Gå till innehåll

NL100, KK möter raise på flop

Recommended Posts

Va gör vi här? Har inte heller så mkt på Fi, medelspelare skulle jag gissa av det jag sett.

** Game ID 1515702916 starting - 2007-07-24 15:01:34

** Indus [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- ag2far sitting in seat 1 with $69.30

- MR_Jimmy sitting in seat 2 with $110.70

- urmokall sitting in seat 3 with $140.43 [Dealer]

- KharmaKing sitting in seat 4 with $92.55

- FLaXiR sitting in seat 5 with $100.33

- JockePlayz12 sitting in seat 6 with $134.45

KharmaKing posted the small blind - $0.50

FLaXiR posted the big blind - $1.00

** Dealing card to MR_Jimmy: King of Hearts, King of Spades

JockePlayz12 raised - $4.00

ag2far folded

MR_Jimmy raised - $13.00

urmokall folded

KharmaKing folded

FLaXiR folded

JockePlayz12 called - $13.00

** Dealing the flop: 2 of Spades, Queen of Diamonds, 4 of Spades

JockePlayz12 checked

MR_Jimmy bet - $20.00

JockePlayz12 raised - $55.00

MR_Jimmy ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du folda flop ifall han är rock isf? Ska man spela handen tycker jag man får ställa direkt istället för att behöva syna bort pengarna på turn/ river..
Funderar på om en rock inte hade haft set, ffa QQ, ofta nog för att det ska vara EV- att spela vidare handen. Fast det är klart, det är jävligt svårt att lägga, så det kanske blir push ändå, svårt...

Nu är det väl hursomhelst push :-)

Edit: Vad har han förresten för PFR/AF?

Länk till kommentar

Funderar på om en rock inte hade haft set, ffa QQ, ofta nog för att det ska vara EV- att spela vidare handen. Fast det är klart, det är jävligt svårt att lägga, så det kanske blir push ändå, svårt...

Nu är det väl hursomhelst push :-)

Edit: Vad har han förresten för PFR/AF?

Efter knappt 400 händer på han, ligger han på 20vpip, 9,5% pfraise, 0,81 PF AF och Flop AF 2.86.

Länk till kommentar

Vad är det för tomte som gör en sådan raise ur position med flushdraget???

Om fi vet lika lite om dig som du om han så tycker jag det är tveksamt spelat med en dam i det läget också. Bättre av han ta en syn och checka till dig på turn. Ställer du där med a k eller j j, 10 10 osv så kommer han lära sig det för eller senare i alla fall.

Luktar set eller tomtespel.

Länk till kommentar

Vad är det för tomte som gör en sådan raise ur position med flushdraget???

Om fi vet lika lite om dig som du om han så tycker jag det är tveksamt spelat med en dam i det läget också. Bättre av han ta en syn och checka till dig på turn. Ställer du där med a k eller j j, 10 10 osv så kommer han lära sig det för eller senare i alla fall.

Luktar set eller tomtespel.

Är inte detta en riktigt enkel nöt att knäcka utan nån bra read? Pusha, är det nån som inte instämmer efter 5 sekunders betänktetid?

Länk till kommentar

Är inte detta en riktigt enkel nöt att knäcka utan nån bra read? Pusha, är det nån som inte instämmer efter 5 sekunders betänktetid?

Typ jag :-D Så jäkla bra read behöver man inte ha... vad slår jag egentligen? Är han inte helt fucked up så har han antingen spelat en AA snyggt eller tomtat in ja gud vet vad, och så givetvis det mest troliga QQ. Har han draget är jag rätt säker på att han ställer här.

Länk till kommentar

Skrev en stund i chatten under timebanken, "jag vet att du har QQ... jag lägger min KK" och visade min hand... hade han inte haft mig slagen vid ett sånt läge hade han 9/10 visat sin hand för att tilta mig ännu mer, så jag är rätt säker på att läggningen vore korrekt i detta fallet. Han svarade sen i chatten att han hade 3-5, vilket jag inte tror ett skvatt på såklart. Nej där låg två svarta damer i hans hand tror jag.

** Game ID 1515702916 starting - 2007-07-24 15:01:34

** Indus [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- ag2far sitting in seat 1 with $69.30

- MR_Jimmy sitting in seat 2 with $110.70

- urmokall sitting in seat 3 with $140.43 [Dealer]

- KharmaKing sitting in seat 4 with $92.55

- FLaXiR sitting in seat 5 with $100.33

- JockePlayz12 sitting in seat 6 with $134.45

KharmaKing posted the small blind - $0.50

FLaXiR posted the big blind - $1.00

** Dealing card to MR_Jimmy: King of Hearts, King of Spades

JockePlayz12 raised - $4.00

ag2far folded

MR_Jimmy raised - $13.00

urmokall folded

KharmaKing folded

FLaXiR folded

JockePlayz12 called - $13.00

** Dealing the flop: 2 of Spades, Queen of Diamonds, 4 of Spades

JockePlayz12 checked

MR_Jimmy bet - $20.00

JockePlayz12 raised - $55.00

MR_Jimmy folded

MR_Jimmy folded

MR_Jimmy shows: King of Hearts, King of Spades

JockePlayz12 mucks:

JockePlayz12 wins $99.50 from the main pot

Länk till kommentar

Folda här är inte bra, att visa är ännu sämre.

Där håller jag inte alls med dig... förklara dig?

Jag säger som jag sa innan, har han draget visar han säkerligen handen för att tilta mig, vilket ger mig info om hans spel, vilket gör att jag för större edge på han. Nu visade han inte = alltså hade han QQ. Alltså fick jag ut den info jag ville.

Länk till kommentar

han har QQ/AA...som slår dig (lämnar dig med 2 outs). Annars i absolut bästa fall As-Qs....då leder du men han har 13 outs på två kort.. inte heller helt kul. och det är i BÄSTA fall. så det är en ganska fin fold, även om jag själv antagligen hade degat in och varit efterklok.. :)

Länk till kommentar

Där håller jag inte alls med dig... förklara dig?

Jag säger som jag sa innan, har han draget visar han säkerligen handen för att tilta mig, vilket ger mig info om hans spel, vilket gör att jag för större edge på han. Nu visade han inte = alltså hade han QQ. Alltså fick jag ut den info jag ville.

Eller så visar han inte för att kunna fortsätta köra över dig vid senare tillfälle?

Det är inte ofta det är rätt att visa en stor fold, ger bort info helt i onödan.

Länk till kommentar

Eller så visar han inte för att kunna fortsätta köra över dig vid senare tillfälle?

Det är inte ofta det är rätt att visa en stor fold, ger bort info helt i onödan.

Det kan va så, men det är man ju medveten om, att man får en hyper tight image om man visar en sån fold.

Länk till kommentar