gregcadillac Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Jag blir ju rädd när jag läser inlägg i den här tråden, det är på tiden att ni lär er vilken sorts musik som får igång en bra förfest. Så här kommer lite högklassig partymusik Pontiak: -Sommaren är här -80-talet -Hallå Tjejer - Gulliga Johanna (Bort från hela skiten) Kenta- Just idag är jag stark Lasse Stafanz- Hallå du gamle indian Thore Callmars Orkester- Mustaschen Red Army Choir- Russian National Anthem Backstreet Boys- If you want to be good girl Amy Diamond- Champion Bryan Adams- Summer of 69 Roxette- Sleeping in my car Bayram Band- Dildon Sven Rednex- Connon eye Joe The Dubblinners... Five- Everybody get up Vengaboys- Boom Boom Boom Backstreet Boys- Just want you to know Lasse Berghagen- Han tog av sig sin kavaj ( En dag/kväll i juni?) Bots- Sieben tage langs Roger Pontare- När vindarna viskar mitt namn Nordman- Vandraren Oldies, Litte Richard- You make me wanna Shout Roland Cedermark & Åke Lassas- Viggen Hanson- I will come to you S Club 7- Bring it all back Magnus Uggla- Trubaduren Slagsmålsklubben- Hitta munspelet Christer Sjögren- Pärleporten Style- Dover Calais Martin- Du är så yeah yeah wow wow John Travolta- Greased Lightning Basshunter: - Vifta med händerna - Privjet Russia Mayhem.... Linda Bengtzing- Jag ljuger så bra Finntroll.... Jag kommer säkert på mer, men det här får duga så länge:-) Om man nu av någon anledning inte tycker att det här partyskivematerialet verkar lockande så är det ju dunk/ trace som gäller. Citera
Partyjack Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Jag blir ju rädd när jag läser inlägg i den här tråden, det är på tiden att ni lär er vilken sorts musik som får igång en bra förfest. Så här kommer lite högklassig partymusik Pontiak: -Sommaren är här -80-talet -Hallå Tjejer - Gulliga Johanna (Bort från hela skiten) Kenta- Just idag är jag stark Lasse Stafanz- Hallå du gamle indian Thore Callmars Orkester- Mustaschen Red Army Choir- Russian National Anthem Backstreet Boys- If you want to be good girl Amy Diamond- Champion Bryan Adams- Summer of 69 Roxette- Sleeping in my car Bayram Band- Dildon Sven Rednex- Connon eye Joe The Dubblinners... Five- Everybody get up Vengaboys- Boom Boom Boom Backstreet Boys- Just want you to know Lasse Berghagen- Han tog av sig sin kavaj ( En dag/kväll i juni?) Bots- Sieben tage langs Roger Pontare- När vindarna viskar mitt namn Nordman- Vandraren Oldies, Litte Richard- You make me wanna Shout Roland Cedermark & Åke Lassas- Viggen Hanson- I will come to you S Club 7- Bring it all back Magnus Uggla- Trubaduren Slagsmålsklubben- Hitta munspelet Christer Sjögren- Pärleporten Style- Dover Calais Martin- Du är så yeah yeah wow wow John Travolta- Greased Lightning Basshunter: - Vifta med händerna - Privjet Russia Mayhem.... Linda Bengtzing- Jag ljuger så bra Finntroll.... Jag kommer säkert på mer, men det här får duga så länge:-) Om man nu av någon anledning inte tycker att det här partyskivematerialet verkar lockande så är det ju dunk/ trace som gäller. Läste din lista säkert 5 minuter innan jag fattade att det var ett skämt... Citera
Kissemissen Postad 31 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2007 Greg: du är bra spelare men den där musiken var katastrofal! Även om jag faktiskt kan erkänna att svärföräldrarna lyssnat endel på Kenta som unga. Så gillar jag dock Ola Magnell mer... Cassano: Bra att du påminde mig om Timbaland, han låtar funkar alltid! El_fisk0: YYT åker in på spellistan. great. Citera
schenker Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Jag blir ju rädd när jag läser inlägg i den här tråden, det är på tiden att ni lär er vilken sorts musik som får igång en bra förfest. Så här kommer lite högklassig partymusik Pontiak: -Sommaren är här -80-talet -Hallå Tjejer - Gulliga Johanna (Bort från hela skiten) Kenta- Just idag är jag stark Lasse Stafanz- Hallå du gamle indian Thore Callmars Orkester- Mustaschen Red Army Choir- Russian National Anthem Backstreet Boys- If you want to be good girl Amy Diamond- Champion Bryan Adams- Summer of 69 Roxette- Sleeping in my car Bayram Band- Dildon Sven Rednex- Connon eye Joe The Dubblinners... Five- Everybody get up Vengaboys- Boom Boom Boom Backstreet Boys- Just want you to know Lasse Berghagen- Han tog av sig sin kavaj ( En dag/kväll i juni?) Bots- Sieben tage langs Roger Pontare- När vindarna viskar mitt namn Nordman- Vandraren Oldies, Litte Richard- You make me wanna Shout Roland Cedermark & Åke Lassas- Viggen Hanson- I will come to you S Club 7- Bring it all back Magnus Uggla- Trubaduren Slagsmålsklubben- Hitta munspelet Christer Sjögren- Pärleporten Style- Dover Calais Martin- Du är så yeah yeah wow wow John Travolta- Greased Lightning Basshunter: - Vifta med händerna - Privjet Russia Mayhem.... Linda Bengtzing- Jag ljuger så bra Finntroll.... Jag kommer säkert på mer, men det här får duga så länge:-) Om man nu av någon anledning inte tycker att det här partyskivematerialet verkar lockande så är det ju dunk/ trace som gäller. Enda inlägget/förslaget med verklig musik, även om allt kanske inte var i min smak. Guldstjärna. Citera
HouseDoG Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Housedänga: Eyerer & Chopstick (Feat. Zdar) - Make My Day (Vocal Mix) Citera
ibmachine Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 happy_mondays-deviants.mp3 Les Rita Mitsouko -Marcia Baïla.mp3 Stetsasonic - Talking All That Jazz The Cult - Ressurection Joe.mp3 Devo-Come Back Jonee.mp3 erlend oye - röyksopp + erlend oye - poor leno (silicon soul rmx)there is a light that never goes out .mp3 Etienne de Crecy - Prix Choc.mp3 15 - Hakan Lidbo Feat. 2KHz - Bad Girls Go To Hell (Phunk Investigation Club Mix) - .mp3 Lynyrd Skynyrd - 05 - Workin' For McA.mp3 02-millencolin-fingers_crossed-.mp3 Gary Numan- Are 'Friends' Electric_.mp3 Specials- - Gangsters.mp3 Turbonegro- Get It On.mp3 wolfmother-colossal.mp3 Citera
Donner Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Mayhem och Finntroll var ju riktig partymusik! Lokalen garanterat tömd på 1 min om inte alla festdeltagare är svartrockare. Citera
Okok Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Jag blir ju rädd när jag läser inlägg i den här tråden, det är på tiden att ni lär er vilken sorts musik som får igång en bra förfest. Så här kommer lite högklassig partymusik Pontiak: -Sommaren är här -80-talet -Hallå Tjejer - Gulliga Johanna (Bort från hela skiten) Kenta- Just idag är jag stark Lasse Stafanz- Hallå du gamle indian Thore Callmars Orkester- Mustaschen Red Army Choir- Russian National Anthem Backstreet Boys- If you want to be good girl Amy Diamond- Champion Bryan Adams- Summer of 69 Roxette- Sleeping in my car Bayram Band- Dildon Sven Rednex- Connon eye Joe The Dubblinners... Five- Everybody get up Vengaboys- Boom Boom Boom Backstreet Boys- Just want you to know Lasse Berghagen- Han tog av sig sin kavaj ( En dag/kväll i juni?) Bots- Sieben tage langs Roger Pontare- När vindarna viskar mitt namn Nordman- Vandraren Oldies, Litte Richard- You make me wanna Shout Roland Cedermark & Åke Lassas- Viggen Hanson- I will come to you S Club 7- Bring it all back Magnus Uggla- Trubaduren Slagsmålsklubben- Hitta munspelet Christer Sjögren- Pärleporten Style- Dover Calais Martin- Du är så yeah yeah wow wow John Travolta- Greased Lightning Basshunter: - Vifta med händerna - Privjet Russia Mayhem.... Linda Bengtzing- Jag ljuger så bra Finntroll.... Jag kommer säkert på mer, men det här får duga så länge:-) Om man nu av någon anledning inte tycker att det här partyskivematerialet verkar lockande så är det ju dunk/ trace som gäller. Har inte hört så många av låtarna på listan, men den fetmarkerade låten tyder på att den aktuelle postaren har mycket game i sig. Kan även lägga till ett par heta låtar. Joakim Hillson - Ingenting är som sommaren Guns & Roses - Sweet Child O' Mine Juelz Santana - Fat bitch Bodyrox - Yeah yeah Bob Sinclair - Rock this party Evermore - It's too late (dirty south remix) Ferry Corsten - Watch out (dirty south remix) Mason - Exceeder Roger Sanchez - Another chance Citera
stroem Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Sizzla - the vibes feat. Capleton Governor Andy - Hålligång Citera
Steppwolf Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Anthony Rother - Father plus flera andra Ladytron - He took her to a movie Benny Bennassi - Love is gonna save us Citera
Hyler Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 EDIT: Blev tipsad av en på msn om samlingskivor. Glöm det, inte nå NRJ dance mix eller smurfhits 84.. Partymusik. Men inte dans? Mera bakgrunds-/mingelmusik? "Oh, den här är bra, höj!"? Men samlingar av en och samma artist/grupp då? Sly & The Family Stone - Anthology No Doubt - Beacon Street Collection och The Singles 1992-2003 Devo - Pioneers Who Got Scalped (ibmachine tipsade om en låt av Devo men man kan lika gärna ta ett dubbelalbum ju) Vad mer? Hmm... B-52´s - Good Stuff Presidents of the United States of America - Alla tre skivorna White Stripes. Dropkick Murphys. Leningrad Cowboys. Lars Vegas Trio. Citera
Appel Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Ni är äckliga allihop. På OThumör? Fy fy. Citera
Okok Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Ni är äckliga allihop. Du är verkligen unik. Grattis. Citera
Kissemissen Postad 31 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2007 Tack för alla tips! Har plockat lite från varje och detta blir nog kanon. Dompan är nu inköpt och festkläderna så detta kan inte gå fel! Thank you Kissen Citera
ElNeko Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 http://www.myspace.com/perarnez Finns det något bättre än hip hop mixat med dansband? Citera
gregcadillac Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Ni är äckliga allihop. lol, livets post av livets postare:mrgreen: Citera
beidegard Postad 3 Augusti , 2007 Rapport Postad 3 Augusti , 2007 http://www.myspace.com/perarnez Finns det något bättre än hip hop mixat med dansband? Detta var det sjukaste jag hört jag skrattar och spyr!! Tack!!!! Citera
Appel Postad 3 Augusti , 2007 Rapport Postad 3 Augusti , 2007 Tack för alla tips! Har plockat lite från varje och detta blir nog kanon. Dompan är nu inköpt och festkläderna så detta kan inte gå fel! Thank you Kissen Nu när festen är över, och huvudet ditt antagligen är tillbaka på plats måste du ju berätta hur festen gick också ju. Ge oss eftertexterna, och tacktal. Citera
thestonk Postad 3 Augusti , 2007 Rapport Postad 3 Augusti , 2007 Magnus Uggla - Dansar aldrig nykterMagnus Uggla - Kung i baren (har dock alla hört hundratusentals ggr men den går alla alltid igång på) Byz-Hey där & Karatefylla Festmusik skall vara av klass, och även om det är för sent nu bör vi påminnas om vad som aurikulärt sätter igång signalsubstanserna i hjärnan: musik av hög kvalitet, gärna i kombination med bastant rytm, insmickrande gitarrsmekningar och mångbottnad lyrik lämplig för olika nivåer av intertextuell analys beroende på alkoholkonsumtion. Till slut återstår enbart två alternativ: Tomas Ledin och Magnus Uggla. Och inget progginfluerat tidigt åttiotals- eller sjuttiotalsskräp. Nej, det ska vara äkta vara. Varför hör du aldrig av dig? Kung kung kung i baren! Citera
Kissemissen Postad 3 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2007 Nu när festen är över, och huvudet ditt antagligen är tillbaka på plats måste du ju berätta hur festen gick också ju. Ge oss eftertexterna, och tacktal. Kort summering: Festen ägde rum hos tjejens föräldrar eftersom min etta kändes lite för liten. Kl 18.00 Middag med föräldrarna. Efter några glas vin lyckas jag som vanligt kalla svärföräldrarna pensionärer till deras -miner. Kl 20.00 Gästerna anländer och en flaska dom perignon öppnas. Spiller ut ett glas med dricka värt ~100kr. Kl 20.01-22.00 Den pf.nu-inspirerade musiken pumpar i högtalarna och gör succé! Thx dudes. 22.30 - 01.00 BRYGGAN (nation i uppsala) Fint röj. Avslutas med att jag i vanlig ordning ska äga upp BJ-bordet. Är ingen haj på BJ så frågar min polare hur jag bäst förvaltar min bankrulle på 400 kr. Han säger att jag ska sätta allt om en gång. Så jag drämmer till med 8 ala 50 kr. Får skitkort men dealern får en 6a! Drömkortet!! Så jag stannar på runt 13 till 19 på alla "ställen". I vanlig riggad ordning så får dealern en tia och en femma så då var det slut. 02.00 - Tjejen har "sin vecka" så jag raggar upp två fräscha vildkatter som jag hamnar i säng med. För mer info om dessa hänvisar jag till bifogad bild. Citera
eurythmech Postad 3 Augusti , 2007 Rapport Postad 3 Augusti , 2007 Festen ägde rum hos tjejens föräldrar eftersom min etta kändes lite trång. Har hört att tjejens tvåa är rätt trång den med? Citera
bossbaver Postad 3 Augusti , 2007 Rapport Postad 3 Augusti , 2007 Har hört att tjejens tvåa är rätt trång den med? lol-li-lol-lol (röv-ar språket) Citera
Kissemissen Postad 3 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2007 Har hört att tjejens tvåa är rätt trång den med? n1 Citera
gregcadillac Postad 3 Augusti , 2007 Rapport Postad 3 Augusti , 2007 Kl 20.01-22.00 Den pf.nu-inspirerade musiken pumpar i högtalarna och gör succé! Thx dudes. Jag tror och hoppas att detta var tack vare cadillacens partyskiva8-) Citera
Recommended Posts