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...