Gå till innehåll

WSOP Tregatsbluff


Recommended Posts

Jag är väldigt dålig på turneringar så jag undrar om nån med lite bättre koll kan kommentera denna handen.

 

Handen utspelade sig under andra level av årets wsop.

 

Efter en del misslyckade spel har jag 11k kvar av 20k startstack, fi som är en typisk "livegubbe" täcker.

Blinds: 100-200

Hand a7hh

 

Jag höjer från CO till 600 efter att alla har lagt sig, fi är ensam synare i BB.

Floppen kommer 8k6s4k han checkar jag bettar 1100 till 1300 han steker ett tag, ser ut som han vill folda, höja och syna på samma gång lite svårt att förklara men han typ lekte lite med korten först sen tog han massa marker i handen och tillslut tog han ut 1100 och synade.

 

Turn kommer 10s han checkar jag bettar 3100 till 3500 han synar efter typ tio sekunder.

 

Rivern kommer Qr han checkar ganska snabbt jag ställer in 6150 till 9700 efter att ha tänkt i ca 20 sekunder.

 

Är detta ett okej spel eller ska man helt enkel strunta i att göra sånna här högriskspel tidigt i turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är själv inte så erfaren vid turrar(särskilt inte WSOP:)) men tycker att spelet är dåligt. Uteslutet mot random livegubbe. Sannolikheten att han håller på att trappa är mycket större än att han drar efter något(med bättre hand än din!) eller har en marginell hand som foldas enligt min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är väldigt dålig på turneringar så jag undrar om nån med lite bättre koll kan kommentera denna handen.

 

Handen utspelade sig under andra level av årets wsop.

 

Efter en del misslyckade spel har jag 11k kvar av 20k startstack, fi som är en typisk "livegubbe" täcker.

Blinds: 100-200

Hand a7hh

 

Jag höjer från CO till 600 efter att alla har lagt sig, fi är ensam synare i BB.

Floppen kommer 8k6s4k han checkar jag bettar 1100 till 1300 han steker ett tag, ser ut som han vill folda, höja och syna på samma gång lite svårt att förklara men han typ lekte lite med korten först sen tog han massa marker i handen och tillslut tog han ut 1100 och synade.

 

Turn kommer 10s han checkar jag bettar 3100 till 3500 han synar efter typ tio sekunder.

 

Rivern kommer Qr han checkar ganska snabbt jag ställer in 6150 till 9700 efter att ha tänkt i ca 20 sekunder.

 

Är detta ett okej spel eller ska man helt enkel strunta i att göra sånna här högriskspel tidigt i turneringar.

 

Till att börja med synar han din höjning pre. OK, högst troligt en steal men hans syn borde innebära att han har nåt ? Åtminstone är chansen hyfsat stor.

 

På floppen har du ett litet stegdrag och jag skulle också ha lagt ett knappt potbet. Men han synade...ja, han måste ha nåt ?

 

På Turn har du inget. För mig är det (ganska) självklart att ge upp där. Checka och hoppas på 4-outaren på River. Annars folda vid eventuellt bet från Fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Sannolikheten att han håller på att trappa är mycket större än att han drar efter något(med bättre hand än din!) eller har en marginell hand som foldas enligt min mening."

 

Tror du verkligen det?

 

jag tror att chansen att han har par beat på flop eller turn är under 10%.

Skulle vara sjukt att slowa en hand på den brädan när typ halva leken dödar hans action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Sannolikheten att han håller på att trappa är mycket större än att han drar efter något(med bättre hand än din!) eller har en marginell hand som foldas enligt min mening."

 

Tror du verkligen det?

 

jag tror att chansen att han har par beat på flop eller turn är under 10%.

Skulle vara sjukt att slowa en hand på den brädan när typ halva leken dödar hans action.

 

Har han inte par beat så har du ju oftast bäst hand. Tror du får se AA/set ofta här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(JJ) 99 är väl de händer som man i första hand försöker få bort och ett bättre drag(som är väldigt osannolikt) eller split drag, genom att betta rivern. 98 osv kastar han nog pre som regel, särskilt med tanke på att du är ganska short.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det lite oklart hur mycket marker du betar på varje gata, hänger inte riktigt med i förklaringen.

 

Ska du köra en bluff genom hela handen tycker jag att du kan försöka se till att sista betet blir runt 80% av potten minst.

 

Om du har någorlunda koll på livepoker tycker jag att du kan köra en sådan här bluff, speciellt med tanke på vilka kort som kom på turn och river. Men om du känner dig osäker tycker jag att du ska spela handen mycket lugnare.

 

Jag kanske är skadad, men jag anser att bra bluffar är det säkraste sättet att bygga stack på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade då inte check-callat tre gator med monster efter den floppen.

 

EDIT: Och AA tror jag faktiskt han har ungefär aldrig. Syn pre, inte höja världens dragigaste flopp?

Har han AA har han förståss redan innan handen bestämt sig för att spela den ungefär så här mot hero.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, han kanske har read på Hero som väldigt bluffig. Men han måste ju ändå ta hänsyn till floppen?

Förvisso. Men det kan ändå vara rätt att använda denna metod till pottutvecklingen. Den överlägset största delen av heros HD är ju dragfri. Han kan ju räkna med att en stor del av HD är Ax/överkort/par som kommer att ljuda igen (kanske) med en mer passiv approach.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvisso. Men det kan ändå vara rätt att använda denna metod till pottutvecklingen. Den överlägset största delen av heros HD är ju dragfri.

 

Problemet för honom är väl inte i första hand Hero's drag, utan att hans action kan stängas av med så många kort. Sen är ju en så dragig flopp ett utmärkt sätt att få in alla pengar mot ett lägre överpar, men då måste han ju som sagt höja där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet för honom är väl inte i första hand Hero's drag, utan att hans action kan stängas av med så många kort. Sen är ju en så dragig flopp ett utmärkt sätt att få in alla pengar mot ett lägre överpar, men då måste han ju som sagt höja där.

 

Det är ju just för att få action som fi spelar passivt. Sedan kan han ju mot vissa få ännu mer action om dragkorten trillar in. Eller om hero träffar ett par exempelvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju just för att få action som fi spelar passivt. Sedan kan han ju mot vissa få ännu mer action om dragkorten trillar in. Eller om hero träffar ett par exempelvis.

Edit: Jag vill poängtera att jag är för straight forward poker och inte slowspel. Men här mot bakgrund av infot så känns det som om han slowar. Ofta är de ju tighta och gillar inte drag. Vilket gör att de får en stor showdown% och blir oattraktiva att bluffa. Samt antagligen att fisksimuleringsspelet(slowandet) blir en standardmetod mot aggressiva fi. (väldigt mycket spekulationer blev det:))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju just för att få action som fi spelar passivt. Sedan kan han ju mot vissa få ännu mer action om dragkorten trillar in. Eller om hero träffar ett par exempelvis.

 

Jag tvivlar inte på att många spelar passivt för att få action, men hur ska han kunna få mer action om dragkorten slår in? Fylls färgen/stegen är det något som skrämmer Hero och han kommer därmed inte få mkt betalt med sitt monster mot ett tänkbart överpar hos Hero. Höjer han istället flopp kommer han ju få det.

 

Edit: Jag vill poängtera att jag är för straight forward poker och inte slowspel. Men här mot bakgrund av infot så känns det som om han slowar.

 

Så mycket info har vi väl ändå inte? Han har fipplat lite med maker och synat rätt stora bets, det är väl ungefär det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är väldigt dålig på turneringar så jag undrar om nån med lite bättre koll kan kommentera denna handen.

 

Handen utspelade sig under andra level av årets wsop.

 

Efter en del misslyckade spel har jag 11k kvar av 20k startstack, fi som är en typisk "livegubbe" täcker.

Blinds: 100-200

Hand a7hh

 

Jag höjer från CO till 600 efter att alla har lagt sig, fi är ensam synare i BB.

Floppen kommer 8k6s4k han checkar jag bettar 1100 till 1300 han steker ett tag, ser ut som han vill folda, höja och syna på samma gång lite svårt att förklara men han typ lekte lite med korten först sen tog han massa marker i handen och tillslut tog han ut 1100 och synade.

 

Turn kommer 10s han checkar jag bettar 3100 till 3500 han synar efter typ tio sekunder.

 

Rivern kommer Qr han checkar ganska snabbt jag ställer in 6150 till 9700 efter att ha tänkt i ca 20 sekunder.

 

Är detta ett okej spel eller ska man helt enkel strunta i att göra sånna här högriskspel tidigt i turneringar.

 

En liten undran offtopic: Om man anser att man är jättedålig på turneringar, varför köpa in sig för 10.000 dollar i main event?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tvivlar inte på att många spelar passivt för att få action, men hur ska han kunna få mer action om dragkorten slår in? Fylls färgen/stegen är det något som skrämmer Hero och han kommer därmed inte få mkt betalt med sitt monster mot ett tänkbart överpar hos Hero. Höjer han istället flopp kommer han ju få det.

 

 

 

Så mycket info har vi väl ändå inte? Han har fipplat lite med maker och synat rätt stora bets, det är väl ungefär det...

 

OK blir lite flummigt här.

Hero kommer antagligen att bluffa oftare om skrämselkort kommer=mer action.

En livegubbe som synar flera stora bett mot en relativt shortstackad kommer inte att folda(för turnbettet) och absolut inte mot riverbettet. Anser spelet vara dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK blir lite flummigt här.

Hero kommer antagligen att bluffa oftare om skrämselkort kommer=mer action.

En livegubbe som synar flera stora bett mot en relativt shortstackad kommer inte att folda(för turnbettet) och absolut inte mot riverbettet. Anser spelet vara dåligt.

 

Vart är logiken i detta?

 

Folk synar alltid 3 gator live?

 

WTF typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...