Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Finns det några vettiga alternativ till Amazon om man är intresserad av utländska böcker? När jag säger vettiga menar jag som pris - och kvalitetsmässigt kan mäta sig med det Amazon tillhandahåller.

Postad
ebay har väl en massa annat än böcker, också? Böcker är väl bara en liten del av deras totala utbud?

Jo, såklart. Men vad spelar det för roll så länge det fortf. går att hitta utländska böcker som du sökte?

Postad
Jo, såklart. Men vad spelar det för roll så länge det fortf. går att hitta utländska böcker som du sökte?

Tja, jag sa att jag letade efter något jämförbart med Amazon i pris och kvalité..och det är knappast ebay. Med kvalité menar jag utbud. Många boktitlar.

Postad
adlibris är väl både välsorterat och har bra priser?

Nordens största internetbokhandel...hm..det första man får se är massor av svenska böcker när man kollar deras hemsida.

Alltså, utländska böcker är för mig primärt böcker på engelska eller tyska. Vad gäller de språken vet jag inget jämförbart med Amazon. I USA finns ju t. ex. Barnes&Noble, är dock något dyrare.

Postad

Alltså, utländska böcker är för mig primärt böcker på engelska eller tyska. Vad gäller de språken vet jag inget jämförbart med Amazon. I USA finns ju t. ex. Barnes&Noble, är dock något dyrare.

De svenska bokhandlarna har utländska böcker på utländska språk t.ex. engelska.

Du kan söka på boken på Amazon och när du hittat den där så kan du beställa den via ISBN numret från t.ex. Adlibris så slipper du frakten från utlandet.

Postad
De svenska bokhandlarna har utländska böcker på utländska språk t.ex. engelska.

Du kan söka på boken på Amazon och när du hittat den där så kan du beställa den via ISBN numret från t.ex. Adlibris så slipper du frakten från utlandet.

verkligen? hade jag känt till det tidigare, hade jag nog sparat en del..men det är klart, det du säger gäller väl bara böcker som köps direkt från amazon..nya.

..jag har ofta köpt beg. böcker genom amazon, till betydligt lägre pris..den möjligheten lär knappast finnas på adlibris..