Opteron Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 ***** Hand 389892533 ***** 2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 25 juli 2007 09:19:57 Diana 73 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: Flisa_7 (752.22) Plats 2: Mange1001 (100.00) Plats 3: Opteron (1104.19) Plats 4: burkis (0.00) Plats 5: crack_lol (935.68) crack_lol lägg LM 2.50 Flisa_7 lägg SM 5.00 Mange1001 lägg SM 5.00 ** Giv ** Flisa_7 [N/A, N/A] Mange1001 [N/A, N/A] Opteron [Ks, Ek] crack_lol [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Mange1001 Passa Opteron Höj till 25.00 crack_lol Höj till 55.00 Flisa_7 Lägg Mange1001 Lägg Opteron Syna 55.00 *** Flop(Board): *** : [5k, Eh, 6r] *** Bet Runda 2 *** crack_lol Satsa 45.00 Opteron Höj till 105.00 crack_lol Syna 105.00 *** Turn(Board): *** : [5k, Eh, 6r, 10r] *** Bet Runda 3 *** crack_lol Passa Opteron Satsa 150.00 crack_lol Höj till 350.00 Opteron ??? Cracklol verkar väl vara hyfsat vettig, djupa stackar. Hur ofta bluffar han..? Känns som jag nästan lika gärna skulle kunna ha A2 i detta läge då det absolut sämsta han represneterar är AK. Borde inte bettat turn men nu var det gjort Citera
brut Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 Syna han kan ha (AJ)AQ/AK. Checkar han river skulle jag värdebetta. (bettar han så går jag in i boxen ) Citera
simoned Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 Mycket svårt.. tror han har samma hand som du, eventuellt AQ. TT för set kan nog uteslutas eftersom han skulle bettat ut turn också om han träffade det, (däremot skulle han kunnat floata med TT på flopp för att visa styrka, men som sagt...då skulle han bettat ut turn igen, vilket han borde göra även om han floatat med JJ-KK och ville ha potten) inte chansat på att du skulle bettat så han kan check-raisa.. Har han AK/AQ vill han döda handen på turn och därav check-raisen (han inducerar ett bet från dig och försöker höja bort dig för att få in ett extrabet i potten) De två sista essen saknas och dem skulle han kunna spela på det sättet eftersom han skulle klara om du checkade bakom honom på fjärde och han skulle kunna värdebetta river och se ut som en svag KK.. Men han utgår från att du kommer betta igen och har inte så mycket att förlora på att checka. Summa sumarum, AA är den enda handen som slår dig om han inte spelar väldigt konstigt/dåligt. Men för det krävs att han faktiskt har de två sista essen i leken. Så jag trycker när han c-r mig och hoppas att se AQ. Citera
jojje2k Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 Jag tror inte vi har bäst hand så ofta... Citera
Opteron Postad 25 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2007 Mycket svårt.. tror han har samma hand som du, eventuellt AQ. TT för set kan nog uteslutas eftersom han skulle bettat ut turn också om han träffade det, (däremot skulle han kunnat floata med TT på flopp för att visa styrka, men som sagt...då skulle han bettat ut turn igen, vilket han borde göra även om han floatat med JJ-KK och ville ha potten) inte chansat på att du skulle bettat så han kan check-raisa.. Har han AK/AQ vill han döda handen på turn och därav check-raisen (han inducerar ett bet från dig och försöker höja bort dig för att få in ett extrabet i potten) De två sista essen saknas och dem skulle han kunna spela på det sättet eftersom han skulle klara om du checkade bakom honom på fjärde och han skulle kunna värdebetta river och se ut som en svag KK.. Men han utgår från att du kommer betta igen och har inte så mycket att förlora på att checka. Summa sumarum, AA är den enda handen som slår dig om han inte spelar väldigt konstigt/dåligt. Men för det krävs att han faktiskt har de två sista essen i leken. Så jag trycker när han c-r mig och hoppas att se AQ. Positivt tankande har!!! =) Lite kallt att vardepusha mot AQ kanske? 56,66,55,87,AT behover man inte ha i tanken va? Hade jag varit honom hade jag iallafall absolut inte spelat sa har med AQ, vad ska jag calla med? AJ? Funderar pa hur linjen call - fold mot push pa river / vardepush mot rivercheck funkar? Citera
Opteron Postad 25 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2007 Foldade for ovrigt handen, nu sticker jag till Sipidan pa borneos ostkost och dyker:mrgreen: Citera
simoned Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 Positivt tankande har!!! =)Lite kallt att vardepusha mot AQ kanske? 56,66,55,87,AT behover man inte ha i tanken va? Hade jag varit honom hade jag iallafall absolut inte spelat sa har med AQ, vad ska jag calla med? AJ? Funderar pa hur linjen call - fold mot push pa river / vardepush mot rivercheck funkar? 56, 55, 66, behöver du verkligen inte tänka på där. Ur position så är det väldigt få som re-raisar med såna skräphänder utan att veta någonting alls om motståndarens (med undantaget om båda ni hade haft väldigt väldigt djupa stackar så de implicita oddsen skärps till). A-Ts skulle kunna finnas på kartan om det är en riktig tomte som verkligen gillar svitade ess... och över tio...sjukt mäktigt då... hehe. Men det är samma resonemang där, du har re-raisat han på floppen, varför, varför, varför skulle han checka turn när du har berättat att du har esset.. att om du spelar AT ur position så tror jag inte att han höjer, varför skulle han? Så AT känns också ganska borträknat. river tycker jag du ska spela försiktigt faktiskt, för han har...trots allt visat att han har någon form utav hand.. så inget kort från T och uppåt hjälper dig här. han kan ha KK och vägra folda som exempel (inte alls ovanligt), så du vill inte ha två-par. Du vill absolut inte se en Q heller, för han kan kan lika gärna som KK ha QQ (nästan, okej, långsökt att han skulle c-r turn... men b/c flopp skulle kunna ligga där nånstans), eller om du hade honom slagen med AK mot AQ så är det ju såklart inte heller ett bra kort.. J är väl att ta i, men du vill fortfarande hellre se en blank på river, och syna ner honom.. Jag skulle nog undvika att betta river även om checkad till mig, och river blankar.. Får du en checkraise igen så har du inte mer att gå på än på turn, så att syna/checka river här är nog din sport. Citera
Recommended Posts