Gå till innehåll

Luap - Incest, Tårar och Pokeresultat - NL400/NL600


Luap

Recommended Posts

  • Svars 642
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej allihopa!

Tänkte bara titta in och säga några sanningens ord.

Jag heter David Lönnmar och är den beryktade lonnmar på bestpoker. Jag lirar Nl100 och är väldigt aggressiv i min spelstil! Jag har respekt för några grinders på min nivå men allt som oftast känner jag att jag leker med vederbörande. Idag tog jag 200$ av Randomallin, hör på det folk å fä!

Mitt mål är att kunna leva på poker, just nu går det sisådär. Ibland är jag kung i baren (skumpa och helrör på caféet mm.) Ibland blir det billiga öl på nivå22. Men vem är jag att klaga?

 

Dags för hajen att jaga fiskar, hörs senare!

 

mycket ansvällande läsning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindkväll inne hos mig i stan. So far är jag $800 upp trots att jag bustade ur en hel del semidyra turrar. Kvällens läckraste citat hitills:

 

"Sehlberg går på djupet"

 

Sehlberg (Crazymanpete): Fan, tjejer som klär sig snyggt är grymt nice! Det är typ den allra viktigaste egenskapen hos en tjej.

 

 

"Sehlberg the pedofil"

 

*Spanar in random 90:a på facebook*

"Fan vad hon är läcker... Undra om hon har börjat kröka ännu"

 

 

Haha Sehlberg är så skön! Jag har ett citat som jag måste lägga upp ifrån

Sami Douz. VI står och gymmar medan sami helt plötsligt kläcker ur sig det här :

 

"Öj Salle...Asså kolla i spegeln, jag har fan en arm asså.

 

Jag står och sneglar på han...: "Jahaa...Jag trodde det var något annat...(Suck.......)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha Sehlberg är så skön! Jag har ett citat som jag måste lägga upp ifrån

Sami Douz. VI står och gymmar medan sami helt plötsligt kläcker ur sig det här :

 

"Öj Salle...Asså kolla i spegeln, jag har fan en arm asså.

 

Jag står och sneglar på han...: "Jahaa...Jag trodde det var något annat...(Suck.......)

 

Haha, Douz är ju bara för... ja.. Douz. ;-)

 

I övrigt slutade gårddagen hela $225 upp efter totalt värdelöst spel av mig. Med 18 kvar i canadian daily ($105+4) låg jag på en betryggande tredjeplats, men var tvungen att göra ett move på chipleadern och åka ut. Det var verkligen så uppenbart att han hade mig, men jag tokvägrade att folda. Bra jobb Kristoffer, bra jobb. Varför inte bara vänta ett par minuter och i alla fall hamna ITM (15 itm-platser)?

 

Anyway, jag har insett att jag tråkigt nog inte kommer att klara av handmålet för månaden. Om man får skylla på något skyller jag på allt strul det har varit med privatlivet nu på slutet. Dessutom har vi mycket förberedelser innan thailand.

 

Men men, jag tror faktiskt att alla andra mål uppfylldes. Jag kommer troligtvis inte att hinna/kunna lira så mycket mer då jag bor inne i stan hos farsan, men jag sätter igång ordentligt i början av september igen. Ni är hur som helst välkommna fortsätta posta i dagboken så ska jag kika in med jämna mellanrum. Rullen ligger hur som helst på $31,147, så månadens mål klarades precis av i alla fall.

 

Ha det riktigt bra och lycka till vid borden!

 

 

RESULTAT AUG:

1/8: $878

2/8: $2351

3/8: $620

4/8: $210

5/8: $115

8/8: $269

9/8: $1114

10/8: $625

11/8: $9

12/8: $1703

17/8: $1122

18/8: $759

19/8: $1141

20/8: $325

21/8: $767

22/8: $539

23/8: $316

26/8: $1695

27/8: $225

 

 

Cashouts:$1750

 

BR: 31,147

 

MÅL AUG:

Vinster: $12,332 / $12,000

Händer: 23,236 / 31,000

 

MVH,

Kristoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens off-topic?

 

Jag är sjuk, fick en monster-feber-ontihuvudet-dag igår, och jag känner mig inte riktigt kry än. Vad kan sånt bero på? Jag är aldrig sjuk i vanliga fall, hade t.ex. inte en aning om att min Janne fick en förkylning för några månader sedan. :shock:

 

Aja, frågan är "Vad gör man när man har feber, bor själv, och har allmänt jävla megatråkigt?" (Orkar knappt sitta vid datorn, eller Tv:n, och sömn är enbart jobbigt när man har feber.)

 

:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens off-topic?

 

Jag är sjuk, fick en monster-feber-ontihuvudet-dag igår, och jag känner mig inte riktigt kry än. Vad kan sånt bero på? Jag är aldrig sjuk i vanliga fall, hade t.ex. inte en aning om att min Janne fick en förkylning för några månader sedan. :shock:

 

Aja, frågan är "Vad gör man när man har feber, bor själv, och har allmänt jävla megatråkigt?" (Orkar knappt sitta vid datorn, eller Tv:n, och sömn är enbart jobbigt när man har feber.)

 

:oops:

 

Hade också nått sånt där skumt. Fick superfeber och ont i huvudet/hals plötsligt en dag, och sen var det över 2½ dag senare typ.

 

Titta på tv är nog det enklaste trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 1000+ bb i stars $33-rebuy. På mitt bord är tydligen standard att gå all in VARJE hand. Har sett trevägspotter all in preflop på 800+bb där folk har haft 64o, 83s och K7o. HELT sjukt bord. Jag kan med gott samvete säga att det här är det värsta jag har sett i pokerväg.

 

För $33 får man $1500 marker. På vårt bord ligger det över 70k marker just nu, hela 25 minuter in i turneringen :shock:

 

Nick: YackFoo

 

EDIT: Tappade lite, cirkus 21k marker kvar nu när blindsen är på 25/50. Bordets tok hittade JJ mot min a9 off och jag drar inte ut. Still chipleader though :)

 

EDIT2: Folk fortsätter vara all in praktiskt tagit varje hand. Plockar upp QQ i bb. Rundfold. TILT!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen var det i feberns hetta som jag kom på det här knaset, eller så har jag tagit pokerteorin till en högre nivå. Jag vet inte om denna avhandling kommer att förändra eller tillförse något. Än mindre få någon högre rankad filosof att rynka på pannan och skrika ut "Freud, ta dig i röven!", efter att ha läst detta skräp som nu kommer att ta en liten plats i Luap's dagbok. Jag hade tänkt att skriva ner hela skiten i Word, men förstod snabbt att jag skulle tröttna. Jag har redan tröttnat iofs, på att vara en sådan onödig och miserabel människa på denna jord, men "Gud som haver barnen kär", jag ville ju bara skapa lite karaktär.

 

. : | POKERTEORI | : . Del 1 - Poker vs. Fotbollens seriesystem ?

 

Förord

Jag har länge sökt efter något att jämföra poker med, t.ex. någon sport. Det var då, i någon knasig feberdröm, som jag kom på det. Varför inte jämföra Poker med Fotboll? Försöka att få till så många likheter som möjligt mellan dessa två ting ska väl inte vara så svårt, eller?

 

Seriesystem alt. Cashgame

För att inte ta upp 50 sidor av Luap's dyrbara dagbok så ska jag fatta mig kort; Pokerns cashgame är som Fotbollens seriesystem. Tänk er detta;

 

Svensk fotboll innehåller kort och gott dessa serier: Allsvenskan, Superettan, Div. 1, Div 2. o.s.v. ända ner till Div. 6 och Korplagsserierna. Om vi nu jämför dessa serier med Pokerns ringgames så kan det se ut på följande sätt;

 

# Allsvenskan - 50/100 och 25/50 SEK på SvS

# Superettan - 10/20 och 7.5/15 SEK -||-

# Div. 1 - 5/10 och 2.5/5 SEK -||-

# o.s.v.

# Korplag - Frirullar och gratisspel

 

Man kan alltså kort och gott säga att ringgames är indelade i olika "serier" eller "bord" om man så vill. På ett bord säger vi att det sitter 10 spelare, (vilket motsvaras i lag i fotboll), och Spelare 1 är mycket bra - ex. Djurgården/IFK Göteborg/AIK och spelare 10 är en fisk och ska egentligen "gå ner i nivå" för att börja om igen och tänka ut något nytt - ex. Brommapojkarna (no offence! :roll: ).

 

I Superettan är det samma sak, liksom i alla andra serier. Man kan alltså säga att alla lag i fotboll motsvarar spelare i poker. Skicklighet, form, antal vinnande sessions (matcher), hur mycket vinst (poäng och målskillnad) m.m. får någon slags koppling till varandra.

 

I Korplagsserien är det dock gratis att spela. De kan spela hur mycket de vill gratis och även lära sig lite på vägen ("låtsas-ringgames"), dessutom kanske kommunen anordnad någon turnering där de kan vinna fina priser om de lyckas bra (frirullar). Är det inte lite skrämmande så säg? Tänk, så länge som folk har sagt att poker aldrig kommer att framstå som en sport, och whipps så kommer jag och förändrar hela j-vla tankeverksamheten.

 

Jag hoppas att jag inte satt för mycket griller i huvudet på er, jag är bara allmänt uttråkad och skrivsugen.

 

Nästa vecka går vi Svenska Cupen vs. MTT's, spelstilar m.m.

To be continued...

 

:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen var det i feberns hetta som jag kom på det här knaset, eller så har jag tagit pokerteorin till en högre nivå. Jag vet inte om denna avhandling kommer att förändra eller tillförse något. Än mindre få någon högre rankad filosof att rynka på pannan och skrika ut "Freud, ta dig i röven!", efter att ha läst detta skräp som nu kommer att ta en liten plats i Luap's dagbok. Jag hade tänkt att skriva ner hela skiten i Word, men förstod snabbt att jag skulle tröttna. Jag har redan tröttnat iofs, på att vara en sådan onödig och miserabel människa på denna jord, men "Gud som haver barnen kär", jag ville ju bara skapa lite karaktär.

 

. : | POKERTEORI | : . Del 1 - Poker vs. Fotbollens seriesystem ?

 

Förord

Jag har länge sökt efter något att jämföra poker med, t.ex. någon sport. Det var då, i någon knasig feberdröm, som jag kom på det. Varför inte jämföra Poker med Fotboll? Försöka att få till så många likheter som möjligt mellan dessa två ting ska väl inte vara så svårt, eller?

 

Seriesystem alt. Cashgame

För att inte ta upp 50 sidor av Luap's dyrbara dagbok så ska jag fatta mig kort; Pokerns cashgame är som Fotbollens seriesystem. Tänk er detta;

 

Svensk fotboll innehåller kort och gott dessa serier: Allsvenskan, Superettan, Div. 1, Div 2. o.s.v. ända ner till Div. 6 och Korplagsserierna. Om vi nu jämför dessa serier med Pokerns ringgames så kan det se ut på följande sätt;

 

# Allsvenskan - 50/100 och 25/50 SEK på SvS

# Superettan - 10/20 och 7.5/15 SEK -||-

# Div. 1 - 5/10 och 2.5/5 SEK -||-

# o.s.v.

# Korplag - Frirullar och gratisspel

 

Man kan alltså kort och gott säga att ringgames är indelade i olika "serier" eller "bord" om man så vill. På ett bord säger vi att det sitter 10 spelare, (vilket motsvaras i lag i fotboll), och Spelare 1 är mycket bra - ex. Djurgården/IFK Göteborg/AIK och spelare 10 är en fisk och ska egentligen "gå ner i nivå" för att börja om igen och tänka ut något nytt - ex. Brommapojkarna (no offence! :roll: ).

 

I Superettan är det samma sak, liksom i alla andra serier. Man kan alltså säga att alla lag i fotboll motsvarar spelare i poker. Skicklighet, form, antal vinnande sessions (matcher), hur mycket vinst (poäng och målskillnad) m.m. får någon slags koppling till varandra.

 

I Korplagsserien är det dock gratis att spela. De kan spela hur mycket de vill gratis och även lära sig lite på vägen ("låtsas-ringgames"), dessutom kanske kommunen anordnad någon turnering där de kan vinna fina priser om de lyckas bra (frirullar). Är det inte lite skrämmande så säg? Tänk, så länge som folk har sagt att poker aldrig kommer att framstå som en sport, och whipps så kommer jag och förändrar hela j-vla tankeverksamheten.

 

Jag hoppas att jag inte satt för mycket griller i huvudet på er, jag är bara allmänt uttråkad och skrivsugen.

 

Nästa vecka går vi Svenska Cupen vs. MTT's, spelstilar m.m.

To be continued...

 

:twisted:

lool :mrgreen:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara jag som lyckas åka ur turrar två platser innan pengarna på det här sättet :cry:. Vid vinst hade jag varit överlägsen chiptvåa med 14 spelare kvar och ca $11,500 i prizepoolen. Yuck..

 

PokerStars Game #11764862271: Tournament #59096546, $30+$3 Hold'em No Limit - Level XII (600/1200) - 2007/08/29 - 21:13:42 (ET)

Table '59096546 7' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: Nitrite (41781 in chips)

Seat 2: YackFoo (31548 in chips)

Seat 4: Isatopes (67397 in chips)

Seat 5: ryanbluf (14492 in chips)

Seat 6: wormburn (48713 in chips)

Nitrite: posts the ante 125

YackFoo: posts the ante 125

Isatopes: posts the ante 125

ryanbluf: posts the ante 125

wormburn: posts the ante 125

YackFoo: posts small blind 600

Isatopes: posts big blind 1200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to YackFoo 2 of Clubs4 of Clubs

ryanbluf: folds

wormburn: folds

Nitrite: folds

YackFoo: calls 600

Isatopes: checks

*** FLOP *** 7 of Clubs3 of HeartsKing of Clubs

YackFoo: checks

Isatopes: bets 3600

YackFoo: calls 3600

*** TURN *** 7 of Clubs3 of HeartsKing of ClubsQueen of Clubs

YackFoo: checks

Isatopes: bets 4800

YackFoo: calls 4800

*** RIVER *** 7 of Clubs3 of HeartsKing of ClubsQueen of ClubsAce of Hearts

YackFoo: bets 21823 and is all-in

Isatopes: calls 21823

*** SHOW DOWN ***

YackFoo: shows 2 of Clubs4 of Clubs (a flush, King high)

Isatopes: shows 3 of Clubs6 of Clubs (a flush, King high - Six higher)

Isatopes collected 63471 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 63471 | Rake 0

Board 7 of Clubs3 of HeartsKing of ClubsQueen of ClubsAce of Hearts

Seat 1: Nitrite (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: YackFoo (small blind) showed 2 of Clubs4 of Clubs and lost with a flush, King high

Seat 4: Isatopes (big blind) showed 3 of Clubs6 of Clubs and won (63471) with a flush, King high

Seat 5: ryanbluf folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: wormburn folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forsätt med dagboken du är en skön kille!

 

Tack! Planerar inget annat :-D

 

Dock ser jag det som att jag har lite "semester" från pokern nu, så i dagarna blir det mest smålirande på laptopen. Blir ingen direkt seriös grind, utan mer turneringar, HU och kanske lita omaha istället. Vill inte tappa motivationen inför nästa månad, så jag håller det smått.

 

Anyway, i´ll be back!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Megafold med 42 preflop. Mega. Hatar verkligen limp där.

 

Sånt som gör att man får dålig karma och åker ut ju :twisted:

 

Nu var han just en sådan spelare man kunde komma undan med limpen mot dock. Han var den överlägset sämsta spelaren på bordet och synade ned väldigt, väldigt light. Hans stats var 49/10/0.7, och det säger en hel del om varför jag gjorde spelet. Han lät mig alltid komma undan med det, och han skulle stacka av väldigt enkelt vid en vettig träff. Just my 5 cents..

 

Väldigt dumt av mig att inte ta med det. Var mer ute efter att få ut lite frustration och att få klaga lite. Dock är det inget jag planerar att fortsätta med :)

 

/Luap in defensive mode

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var han just en sådan spelare man kunde komma undan med limpen mot dock. Han var den överlägset sämsta spelaren på bordet och synade ned väldigt, väldigt light. Hans stats var 49/10/0.7, och det säger en hel del om varför jag gjorde spelet. Han lät mig alltid komma undan med det, och han skulle stacka av väldigt enkelt vid en vettig träff. Just my 5 cents..

 

/Luap in defensive mode

 

Men det är fortfarande 42 vi snackar om. Möjligen om han var 90/0/0.1 men då är det fortfarande marginellt med en sån extremt genomusel hand.

 

/Metaddict i ger-sig-aldrig-mode

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan snackar han om.....?!?!

 

2 4 suited är ju NÖTEN...The ultimate NUTS!

 

Precis! Jag vet inte vad han yrar om. Liksom, wtf!? And what´s up with the avatar? En blå haj? Han är uppenbarligen ingen haj om han foldar 42s ur sb.

 

Den här är väl mer passande i så fall?

 

istockphoto_320271_blue_donkey.jpg

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uh fel meningsuppbyggnad där. Jag måste tyvärr rätta till det annars skulle jag må dåligt. Likaså Anki min förra svenskalärare :

 

"Jag kallar mig faktiskt för Åsnan på msn." Så ska det stå!

 

Tack så jättemycket. Har iofs antingen VG eller MVG i svenska A, B och C på gymnasiet samt 60 poäng litteraturkunskap genom LU. Lägger inte så jättestor vikt på mitt språk när det gäller korta oneliners på PF faktiskt. Konstigt va.

Skryt lite mer om hur många Smirnoff Ice du beställt istället :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så jättemycket. Har iofs antingen VG eller MVG i svenska A, B och C på gymnasiet samt 60 poäng litteraturkunskap genom LU. Lägger inte så jättestor vikt på mitt språk när det gäller korta oneliners på PF faktiskt. Konstigt va.

Skryt lite mer om hur många Smirnoff Ice du beställt istället :mrgreen:

 

Hahaha sköning! är det beef pågång :mrgreen: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...