Gå till innehåll

Luap - Incest, Tårar och Pokeresultat - NL400/NL600


Luap

Recommended Posts

  • Svars 642
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Igår fick jag inte in riktigt så mycket spel jag hade hoppats på efter lite knep och knåp med privatlivet. Dock spelade jag NL200 HU i ngn timme och hittade lillplusset i alla fall. Ikväll måste jag däremot få in i alla fall 6 timmars spel för att klara av månadsmålen. Update kommer senare då jag absolut inte har något överhuvudtaget intressant att skriva.

 

RESULTAT AUG:

1/8: $878

2/8: $2351

3/8: $620

4/8: $210

5/8: $115

8/8: $269

9/8: $1114

10/8: $625

11/8: $9

12/8: $1703

17/8: $1122

18/8: $759

19/8: $1141

19/8: $325

 

Cashouts:$1750

 

BR: 28,296

 

MÅL AUG:

Vinster: $9484 / $12,000

Händer: 16,498 / 31,000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara kika in och tipsa alla om en bra artikel brainslicer letade upp på 2+2 nu då alla verkar få sina konton hackade hit och dit; http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=4837360&page=0&fpart=1&vc=1

 

Utöver det som står i artikeln tycker jag att mozila firefox + noscript-pluginen är ett överlägset komplement till internet explorer för din säkerhet. En annan sak ALLA bör tänka på är att ha en separat och säker (ej hotmail/yahoo/etc) mail som endast används för pokerkontona. Spara aldrig lösenord i mailen eller någonstans på datorn och se verkligen till att ha olika lösenord på alla sajter för att minimera riskerna för att bli helt tömd vid eventuella datorintrång. Är det dock en avancerad trojan i farten kan det här steget inte skydda speciellt bra, men det är i alla fall helt klart värt att lägga ned sin tid på. Kan du inte komma ihåg alla din passwords är det bara att ha en liten svart bok eller lapp väl gömd där du har alla dina passwords för olika viktiga tjänster. Se även alltid till att ha dina program/windows/protection services fullt uppgraderade och få det till en rutin att scanna ditt system periodvis.

 

Och sist men inte minst, klicka aldrig på skräppost, skumma länkar eller ta aldrig emot filer du inte har en aning om vad det är. Använd sunt förnuft!

 

Blev i alla fall en liten kortis som folk kanske har en viss nytta av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 3: gotthenuts07 ($351.40 in chips)

Seat 8: Odlaris [ Jack of Spades,Jack of Hearts ] ($200.60 in chips)

ANTES/BLINDS

Odlaris posts blind ($1), gotthenuts07 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Odlaris bets $6, gotthenuts07 bets $22, Odlaris calls $17.

 

FLOP [board cards 10 of Clubs,4 of Diamonds,3 of Clubs ]

gotthenuts07 checks, Odlaris checks.

 

TURN [board cards 10 of Clubs,4 of Diamonds,3 of Clubs,2 of Spades ]

gotthenuts07 bets $44, Odlaris calls $44.

 

RIVER [board cards 10 of Clubs,4 of Diamonds,3 of Clubs,2 of Spades,4 of Hearts ]

gotthenuts07 checks, Odlaris bets $132.60 and is all-in

 

Jag har gått runt och funderat på den här handen ett tag nu och inte riktigt lyckas förstå din tankegång i handen.

 

Tyvärr är det väldigt svårt att analysera en hand i HU när man inte möter spelaren själv och har den där undermedvetna uppfattningen hur motståndaren spelar. Jag tänker dock göra ett litet försök.:-)

 

Pre tycker jag att det är helt okej att bara kallsyna hans reraise även om jag gärna slår upp igen, varierar helt klart beroende på motståndaren men 4-bet är mer standard än call för mig.

 

På floppen förstår jag din check OM tror du att han försöker lägga en fälla. Om så är fallet spelar du bra fram till river men då förstår jag inte ditt ställ på river.

 

Tror du hans check på floppen är ett tecken på svaghet så betar jag gärna direkt på floppen för att inte låta honom träffa ett överkort gratis eller ge möjligt färgdrag gratis turn. Problemet vi får om vi betar på floppen är om han skulle ställa in resterande pengar. Då får man helt enkelt följa pokersinnet om han sitter på färgdraget, bluff, högre överpar, AT osv.;-)

 

En sista sak om handen, ibland när jag känner mig lite småtiltad kan jag spela AA exakt som han gjorde i den handen med tankegången: "ser om han är sugen att bluffa bort sig på floppen..nehe, inte det, men då ser jag om han vill syna lite på turn, inget mer slowande...yeah! syn, men vad kan han ha synat med? kanske ett färgdrag, ser om han vill bluffa bort sig med det på river..." :-P

 

Lycka till med liret, kul att se att du plussar på för fullt!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är dödligt trött nu, men jag vände i alla fall fallet. Ska gå igenom hela sessionen imorgon och se om jag spelade några händer fel under raset. Jag var aldrig tiltad över huvudtaget, men trots allt blir man påverkad när man backar. Som värst var jag ned $2100-ish, men sagan slutade bra ändå.

 

HHs kommer imorgon efter pt-reviewen, men jag kan bjuda på en graf sålänge. "Huggtanden" på slutet är den senaste sessionen.

 

graph.JPG-for-web-LARGE.jpg

 

 

RESULTAT AUG:

1/8: $878

2/8: $2351

3/8: $620

4/8: $210

5/8: $115

8/8: $269

9/8: $1114

10/8: $625

11/8: $9

12/8: $1703

17/8: $1122

18/8: $759

19/8: $1141

20/8: $325

21/8: $767

 

Cashouts:$1750

 

BR: 29,053

 

MÅL AUG:

Vinster: $10,251 / $12,000

Händer: 18,525 / 31,000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gått runt och funderat på den här handen ett tag nu och inte riktigt lyckas förstå din tankegång i handen.

 

Tyvärr är det väldigt svårt att analysera en hand i HU när man inte möter spelaren själv och har den där undermedvetna uppfattningen hur motståndaren spelar. Jag tänker dock göra ett litet försök.:-)

 

Pre tycker jag att det är helt okej att bara kallsyna hans reraise även om jag gärna slår upp igen, varierar helt klart beroende på motståndaren men 4-bet är mer standard än call för mig.

 

På floppen förstår jag din check OM tror du att han försöker lägga en fälla. Om så är fallet spelar du bra fram till river men då förstår jag inte ditt ställ på river.

 

Tror du hans check på floppen är ett tecken på svaghet så betar jag gärna direkt på floppen för att inte låta honom träffa ett överkort gratis eller ge möjligt färgdrag gratis turn. Problemet vi får om vi betar på floppen är om han skulle ställa in resterande pengar. Då får man helt enkelt följa pokersinnet om han sitter på färgdraget, bluff, högre överpar, AT osv.;-)

 

En sista sak om handen, ibland när jag känner mig lite småtiltad kan jag spela AA exakt som han gjorde i den handen med tankegången: "ser om han är sugen att bluffa bort sig på floppen..nehe, inte det, men då ser jag om han vill syna lite på turn, inget mer slowande...yeah! syn, men vad kan han ha synat med? kanske ett färgdrag, ser om han vill bluffa bort sig med det på river..." :-P

 

Lycka till med liret, kul att se att du plussar på för fullt!:-D

 

 

Först och främst, tack! När det kommer till handen handlar ju, HU som du säger, otroligt mycket om reads och "the game in the game". Preflopspelet kändes för mig ganska standard mot just honom. Det är absolut inte ofta jag ger creds HU till spelare, men den här killen var faktiskt duktig (eller så var jag way off i min bedömning, vem vet) och jag kände att jag kunde få ut mer värde genom att coldcalla honom i pos än genom att fyrbetta honom vilket skulle få honom att folda ut många händer jag just vill ha action ifrån samt committa mig själv mot hela hans push-range som vi absolut inte gillar att behöva syna. Jag kände att jag hade ganska bra koll på honom och hans "mannerisms" (vad fan heter det på svenska?) vilket gjorde att jag trodde mig kunna spela handen mer profitabelt efter floppen.

 

På floppen var min tanke att väldigt många händer i hans range checkraisar mig all in, och då ligger vi ju pyrt till. Mot en checkraise all in skulle jag garanterat slängt min JJ all världens väg. Logiken bakom det här var baserat på en feel/read jag hade om hans spel samt det faktum att den där floppen faktiskt inte träffar så många händer i min range vilket borde få honom att vara sugen på ett c-bet de gångerna han faktiskt inte har träffat sin hand/inte är speciellt stark. Det känns helt klart kontraproduktivt att inte c-betta de där flopparna de gångerna man inte träffade. Samtidigt kan han ju checkraisabluffa många AK/AQ/Whatever av samma princip, men det är ju bara ett ytterligare argument för att checka bakom.

 

När det kommer till turn kan det här låta flummigt nu, men jag ska försöka förlara min tankegång så gott jag kan. Jag tror, att han tror, att jag kommer att sätta honom på nötterna när han kör sin check->betturn eller helt enkelt bara antar att jag troligtvis inte har så mycket av en hand oftare än vad jag har det(turnkortet träffar ju en väldigt liten del av min range) och helt enkelt vill ta hem potten. Här kan man lägga fram många argument för att raisa, men jag hade min line ganska klar för mig på turn och om rivern blankar kommer jag pusha no matter what. Det finns många actionkillers samt riverkort som trashar min hand, men den här linen kändes profitabel då jag vet att han kommer att syna mig väldigt light vid min riverpush (sålänge färgdraget missar). Faktum är att jag tror många semistarka pockets samt även A-hög synar mig många gånger i det läget.

 

Min push på river känns för mig ganska solklar då jag

 

1) Har underreppat min hand grovt (preflop/flop/turn-action) och bör få betalt av en väldigt vid range

2) Gör en till synes "hej jag missade mitt färgdrag och försöker desperat ta potten"-bluff

3) Bluffar väldigt ofta då hans line skriker svaghet/ingenting

4) Jag tror att han förhoppningsvis tänker att många semisvaga händer jag hade checkat bakom floppen med samt bara kallsynat turn med (tänker mig Tx/lägre pockets/drag) blir mindre troliga tack vare min riverpush och min range viktas rätt stort gentemot en bluff. Han ser mig garanterat som en vettig spelare, och en vettig spelare skulle oftast inte pusha ett oträffat mellanpocket där.

 

Ehm, blev det något klarare? :)

 

 

Hur gör man för att tokplussa?

 

Man blir sårad och bestämmer sig för att lägga precis varenda uns energi i kroppen på att utveckla sitt pokerspel. Detta ökar ens karma enormt då sannolikhetsgudarna gillar ambitiösa jävlar vilket ger en schysst rigg. Tillsammans med dagboksriggen blir man ostoppbar.

 

För övrigt hängde jag inte med något alls på de två sista inläggen av edison och baloobas. Är jag levlad eller bara korkad? Eller båda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att det finns en liten risk att jag blir levlad nu, men du verkar va schysst så jag svarar ändå. :)

 

Förklaring till de två sista inläggen:

 

Du är antagligen running good atm, vilket gör att du att du har plussat de 14 senaste dagarna (eller så har du löjligt stor edge, tror mer på att du har stor edge och är running good). Baloobas är antagligen running bad, därav hans första inlägg, som du förstod. För att visa att jag också är running bad (och ge antydan av att vara mer running bad än baloobas(utan att veta någonting om baloobas downswing)) så frågade ju jag hur man gör för att inte ens tokplussa, utan bara att plussa.

 

Då inser baloobas att han gjorde misstaget att fråga hur man tokplussar, eftersom det är ett för stort steg från att backa rakt ut som vi gör nu. Därför ändrade han sig och nöjde sig med min fråga, hur man gör för att plussa.

 

Hoppas jag har räddat din dag med detta otroligt överutvecklade inlägget om våra inlägg. lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att det finns en liten risk att jag blir levlad nu, men du verkar va schysst så jag svarar ändå. :)

 

Förklaring till de två sista inläggen:

 

Du är antagligen running good atm, vilket gör att du att du har plussat de 14 senaste dagarna (eller så har du löjligt stor edge, tror mer på att du har stor edge och är running good). Baloobas är antagligen running bad, därav hans första inlägg, som du förstod. För att visa att jag också är running bad (och ge antydan av att vara mer running bad än baloobas(utan att veta någonting om baloobas downswing)) så frågade ju jag hur man gör för att inte ens tokplussa, utan bara att plussa.

 

Då inser baloobas att han gjorde misstaget att fråga hur man tokplussar, eftersom det är ett för stort steg från att backa rakt ut som vi gör nu. Därför ändrade han sig och nöjde sig med min fråga, hur man gör för att plussa.

 

Hoppas jag har räddat din dag med detta otroligt överutvecklade inlägget om våra inlägg. lol

 

Aha, jag missade visst att du hade tagit bort "tok". Nu blev det allt lite lättare! Tack! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suttit och grindat NL400 i cirkus två timmar nu och sessionen slutade $1100 upp. Blir mer lir när trådlösa musjäveln har batterier igen. Har dock lite funderingar över en hand jag inte riktigt vet om jag spelade bra igår. Vad tycker ni? FI spelar 38/5/0.5 och är som ni ser förhoppningsvis inte allt för clever. Vår enda history är att han snappade en riverbluff av mig med TPTK tidigare under sessionen. Är mitt valuebet på rivern accepptabelt eller är det i tunnaste laget i och med att draget satt? Hur spelar ni rivern? Skulle jag kanske sizeat ned beten lite?

 

Obs, jag vet att jag var uppe och kände på NL600 igår, så ni behöver inte påpeka att jag inte har skvallrat om det i dagboken ännu. Det var lite av ett test bara :rolleyes:

 

** Game ID 814447985 starting - 2007-08-22 03:31:45

** Maldives [Hold 'em] (3.00|6.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Remember_me sitting in seat 1 with $993.61

- no_luck_ sitting in seat 2 with $600.00 [sitting out]

- MAC-1 sitting in seat 3 with $485.40 [Dealer]

- hajjaru sitting in seat 4 with $1832.89

- eastvin sitting in seat 5 with $621.00

- Odlaris sitting in seat 6 with $810.50

 

hajjaru posted the small blind - $3.00

eastvin posted the big blind - $6.00

** Dealing card to Odlaris: Ace of Spades, Ace of Clubs

Odlaris raised - $24.00

Remember_me called - $24.00

MAC-1 folded

hajjaru folded

eastvin folded

 

** Dealing the flop: 9 of Hearts, 4 of Diamonds, 10 of Hearts

Odlaris bet - $51.00

Remember_me called - $51.00

 

** Dealing the turn: 3 of Diamonds

Odlaris bet - $135.00

Remember_me called - $135.00

 

** Dealing the river: Jack of Clubs

Odlaris bet - $225.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.. Vad ska man säga. Efter den här handen stängde jag ned klienten ganska omgående när blindsen kom till mig vid mina bord. Spelade fem bord NL400 samt det här enda NL600-bordet som var uppe. Det här är den största potten jag har lirat på säkerligen 4-5 månader, och att förlora den satte mig lite ur balans. Hur som helst slutade dagen ändå upp, men jag är inte så sugen på att fortsätta spela just nu. Har klivit upp i nivå väldigt fort igen, och jag är snart tillbaka på toppnoteringarna. Dock har en sak ändrats, och det är att min psykologiska bankrulle kanske inte är helt lika stor som den var förut. Det ska inte kännas att förlora en pott sådär, i alla fall inte så mycket. Det var nästan så att jag blev lite nedstämd av den där torsken. Men men, jag kommer igen imorgon för mer lir, förhoppningsvis på NL400 där jag känner mig aningen mer bekväm.

 

Eastvin spelar 22/19/3 och vår history är att jag har trebettat stackaren säkert 20+ gånger under sessionen och jag var relativt säker på att han började bli trött på mig. Själv spelar jag mitt standard 19/17/3-lir.

 

Var så nära att folda turn, men fick för mig att han kunde fortsätta skjuta med en del marginella holdings samt bluffar och fick för mig att själv pusha. Hur som helst, är fold det bästa alternativet med våra stacksizes eller hade ni spelat handen som mig? Jag vet att resultatet inte ska bör vara med, men försök att inte låta det färga era åsikter.

 

** Game ID 815065112 starting - 2007-08-23 03:09:48

** Singer [Hold 'em] (3.00|6.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Odlaris sitting in seat 1 with $1171.25

- salmonoysta sitting in seat 2 with $890.59 [Dealer]

- eastvin sitting in seat 4 with $883.80

- zacke-nr1 sitting in seat 5 with $432.25

- Patjac sitting in seat 6 with $622.20

 

eastvin posted the small blind - $3.00

zacke-nr1 posted the big blind - $6.00

** Dealing card to Odlaris: King of Hearts, King of Clubs

Patjac folded

Odlaris raised - $24.00

salmonoysta folded

eastvin called - $24.00

zacke-nr1 folded

 

** Dealing the flop: 4 of Diamonds, 2 of Hearts, 5 of Diamonds

eastvin checked

Odlaris bet - $44.00

eastvin raised - $150.00

Odlaris called - $150.00

 

** Dealing the turn: 5 of Hearts

eastvin bet - $250.00

Odlaris went all-in - $997.25

eastvin went all-in - $462.80

 

** Dealing the river: 8 of Hearts

eastvin shows: 4 of Hearts, 4 of Spades

Odlaris mucks: King of Hearts, King of Clubs

eastvin wins $1777.60 from the main pot

 

End of game 815065112

 

 

RESULTAT AUG:

1/8: $878

2/8: $2351

3/8: $620

4/8: $210

5/8: $115

8/8: $269

9/8: $1114

10/8: $625

11/8: $9

12/8: $1703

17/8: $1122

18/8: $759

19/8: $1141

20/8: $325

21/8: $767

22/8: $539

 

 

Cashouts:$1750

 

BR: 29,592

 

MÅL AUG:

Vinster: $10,791 / $12,000

Händer: 20,018 / 31,000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint grabben. Bara spring på! :-)

 

Jag själv nöter pokerteori som attan, ska beställa lite böcker med hade jag tänkt. Jag får svar idag med om stejken eller inte, har inga höga förväntningar direkt, men vore kul för att pusha upp rullen med. Jag frågade också lite om hur länge man bli stejkad. Det kan ju hända att man går mycket plus och inte vill ge ifrån sig en viss procent varje månad. Han svarade med att "kontraktet gäller månadsvis". Känns skönt. Jag börjar själv bli emot stejkning, men vad gör man inte för att få ihop till sitt leverne. :-P

 

Jag lovade ju att komma tillbaka med lite fakta om brudfronten. Well, vad ska man säga. En man i sina bästa år, med ett 100-pack kondomer under sängen och en burk Gainer på nattduksbordet säger väl allt? Johanna har smygit sig hem hit några gånger sen sist, dock inga IRLbilder än kåtbocker, men det kommer. Dock har jag kommit på en förträfflig idé. Detta kan anses lite fjortis "a-la-Basshunter." MEN, kan bli oerhört kul, man lever ju bara en gång!

 

Bredvid min säng har jag alltid en bärbar dator som är igång i stort sett hela dagen. Till den har jag en webcamera, fråga mig inte varför(!), men den är inkopplad iaf. ;-) Hursomhaver, jag hade tänkt att ställa webcameran lite sådär "oj stod min webcamera riktad mot sängen, MEN OJ den var påslagen också och har råkat filmat alltihop." Laptopen ger inte ett ljud ifrån sig, och jag kan filma hela sessionen och komma fram till exempelvis vad jag gjorde för fel med "den handen" eller om jag skulle ha skottat redan i hallen på väg mot sovrummet. Fungerar ungefär som PT, men man får dock skriva upp resultaten själv. 5/1/5 t.ex. Antal ggr, sexuell aktivitet/Antal ggr FI fick org./Antal ggr HERO fick org. Vad tycker ni? Kan även sälja vidare dessa filmer och bli snuskigt rik på kuppen. Vad gör man inte för lite extracash till sin BR? :roll:

 

Jag tror, jag är inte helt säker, men jag tror att jag ägnat lite för mycket tid med mig själv de senaste dagarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint grabben. Bara spring på! :-)

 

Jag själv nöter pokerteori som attan, ska beställa lite böcker med hade jag tänkt. Jag får svar idag med om stejken eller inte, har inga höga förväntningar direkt, men vore kul för att pusha upp rullen med. Jag frågade också lite om hur länge man bli stejkad. Det kan ju hända att man går mycket plus och inte vill ge ifrån sig en viss procent varje månad. Han svarade med att "kontraktet gäller månadsvis". Känns skönt. Jag börjar själv bli emot stejkning, men vad gör man inte för att få ihop till sitt leverne. :-P

 

Jag lovade ju att komma tillbaka med lite fakta om brudfronten. Well, vad ska man säga. En man i sina bästa år, med ett 100-pack kondomer under sängen och en burk Gainer på nattduksbordet säger väl allt? Johanna har smygit sig hem hit några gånger sen sist, dock inga IRLbilder än kåtbocker, men det kommer. Dock har jag kommit på en förträfflig idé. Detta kan anses lite fjortis "a-la-Basshunter." MEN, kan bli oerhört kul, man lever ju bara en gång!

 

Bredvid min säng har jag alltid en bärbar dator som är igång i stort sett hela dagen. Till den har jag en webcamera, fråga mig inte varför(!), men den är inkopplad iaf. ;-) Hursomhaver, jag hade tänkt att ställa webcameran lite sådär "oj stod min webcamera riktad mot sängen, MEN OJ den var påslagen också och har råkat filmat alltihop." Laptopen ger inte ett ljud ifrån sig, och jag kan filma hela sessionen och komma fram till exempelvis vad jag gjorde för fel med "den handen" eller om jag skulle ha skottat redan i hallen på väg mot sovrummet. Fungerar ungefär som PT, men man får dock skriva upp resultaten själv. 5/1/5 t.ex. Antal ggr, sexuell aktivitet/Antal ggr FI fick org./Antal ggr HERO fick org. Vad tycker ni? Kan även sälja vidare dessa filmer och bli snuskigt rik på kuppen. Vad gör man inte för lite extracash till sin BR? :roll:

 

Jag tror, jag är inte helt säker, men jag tror att jag ägnat lite för mycket tid med mig själv de senaste dagarna...

 

 

Jag diggar faktiskt inte webcamidén överhuvutaget. Kränkande och helt omoraliskt.

 

/Luap, som har en jävligt dålig dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luap är en dryg fjant. Jag mer än gillar webcam idén, kör hårt freeflopp!

 

För att kontra ditt lilla påhopp tänkte jag berätta om en liten händelse som utspelade sig igår. Det var nämligen så att jag, Alex (Crazymanpete) och Lönnmar (lonnmar @ bestpoker) var på väg in till Thailändska ambassaden för att ordna visum inför vår uppkommande thailandsvistelse. Dagen börjar med att vi båda blir väckta av en speedad Alex som kräver att vi ska åka in till thailändska ambassaden direkt. Han hade redan kollat upp allt nödvändigt dessutom, så vi satte oss bara i bilen och åkte in mot stadskärnan. Väl på väg in kläcker han ur sig att han inte visste var den låg, TROTS att han hade surfat in på deras hemsida samma morgon för att ta reda på "allt". Han hade inte heller kollat upp pris eller öppettider. "Vad kollade du upp då!?", frågade vi irriterat. "Ja.. jag vet inte." "Så du kollade typ på bilderna och sen stängde ned sidan!?" "Håll käften..."

 

Vi tiltar genast sönder, men efter ett par telefonsamtal har vi i alla fall ett hum om var byggnaden ska ligga. Väl framme är det STÄNGT. Ja, vi hade helt enkelt irrat omkring inne i stan i TVÅ härliga timmar (rusningstrafik) för att komma fram till en stängd ambassad. Trots att det helt klart står "Visa: 10-12" på en liten fin bronsskylt utanför ambassaden verkar alex ändå sugen på att försöka ta sig in. Det här påpekar vi för Alex, men han kontrar kvickt med "Men är ni dumma eller!? Vi ska ju betala med cash!".

 

Min värld vänds upp och ned. Driver han med oss? Blir vi levlade nu? Eller..? Alex släpper ut ett litet hångarv riktat mot oss medan jag och david bara står och tittar på varandra i total förvirring. Kan det vara så att..? Nej. Eller..? Sekunderna går sakta framåt, och både jag och David inser att han inte skämtar. Han tror helt seriöst, till 100%, att dem har speciella öppettider för folk som ska betala med VISA-kort. Ett litet leende sprider sig på mina läppar när jag frågar alex: "Alex... vad heter visum på engelska?" Tyst. Han är så tyst. För en gångs skull är det evigt hånande brödinkastet stängt, och en lätt rodnad sprider sig i hans ansikte. "Skojar du med mig?", kläcker han ur sig som comeback. "Nej."

 

Segern var vår och Alex blev öppet hånad under hela middagen och hela vägen hem. Trots allt blev dagen ganska underhållande ändå. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...