Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

fi är 27/15/2, tycker ni det är en no-brainer att höja/ställa här? man är ju bara rädd för stegen, AA/QQ hade han ju 3-bettat pre..

- HelleBoesen sitting in seat 1 with $970.00

- Inoriisss sitting in seat 2 with $1272.00

- x sitting in seat 3 with $1000.00

- hahila sitting in seat 4 with $1712.00

- chammy sitting in seat 6 with $546.25 [Dealer]

HelleBoesen posted the small blind - $5.00

Inoriisss posted the big blind - $10.00

** Dealing card to x 10 of Hearts, 10 of Diamonds

x raised - $40.00

hahila folded

chammy folded

HelleBoesen folded

Inoriisss called - $40.00

** Dealing the flop: 3 of Spades, Queen of Clubs, 9 of Spades

Inoriisss checked

x bet - $75.00

Inoriisss called - $75.00

** Dealing the turn: Ace of Diamonds

Inoriisss checked

x checked

** Dealing the river: 10 of Clubs

Inoriisss bet - $235.00

x ?

Postad

frågan är vilken hand han betalar av med mot en höjning på rivern här...din bet flopp, check turn..reraise rivern är ju antingen superstark eller tokbluff känns det som...jag ser det inte som omöjligt att han har KJ heller med tanke på att ni båda är djupa och han har inside med ett over på floppen men om han ska betala av på rivern(all in) känns det som det krävs 2 par(eller bättre) för honom eller att han läser dig för bluff

Postad
frågan är vilken hand han betalar av med mot en höjning på rivern här...
Tror du att han ska lägga hela sin bet-HD bara för att han överbetar potten lite lätt på river?

I så fall är ju den jävligt enkla lösningen att bara psuha med en massa crap i tillägg till den här.

reraise rivern är ju antingen superstark eller tokbluff känns det som...
Det är enkelhöjt på rivern, och ja för det mesta så är riverraisar ganska starka eller bluff. Ligger liksom lite i riverns natur att man inte semibluffar så ofta där.

jag ser det inte som omöjligt att han har KJ heller med tanke på att ni båda är djupa
A) De är inte djupa B) Det är bara ännu mer korkat att göra det spelet ur position när man är djup jämfört med normalt.

och han har inside med ett over på floppen men om han ska betala av på rivern(all in) känns det som det krävs 2 par(eller bättre) för honom eller att han läser dig för bluff
Vad har det med någonting att göra?
Postad

var lite trött när ajg skrev....jag var inte emot ett ställ på rivern undrade bara lite vad vi sätter fi på(tyckte det var intressant att fundera på vad han kan syna rivern med) vilket inte betyder att ett valuepush är fel...att pusha crap på rivern är ju en bluff vilket jag sa att han kunde sätta hero på... sen tycker jag fortfarande inte att KJ är helt osannolikt(när jag sa djupa menade jag helt inköp var lite trött)...och jag får erkänna att jag missade helt att fi var ur position vilket gör det lite mindre sannolikt får jag hålla med om....

Postad
yes, raise måste man göra, men hur mkt raisar ni?

i handen tryckte jag all-in, men man kanske borde raisat mindre så inte två par foldar

$620 skulle jag höjt till. verkar psykologiskt betydligt mindre för att syna om man inte tripplar helt. går du all-in får du inte syn av många sämre händer.