Gå till innehåll

edidonk - 5/10-grind


edison

Recommended Posts

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej dagboken,

 

Har spelat lite blandat 5/10 och 10/20 idag, va nåt bra bord på 10/20 så satte mig där. Gick bra på 5/10 men backade lite på 10/20. Total blev det +3,4k, har fått en bra start på månaden nu! Skulle va skönt om det kunde hålla i sig.

 

Har dessutom kollat up lite när jag har lov, för att försöka kunna spela lite liveturrar. Visar sig att jag kommer kunna spela EPT Dublin och Bahamas antagligen, så om det är någon som har koll på bra satelliter så är det bara att hojta till! :)

 

Tror inte det var någon jätteintressant hand idag direkt, inte vad jag kommer ihåg i alla fall.

 

gn gg gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand från idag. Jag har 3-bettat fi mycket, fi spelar 39/23 på 938 händer. Fi har 4-bettat mig en gång när jag har 3-bettat från blindsen. Vad tycker ni om detta? spew?

 

Table Carbon 04 6-max (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of active players : 5

 

Seat 1: hero ( $1,488 )

Seat 2: ThulsaDoom1 ( $885 )

Seat 3: krabo ( $3,490.49 )

Seat 4: Staalmusa ( $2,258.50 )

Seat 5: mic3011 ( $398.50 )

Seat 6: rachelbb ( $4,715 )

hero posts small blind [$5]

ThulsaDoom1 posts big blind [$10]

 

** Dealing down cards **

Dealt to hero[ 9s, 6s ]

krabo folds

mic3011 folds

rachelbb raises to [$35]

hero raises to [$125]

ThulsaDoom1 folds

rachelbb calls [$90]

 

** Dealing Flop ** [ 8d, 7c, Qh ]

hero bets [$180]

rachelbb raises to [$444]

hero calls [$264]

 

** Dealing Turn ** [ 8c ]

hero goes all-in

hero bets [$919]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, du får hoppas att han inte har någonting för du reppar inte mycket. Klart du kan säga att du reppar 8x men jag tror du checkar den majoriteten av gångerna på turn givet stackdjup och motståndare samt att 8x är en ganska snäv range att representera, han synar nog alla träffar. jag trebettar flop allin tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade mot den åsnan idag..

Såg honom 3betta en preflop och sen syna en c/r för fulla stackar på floppen med K högt inga drag..:-D Så det är förmodligen fel person att bluffa..

 

Haha, snyggt. Jag väljer alltid bra spelare att bluffa... :)

 

Well, du får hoppas att han inte har någonting för du reppar inte mycket. Klart du kan säga att du reppar 8x men jag tror du checkar den majoriteten av gångerna på turn givet stackdjup och motståndare samt att 8x är en ganska snäv range att representera, han synar nog alla träffar. jag trebettar flop allin tror jag.

 

Jag tror han kommer vara tom rätt ofta här faktiskt, efter det flopspelet. Känns ganska mycket som att han försöker testa mig på floppen, eftersom jag har 3-bettat honom en del med junk.

 

Angående att 3-betta floppen vet jag inte riktigt om jag gillar det faktiskt, vet inte riktigt vilka händer i min stål-hd jag gör det med, antagligen inga på den här brädan. Alternativet är väl crai på turn kanske, vet inte vad ni tycker om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi nu ska försöka hitta bra linjer balansmässigt så bör det vara bättre att trebetta allin alternativt folda med hela sin range än att börja syna och turndonka eller whatever,

 

Och angående c/r allin på turn, wtf?:-) Tror du han kommer betta $100 om du checkar.

 

Hmm, fick för mig att vi var djupare. Har ju bara ett psb kvar på turn. Men alltså, vilka stålhänder ska man då 3-betta, han kommer ju inte direkt syna light på floppen... Det är ju inte direkt en dragig bräda. Tycker faktiskt inte om att 3-betta stål 150bb djup på den floppen, lär ju tappa en del värde på det sättet. I så fall gillar jag nog turndonken bättre. Om du tror att han inte kommer folda så ofta på turn är ju betsyn-turnlead bra, eftersom vi oftare kommer ha en hand än ett drag i den här situationen. Och för att balansera det någorlunda slänga in lite T9, 96, 65 här. Eller? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att rapportera de två senaste dagarna då.

 

Har de två senaste dagarna mixat lite 5/10 med 10/20, när det är bra bord på 10/20. 5/10-spelet har gått riktigt bra medans 10/20 har gått lite upp och ner.

 

Har blivit rätt svängigt nu, igår låg jag back 7.5k, men vände till 1.6, gick stabilt på 10/20 svängde väl något inköp upp/ner och slutade upp. Igår var det mest 5/10-spelet som svängde, skönt i alla fall att hamna på plus. Idag då, låg back 6.5k som mest :) Vände och låg ett tag 4.7k upp :shock: Torskade dock A högt fd + hålpipa mot bottentvå (fick även ett A på turn) som inte träffade i en 4k pott på 10/20, la ner några händer senare och inkasserade ett plus på 2.7k :)

 

Vad framtiden gäller kommer jag väl fortsätta spela 10/20 när det är bra bord, vet inte riktigt när jag vill försöka bli reg där, det visar sig väl :) Förhoppningsvis får jag inga riktiga skitdagar på 10/20 nu i framtiden, så ska det nog gå bra.

 

ggnhwp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, vad gör vi mot denna äckliga linjen? Har ingen jättestark read, men fi är inte tight och varken bra eller dålig.

 

 

NL $10/$20 Texas Hold'em

Table Boron 6-max (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of active players : 4

Seat 1:hero ( $2,183 )

Seat 2: sagamix ( $1,196 )

Seat 3: victorius ( $1,720.49 )

Seat 4: big_fish ( $3,824 )

Seat 5: iremmats ( $0 )

Seat 6: SmellPussys ( $1,960 )

big_fish posts small blind [$10]

hero posts big blind [$20]

** Dealing down cards **

 

Dealt to hero [ Kh, Jh ]

sagamix folds

victorius folds

big_fish raises to [$64]

hero calls [$44]

 

** Dealing Flop ** [ 6s, Js, 5c ]

big_fish checks

hero bets [$90]

big_fish raises to [$390]

hero calls [$300]

 

** Dealing Turn ** [ 4d ]

big_fish bets [$908]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Detta är Real Money.

 

 

Seat 5 is the button

Total number of active players : 6

Seat 1: Binner ( $1,018 )

Seat 2: beware1 ( $557 )

Seat 3: Laisso ( $150 )

Seat 4: hero ( $828 )

Seat 5: Mzer ( $1,431.55 )

Seat 6: Nina77 ( $1,023 )

 

Nina77 posts small blind [$5]

Binner posts big blind [$10]

 

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ 3h, Ah ]

beware1 folds

Laisso folds

hero raises to [$35]

Mzer folds

Nina77 calls [$30]

Binner calls [$25]

 

** Dealing Flop ** [ Kc, 9h, 6s ]

Nina77 checks

Binner checks

hero bets [$80]

Nina77 calls [$80]

Binner folds

 

** Dealing Turn ** [ 8c ]

Nina77 checks

hero bets [$220]

Nina77 calls [$220]

 

** Dealing River ** [ Th ]

Nina77 checks

hero goes all-in

hero bets [$493]

Nina77 calls [$493]

 

** Showdown **

hero shows [ 3h, Ah ] high card Ace

Nina77 shows [ 4h, 5h ] high card King

** Hand Conclusion **

hero wins $1,688 from main pot with high card Ace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...