Gå till innehåll

manshora@NL100


manshora

Recommended Posts

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

länkar till en bild på rob istället:-P

 

jamen, skriv det där runt länken bara så funkar det ju :D är väl han från judas priest va? eller hur det stavas

rob.jpg

 

hur som, hadde ju tänkt att spela mycket ikväll men.. när jag var o handlade ringde gus (en gammal snowboard kompis från karlstad) och anonserade att han var i göteborg o jobbade, och undrade om jag skulle med ut o ta en öl.

 

så det fick ju bli. så vi satt på scandic afterwork ett tag o tog några öl. sen skulle vi vidare.. så gick in på diamond dogs ett tag, sen skulle vi gå vidare igen vid 23.00 snåret. så gick vi förbi ett ställe som hette key bar, och såg ut att va en del folk där, så dit gick vi.

 

det första vi märkte va att det stog massa folk brevid den riktiga kön liksom, det fanns ju stolpar med rep mellan som markerade vart kön var.. så vi gick in där, och då släppte precis vakten in nåra på sidan om, där det var folksamling.. så jag frågade:

 

-alltså, vart går kön igentligen?

-det riktiga kön går här (där vi stog dvs) det är vipen/gästlistan här brevid.

 

det var alltså KÖ till vipen, men inte i den vanliga kön :D hur sjukt är det. vi kom ju liksom in direkt medans folk som var med på gästlistan fick vänta :D

 

dessutom, under dom få minuterna som vi stog o väntade kom det 3st tjejer fram till vakten o sa:

 

-hej, vi är 3st som inte har något leg.. kan vi få komma in?

 

HERREGUD va dumma, varför inte bara prova o se.. jag menar han tog ju inte leg på nån annan, klart som fan han inte kunnde släppa in dom nu.. dom såg dessutom ut att vara 15år gammla.

 

aja, vi gick in, och då märkte vi det... HERREGUD vilket seglar ställe! aldrig.. och då menar jag aldrig sett så många stekare på samma ställe förut :D det fanns inte en enda normal person! dessutom visade det sig att typ alla var 18 år gammla.

 

fyfan va vi hadde roligt åt alla stekare, satt liksom o skrattade o pekade på folk oavbrutet i flera timmar:D sjukt kul faktikst.

 

roligast var dock när vi gick ut på uteserveringen och fick till våran förtjusning se att dom hadde en vip där också.. haha, skrattar bara jag tänker på det.. aja, den var kanske 3x3m stor, var öpphöjd 30cm från backen och var inhängnad med ett slitet gammalt rep. där "uppe" satt det 3st stekare o sög på ett helrör... fyfan vad vi skrattade åt det. dom måsste ha undrat vad vi höll på med.

 

aja, jävligt roligt kväll tack vare gammal vänskap och stekare. blev inte så mycket poker som sagt men, får ta igen det imorgon! nu blir det sömn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev en kort session innan frukosten

 

session 1: alá 500 händer, +$462

 

fyfan va flyt jag hadde :D sjukt rolig session. hadde en del jobbiga händer dock.

 

FIs stats: 26/15

Texas Hold'em $1-$2 NL (real money), hand #P4-49878271-439

Table Timbuktu, 15 Sep 2007 11:14 AM ET

 

Seat 1: killfish4fun ($99.00 in chips)

Seat 5: manshor4 [ Ace of Hearts,9 of Hearts ] ($110.20 in chips)

Seat 6: Ballerok ($108.25 in chips)

Seat 7: cedricmagic1 ($102.35 in chips)

Seat 10: T_Blundetto ($190.95 in chips)

ANTES/BLINDS

T_Blundetto posts blind ($0.50), killfish4fun posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

manshor4 bets $4, Ballerok calls $4, cedricmagic1 folds, T_Blundetto folds, killfish4fun folds.

 

FLOP [board cards Ace of Diamonds,5 of Diamonds,4 of Hearts ]

manshor4 bets $8, Ballerok calls $8.

 

TURN [board cards Ace of Diamonds,5 of Diamonds,4 of Hearts,Ace of Spades ]

manshor4 checks, Ballerok bets $17, manshor4 bets $50, Ballerok bets $79.25 and is all-in, manshor4 ?

 

vad gör man här? är det en superfold? känns så

 

-------------------------------------------------------------------------

 

FIs stats: 45/18

 

Texas Hold'em $1-$2 NL (real money), hand #P4-49878271-450

Table Timbuktu, 15 Sep 2007 11:19 AM ET

 

Seat 1: killfish4fun ($100.35 in chips)

Seat 5: manshor4 [ Jack of Diamonds,Jack of Clubs ] ($97.00 in chips)

Seat 6: Ballerok ($174.75 in chips)

Seat 7: cedricmagic1 ($113.55 in chips)

Seat 10: T_Blundetto ($171.45 in chips)

ANTES/BLINDS

killfish4fun posts blind ($0.50), manshor4 posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

Ballerok folds, cedricmagic1 bets $3.50, T_Blundetto folds, killfish4fun folds, manshor4 bets $9, cedricmagic1 calls $6.50.

 

FLOP [board cards 5 of Hearts,7 of Clubs,4 of Hearts ]

manshor4 bets $14, cedricmagic1 bets $50, manshor4 ?

 

jag verkligen hatar sånna här lägen.. vad gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev en kort session innan frukosten

 

session 1: alá 500 händer, +$462

 

fyfan va flyt jag hadde :D sjukt rolig session. hadde en del jobbiga händer dock.

 

FIs stats: 26/15

Texas Hold'em $1-$2 NL (real money), hand #P4-49878271-439

Table Timbuktu, 15 Sep 2007 11:14 AM ET

 

Seat 1: killfish4fun ($99.00 in chips)

Seat 5: manshor4 [ Ace of Hearts,9 of Hearts ] ($110.20 in chips)

Seat 6: Ballerok ($108.25 in chips)

Seat 7: cedricmagic1 ($102.35 in chips)

Seat 10: T_Blundetto ($190.95 in chips)

ANTES/BLINDS

T_Blundetto posts blind ($0.50), killfish4fun posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

manshor4 bets $4, Ballerok calls $4, cedricmagic1 folds, T_Blundetto folds, killfish4fun folds.

 

FLOP [board cards Ace of Diamonds,5 of Diamonds,4 of Hearts ]

manshor4 bets $8, Ballerok calls $8.

 

TURN [board cards Ace of Diamonds,5 of Diamonds,4 of Hearts,Ace of Spades ]

manshor4 checks, Ballerok bets $17, manshor4 bets $50, Ballerok bets $79.25 and is all-in, manshor4 ?

 

vad gör man här? är det en superfold? känns så

 

På turn tycker jag att det är fel att återhöja, om du inte är villig att syna, isf gör du ju om din topptriss till en bluff och det känns lite onödigt.

Check/syn eller att fortsätta beta ut själv är det som gäller imo.

-------------------------------------------------------------------------

 

FIs stats: 45/18

 

Texas Hold'em $1-$2 NL (real money), hand #P4-49878271-450

Table Timbuktu, 15 Sep 2007 11:19 AM ET

 

Seat 1: killfish4fun ($100.35 in chips)

Seat 5: manshor4 [ Jack of Diamonds,Jack of Clubs ] ($97.00 in chips)

Seat 6: Ballerok ($174.75 in chips)

Seat 7: cedricmagic1 ($113.55 in chips)

Seat 10: T_Blundetto ($171.45 in chips)

ANTES/BLINDS

killfish4fun posts blind ($0.50), manshor4 posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

Ballerok folds, cedricmagic1 bets $3.50, T_Blundetto folds, killfish4fun folds, manshor4 bets $9, cedricmagic1 calls $6.50.

 

FLOP [board cards 5 of Hearts,7 of Clubs,4 of Hearts ]

manshor4 bets $14, cedricmagic1 bets $50, manshor4 ?

 

jag verkligen hatar sånna här lägen.. vad gör man?

 

Du höjer till mer än 10 före floppen, 12-14 nånting. Och sen när han reraisar dig så hatar du JJ för att handen är så jävla äcklig... Jag vet inte rikitgt nån lite bättre får ta o svara på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte su skulle plussat så mycket om du inte vann dom där händerna. Så push FTW. :P

 

Men som sagt A9 handen är det ju så lite du måste syna. Så det är ju omöjligt att vika.

 

JJ ska väl egentligen vikas. Man måste utgå från att fi sätter dig på just en sån hand du har, och ändå väljer att pusha.

 

 

Ang stekarna, så är ju chansen ganska stor att det var ett par PF.nu killar. Folk verkar älska att visa upp hur mycket pengar dom vågar bränna på en kväll. Fucking V.I.P!!!

 

Synd för dom att dom missat chansen att uppleva stämmningen på ett sletet hak med 29:-/Storstark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hata stekarna :lol: Bra jobbat!

 

haha, ja. sjukt roligt. alla har liksom samma frisyr också, ganska långt hår och backslick.

 

A9s är väl ok med CR på turn men du kan ju inte seriöst överväga att vika när du väl gjort det.

 

JJ som sagt redan, höj ordentligt pre så får du ett hyfsat annorlunda beslut på flop.

 

kan jag inte? :oops: liksom, han måsste ju ha ett A.. o då är jag ju slagen:E eller?

 

anledningen till CR var att jag kännde att om jag betar får jag ju inte betalt av någonting, enda chansen är ju att låta han bluffa. men samtigt vill man ju inte ge han ett gratis kort så därför höjjde jag upp.

 

JJ handen, ahh jag vet, brukar höjja till 12.. vet inte varför jag inte gjorde det just där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte su skulle plussat så mycket om du inte vann dom där händerna. Så push FTW. :P

 

Men som sagt A9 handen är det ju så lite du måste syna. Så det är ju omöjligt att vika.

 

JJ ska väl egentligen vikas. Man måste utgå från att fi sätter dig på just en sån hand du har, och ändå väljer att pusha.

 

 

Ang stekarna, så är ju chansen ganska stor att det var ett par PF.nu killar. Folk verkar älska att visa upp hur mycket pengar dom vågar bränna på en kväll. Fucking V.I.P!!!

 

Synd för dom att dom missat chansen att uppleva stämmningen på ett sletet hak med 29:-/Storstark.

 

hmm.. :D jag foldade faktikst A9 handen... kanske var dumt?:E

 

JJ pushade jag, han hadde 88

 

så jag gjorde helt enkelt precis tvärt om mot vad all bättre förleslår :D så nu har jag lärt mig nått nytt

 

ang stekarna så ja, helt sjukt vad pengar dom bränner. just att några stog inne i baren o dansade också... då måsste man ha bränt bra med pengar om dom ska låta folk göra det :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

så jag gjorde helt enkelt precis tvärt om mot vad all bättre förleslår :D så nu har jag lärt mig nått nytt

 

Vadå lärt dig? Du gjorde ju rätt ffs.

 

A9 handen vet vi ju inte. Det är ju osannolikt att han inte har ett A. Men om han är fiskig så stackar han ju av med any A så att säga.

Så du kan nog syna den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå lärt dig? Du gjorde ju rätt ffs.

 

A9 handen vet vi ju inte. Det är ju osannolikt att han inte har ett A. Men om han är fiskig så stackar han ju av med any A så att säga.

Så du kan nog syna den.

 

ahh okej, men skrev stattsen överst också, o han var ju ingen fisk. därför jag foldade. mot en 70% hadde jag ju stackat av

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

-------------------------------------------------------------------------

 

FIs stats: 45/18

 

Texas Hold'em $1-$2 NL (real money), hand #P4-49878271-450

Table Timbuktu, 15 Sep 2007 11:19 AM ET

 

Seat 1: killfish4fun ($100.35 in chips)

Seat 5: manshor4 [ Jack of Diamonds,Jack of Clubs ] ($97.00 in chips)

Seat 6: Ballerok ($174.75 in chips)

Seat 7: cedricmagic1 ($113.55 in chips)

Seat 10: T_Blundetto ($171.45 in chips)

ANTES/BLINDS

killfish4fun posts blind ($0.50), manshor4 posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

Ballerok folds, cedricmagic1 bets $3.50, T_Blundetto folds, killfish4fun folds, manshor4 bets $9, cedricmagic1 calls $6.50.

 

FLOP [board cards 5 of Hearts,7 of Clubs,4 of Hearts ]

manshor4 bets $14, cedricmagic1 bets $50, manshor4 ?

 

jag verkligen hatar sånna här lägen.. vad gör man?

 

den hade jag foldat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

session 1: alá 500 händer, +$462

session 2: alá 650 händer, -$200

session 3: alá 350 händer, -$76

 

totalt för dagen: 1 500 händer, +$186

 

super kort session men orkar inte mer, känner att jag börjar spela dåligt. blir en lång break nu med mat o film imellan för o få tebax motivationen. så blir det 1 500 händer till ikväll/natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...