Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan det vara så att B2B:s händer är så osannolika för de har en BB-jackpot?

 

Kan det vara så att Party delar enfärgade floppar 8/10 ggr för att man kan betta på det?

 

Kan det vara så att alla osannolika händelser, och detta måste vara de värsta av de alla, på Svenska spel är för att det skall vara en "folklig & rättvis" site, precis som hela svenskens kultur? Inte fan ska någon vara bättre än någon annan, så SS delar allt jämt o ger den lilla mupp-tomten sina runners för då är allt trevligt?

 

Men det är väl självklart att det är så här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att B2B:s händer är så osannolika för de har en BB-jackpot?

 

Kan det vara så att Party delar enfärgade floppar 8/10 ggr för att man kan betta på det?

 

Kan det vara så att alla osannolika händelser, och detta måste vara de värsta av de alla, på Svenska spel är för att det skall vara en "folklig & rättvis" site, precis som hela svenskens kultur? Inte fan ska någon vara bättre än någon annan, så SS delar allt jämt o ger den lilla mupp-tomten sina runners för då är allt trevligt?

 

Men det är väl självklart att det är så här?

 

Intressant, jag vill veta vad PartyPoker-representanten har att säga... men dock tror jag att hans svar till typ "våra maskiner generar 1, 000 000 000 siffor blalblab, för att göra det så jämt som möjligt ... "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot är jag övertygad om att detta med "tur och otur jämnar ut sig" är nonsens.

 

Det beror på hur du ser på det. S.k. tur och otur (jag ser det som varians) jämnar ut sig om du lever oändligt länge. Men efter som vi inte gör det så kommer vissa troligtvis ha mer otur än andra.

 

Exakt, så är det ju givetvis.

Jag menar.....om jag och Kalle börjar spela Lotto för första gången idag, och Kalle har extem tur och får 7rätt på Lotto 2gg på raken under 2007, kommer det i 99.9999999% av fallen ta oss 1000-tals år innan slutfacit blir att vi faktiskt vunnit (läs förlorat) lika mycket.

 

Att jag tar upp detta är för att många skribenter påpekar just detta med tur och otur jämnar ut sig i det långa loppet.

Men då glömmer dom det du precis skiver.

Givet kommer det säkert räcka med typ 1000 000 händer för dom allra flesta, men som sagt.....den promillen som befinner sig i utkanterna får helt enkelt finna sig i att ha drabbats av mer tur/otur än snittet (om dom inte har ett oändligt långt liv)

 

Jo, men i poker handlar det inte om såna slumpskott som 1 på miljonen som du tar upp i det exemplet. Oftast är det 50-50, 60-40 70-30 eller 95-5 lägen. Och då bör du hamna på det resultatet du ska ha redan efter ett par hundra dragningar. Och det ska sällan avvika särskilt mkt ens efter 30-40 dragningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså, det är bara inbillning alltså?. Men resultatet talar sitt tydliga språk.

Förklaringen varians håller liksom inte efter hur många händer som helst.

Du har inte spelat hur många händer som helst. Är det verkligen så svårt att begripa?

 

Har spelat tillräckligt många händer för att begripa att det är själva sajten (Med högre rake, tajtare spelare och allmänt suspekt sida.) som begränsar resultatet kraftigt och inte variansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså, det är bara inbillning alltså?. Men resultatet talar sitt tydliga språk.

Förklaringen varians håller liksom inte efter hur många händer som helst.

Du har inte spelat hur många händer som helst. Är det verkligen så svårt att begripa?

 

Har spelat tillräckligt många händer för att begripa att det är själva sajten (Med högre rake, tajtare spelare och allmänt suspekt sida.) som begränsar vinsten och inte variansen.

 

Varför spelar du så många händer på en sån sajt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså, det är bara inbillning alltså?. Men resultatet talar sitt tydliga språk.

Förklaringen varians håller liksom inte efter hur många händer som helst.

Du har inte spelat hur många händer som helst. Är det verkligen så svårt att begripa?

 

Har spelat tillräckligt många händer för att begripa att det är själva sajten (Med högre rake, tajtare spelare och allmänt suspekt sida.) som begränsar vinsten och inte variansen.

 

Varför spelar du så många händer på en sån sajt?

 

Bra fråga.

Det är ju inte helt lätt att intala sig själv att det inte är ens spel, utan själva sajten som avgör hur mycket man kommer att vinna/förlora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelar du så många händer på en sån sajt?

 

Bra fråga.

Det är ju inte helt lätt att intala sig själv att det inte är ens spel, utan själva sajten som avgör hur mycket man kommer att vinna/förlora.

 

Det är inte bara en bra, utan också en helt självklar fråga. Du hävdar alltså att du besitter nån sorts visdom om tingens ordning men att du inte använder den utan fortsätter pissa bort dina pengar. Det är ju lite smådumt, om man ska uttrycka sig försiktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en liten tanke att framföra.

Vem har sagt att riggning bara är till en egens nackdel? Riggningens fördelar måste ju inträffa en själv lika många gånger som för fi i det långa loppet, eftersom det måste finnas någon slags slump i riggningen. Det är inte bara fi som får kåken när du har nötfärgen, det måste ju hända tvärsom lika många gånger.

Det här med riggning borde därför inte göra någon skillnad, förutom att siten tjänar rakes.

 

Läser man detta, så låter det nästan som att riggningen inte existerar - det var slumpen som gjorde att fi fick sin extrema kåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en liten tanke att framföra.

Vem har sagt att riggning bara är till en egens nackdel? Riggningens fördelar måste ju inträffa en själv lika många gånger som för fi i det långa loppet, eftersom det måste finnas någon slags slump i riggningen. Det är inte bara fi som får kåken när du har nötfärgen, det måste ju hända tvärsom lika många gånger.

Det här med riggning borde därför inte göra någon skillnad, förutom att siten tjänar rakes.

 

Läser man detta, så låter det nästan som att riggningen inte existerar - det var slumpen som gjorde att fi fick sin extrema kåk.

 

Nja, riggfreaken tror väl att det är de sämre spelarna som vinner på det fortfarande, nåt sånt tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla ni som tror på riggen: Ni är VÄRDELÖSA människor. Jag saknar nästan ord för hur kassa ni är. Såna jävla fiskar. Tighta som satan de flesta, garanterat. Sitter och fislägger alla händer tills ni trycker in stacken som ni inte antat bort med AA för att bli nersynade av 9 7 på 997-bräda. LOL era jävla färskingar. Rigg? Ja, era hjärnor är riggade till er nackdel, tyvärr påverkar det inte bara ert pokerspel. Ser fram emot att spela med er och spä på er bitterhet mot spelet poker. Mors

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla ni som tror på riggen: Ni är VÄRDELÖSA människor. Jag saknar nästan ord för hur kassa ni är. Såna jävla fiskar. Tighta som satan de flesta, garanterat. Sitter och fislägger alla händer tills ni trycker in stacken som ni inte antat bort med AA för att bli nersynade av 9 7 på 997-bräda. LOL era jävla färskingar. Rigg? Ja, era hjärnor är riggade till er nackdel, tyvärr påverkar det inte bara ert pokerspel. Ser fram emot att spela med er och spä på er bitterhet mot spelet poker. Mors

 

Givande inlägg i diskussionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att rigg existerar dock så tror jag att vissa klienter har buggar.

 

Det är stor skillnad.

 

Vad skulle det göra för stor skillnad?

En slumpgenerator med buggar, dvs som inte ger slumpmässigt resultat gynnar spelare som inte kan oddsen på samma sätt som en manipulerad slumpgenerator skulle göra.

 

För uppsåtet kanske, men knappast för utfallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite lustigt att det är samma sajter som dyker upp hela tiden.

Party och B2b, sen några outsiders till och från...

 

Har gjort ett komiskt litet experiment senaste tiden. Har multitablat 2-3 bord party samtidig6t som 2-3 bord på prima 10NL (Sätter inte näsan högre än så på party). Resultat: +24$ på party och +77$ på prima.

Resultatet är inget sammanträffande, för så har det sett ut hela året. Torskar man så torskar man 3ggr mer på party och vinner man så vinner man 3ggr mer på prima.

 

 

Vad anser ni skillnaden beror på?

 

1, Rigg?

2, Högre rake?

3, Abnormt mycket starkare spelare?

 

Varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite lustigt att det är samma sajter som dyker upp hela tiden.

Party och B2b, sen några outsiders till och från...

 

Har gjort ett komiskt litet experiment senaste tiden. Har multitablat 2-3 bord party samtidig6t som 2-3 bord på prima 10NL (Sätter inte näsan högre än så på party). Resultat: +24$ på party och +77$ på prima.

Resultatet är inget sammanträffande, för så har det sett ut hela året. Torskar man så torskar man 3ggr mer på party och vinner man så vinner man 3ggr mer på prima.

 

 

Vad anser ni skillnaden beror på?

 

1, Rigg?

2, Högre rake?

3, Abnormt mycket starkare spelare?

 

Varians.

 

rigg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...