Gå till innehåll

NL200: Floppat set på jobbig turn


Recommended Posts

Har spelat ca. 50 händer vid bordet.

Trustman är fullständigt galen och har precis gått från 780 till 318 genom att tokbluffa eller överspela minsta brädträff. 54/14/7 i stats.

 

TanisJ synar det mesta preflop och gillar att hänga kvar i händerna rätt länge.

45/1.8/1.2 i stats.

 

Jag har spelat ungefär 28/18/4 än så länge på bordet. Snittpotten ligger nånstans runt $50.

 

Seat 1: frandie ($229 in chips)

Seat 2: skodko ($440.30 in chips)

Seat 3: trustman ($318.44 in chips)

Seat 4: HERO ($345.90 in chips)

Seat 5: TanisJ ($190.25 in chips)

Seat 6: luckbox ($211.15 in chips)

frandie: posts small blind $1

skodko: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO Queen of SpadesQueen of Diamonds

trustman: calls $2

HERO: raises to $10

TanisJ: calls $10

luckbox: folds

frandie: folds

skodko: folds

trustman: calls $8

----- FLOP ----- Queen of Hearts10 of SpadesKing of Clubs

trustman: checks

HERO: bets $25

TanisJ: calls $25

trustman: folds Visste inte att grabben hade en foldknapp ;-)

----- TURN ----- Queen of Hearts10 of Spades King of ClubsJack of Diamonds

What to do?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checksyna turn, checkfolda river oförbättrat. Led river ganska hårt om brädet parar.

Å ge han chansen att bluffa både på turn å river???

Syna potbet på turn???

 

Är det verkligen bra spelat?

 

Känns som det spelet är bättre om man sitter på A själv (kanske just det som är bra med spelet:-))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var först inne på att blockbeta halvpott turn men nu när jag läst inläggen så slår det mig att det inte finns nån anledning för fi att syna utan att raisa där med ässet.

därför checka och börja räkna implicita för att se hur mycket man kan syna på turn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adslverbe, ta en titt på hans stats så förstår du att vi förmodligen inte kommer bli bortbluffade särskilt ofta:-)

 

:lol:OJ!

Nä nån bluffare verkar han visst inte vara.:-D

 

Men jag är iofs inte helt tänd på ditt spel ändå...utveckla (eller inveckla) det gärna för en amatör som mej....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag är iofs inte helt tänd på ditt spel ändå...utveckla (eller inveckla) det gärna för en amatör som mej....

Det handlar egentligen om att vi inte vill förstöra våra implicita mot en färdig stege genom att betta. Eftersom vi inte behöver oroa oss för att bli bortbluffade så kan vi gott checka den här turnen och därmed "garanterat" få kolla på rivern. Betta och tvingas kasta mot omslag är det sämsta vi kan göra här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har han esset kommer han att höja en bet. och eftersom han inte verkar vara en bluffare så behöver vi inte oroa oss så mycket för att han ska betta nått som inte är esset. bettar han så är det bara att räkna om det är värt det för att dra till kåken/fyrtalet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...samtidigt så är det ju nästan straffbart av FI att inte beta en check. Det måste ju räcka med halvpott för att sabba våra implicita.

 

Men han verkar förvisso extremt passiv...

Vi checkar för att fi alldeles för ofta höjer ut oss ur handen om vi betar. Utan att ha räknat på det synar jag lätt en halvpottbet, just för att denna fi aldrig kommer att lägga sin stege för vår riverpush.

 

Edit: felskrivning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi checkar för att fi alldeles för ofta höjer ut oss ur handen om vi betar. Utan att ha räknat på det synar jag lätt en halvpottbet, just för att denna fi aldrig kommer att lägga sin stege för vår riverpush.

 

Edit: felskrivning.

 

Nädet gör han förvisso inte...men det känns som halvpottbet ger EV- för kåken. Nån som vill räkna:rolleyes:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska vi se..

TanisJ hade $190 från början och har nu kvar $155.

Potten är $83. Så om vi säger att TanisJ bettar $40 så hade det i nuläget behövt vara $144 i potten för att det hade varit rätt att syna utan implicita (om vi räknar med att vi alltid är slagna när han bettar).

 

Potten är nu $123, då behöver vi ha ut $21 till av honom när vi träffar vilket vi bör få då han har $115 kvar efter sin sista $40-bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...