Gå till innehåll

NL100, KK möter raise på flop

Recommended Posts

Ja, men det säger ju ingenting om huruvida han hade QQ eller inte.

Jag tycker defintivt inte det minska chanserna iaf, när vi pratar om en så pass låg nivå som det är, därtill det som har föranlänt situationen och att medelspelaren inte är en tänkande spelare så tror jag (kanske bara är jag) att min teori ökar chanserna till att han satt med QQ alternativ AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alltså ingen bättre read på Fi men väljer ändå att kasta för hans checkraise. Hade varit mkt bra att veta hur han förmodligen uppfattar dig. Om du vet att han sätter dig på QQ+, AK så är väl kanske kastet motiverat(?) och om du samtidigt vet att han är en duktig TAGspelare utan alltför mkt moves.

Men utan bättre read så är det väl svårt att släppa här? Jag tror att många gör misstaget att sätta upp en alldeles för stark HD på Fi här. Varför inte en dåligt spelad JQs, KQ, eller AQs? Kanske JJ, TT också? Det finns ofta en del av Fi's HD som inte är speciellt logisk eller bra spelad som kanske göra knepiga moves.

Jag ska ta ett dåligt exempel: Jag spelade för ett tag sedan en NL50 hand där jag i position 3bettade KK preflop mot en spelare som inte hade utmärkt sig på något speciellt sätt. Han checkraisa mig AI på en skapligt låg flopp och visade upp AJo, inte ens ett par eller draw.

Länk till kommentar

Där håller jag inte alls med dig... förklara dig?

Jag säger som jag sa innan, har han draget visar han säkerligen handen för att tilta mig, vilket ger mig info om hans spel, vilket gör att jag för större edge på han. Nu visade han inte = alltså hade han QQ. Alltså fick jag ut den info jag ville.

En infofold! Briljant.

Länk till kommentar

Jag tror fi höjer mer med FD här, alternativt donkar floppen (har sett det MÅNGA ggr). Ofta tror jag fi har AQ här. Ibland set, ibland AA och ibland nått helt sjukt. Allt som allt tror jag att det är en push, men jag är nog inte sådär överlycklig att få in pengarna som vissa verkar tycka.

En fold, och att dessutom visa KK, tror jag kan göra att motståndarna vid bordet blir jobbiga att möta i framtiden. Inte nödvändigtvis denna session. Men räkna med att du har notes på dig som gör att folk kommer försöka spela tillbaka på dig. Att du är medveten om det nu hjälper inte om dom gör det om två veckor.

På en side-note finns det ju inte en chans att jag visar min hand i fi:s ställe oavsett vad den är.

Länk till kommentar

Hade ju aldrig foldat den...är ju idiotiskt!!!

Om du fold KK mot underdogs vad ska du då spela för?* han kan ju komma vad som då och du kan vara slagen...Han kunde ju haft PP 2'or eller 4'or med.

Han kunde haft vad som AQ,QJ,Q10 lite chans att han haft AA eller bara ren jävla bluff....Ända farliga kan varit dom 2 spader hade han suttit på 2 spader så var det ju helt korrekt spelat av han...skrämde ju iväg dej med svansen mellan benen.även om han haft AQ så spelade ju han helt korrekt ändå.pushade ju dej till månen o tebax.

Poker kostar pengar ibland med, man vinner inte alltid, och kan du inte syna hans reraise med KK ja då är det illa...helt seriöst så hade nog ALL IN varit lägligt här...altervativt reraised hans raise, hade förmodligen blivit all in av det i slutändan ändå.

men men dina pengar=):mrgreen:

Länk till kommentar