Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

jag har en tanke om tableselection som jag inte läst nånstans. grundtanken är att bord med hög "player/flop" och låg "hand/hour" skulle vara mer loosepassiva än andra och därför innehålla mer fisk.

jag har experimenterat med detta på SH NL100 och NL200 på fulltilt. jag tror mig faktiskt ha skönjat ett mönster där jag lokaliserar mer fisk än medianen.

extra mycket fiskigt känns det som att det blir om stackarna är låga (under 100bb) alltså under maxinköp. tex ett bord med 45% player/flop, 78 hands/hour och där medelstacken är 140$ och ingen har över 200$ är alltså typ idealet.

jag brukar scanna efter bord med högre players/flop än 40% och lägre hands/hour än 90.

vad tror ni om dessa tankegångar?

Postad

brukar köra samma

1. leta efter folk man spelat med tidigare (antingen fisk eller grinders)

2. kolla folk/flopp

3. kolla stackstorlek, undvek om alltför stora å gärna om lite mindre (lagom, 50-100bb). jobbigt att komma in på ett bord om 2-3 stycken sitter med dubbla inköp :(

Postad
Du snackar SH va?

jag har experimenterat med detta på SH NL100 och NL200 på fulltilt. jag tror mig faktiskt ha skönjat ett mönster där jag lokaliserar mer fisk än medianen.

extra mycket fiskigt känns det som att det blir om stackarna är låga (under 100bb) alltså under maxinköp. tex ett bord med 45% player/flop, 78 hands/hour och där medelstacken är 140$ och ingen har över 200$ är alltså typ idealet.

jepp

Postad
är det bara jag som vill sitta på bord med djupa stackar ?

det, och players/flop & average pott, är det jag kollar efter när ska sätta mig ner vid nått bord..

Samma här, fast det första jag letar efter är de som donerar mest. Sen kikar jag på players on flop & average pott.

Stack djupet ska i alla fall vara 60-70bb minst. Spelar heller mot 100-200bb, men det gäller bara att anpassa sitt spel så spelar det igentligen ingen roll, men minst 60bb i alla fall.

Postad
Är det bara jag som kör utan table selection överhuvudtaget? Personligen ställer jag mig bara på väntelistan och tackar ja till första lediga plats.

Beror väl lite på vart man spelar kan ja tänka mig. Sen hur högt också. Jag var likadan som dig förut, men jag är inte tillräckligt bra för att spöa alla på min nivå, så jag letar lätt motstånd :mrgreen:

Postad

bara jag som kollar efter låg hands/hour? fiskarna är ju sega, passiva synstationer så det blir ju ofta långa händer med showdown på fiskbord. eller det är vad jag tror iaf

Postad
bara jag som kollar efter låg hands/hour? fiskarna är ju sega, passiva synstationer så det blir ju ofta långa händer med showdown på fiskbord. eller det är vad jag tror iaf

Har aldrig tänkt på detta. Tror ni föresten inte att höga player/flop och låga hands/hour oftast hänger ihop?

Postad
Har aldrig tänkt på detta. Tror ni föresten inte att höga player/flop och låga hands/hour oftast hänger ihop?

det kan de helt klart göra. men inte alltid. många bord har 45% players/flop och 132 hands/hour. då tror jag att tendensen är att det är tokaggressivt spel med många raisar postflop och få showdowns

Postad
Problemet med players/flop är ju att man missar de bord där det sitter en ensam jättedonator som hänger med till river varje gång eller bluffar bort stora delar av sin stack.

mm då är det ju mer en allmän löspassiv stämning på bordet. börjat fan fundera på om det inte är bättre (iaf för min spelstil) att köra på bord där folk är mer weaka. fan continue betsen blir ju synade med A hög och får man inga träffar på flopparna blir swingsen rätt jobbiga.

hur är det enklast att hitta donatorn då? medelpott? men då känns det lite som att det kan vara en aggressiv stämning vid bordet istället. det är passiviteten som jag lite är ute efter när jag söker bord

Postad
är det bara jag som vill sitta på bord med djupa stackar ?

det, och players/flop & average pott, är det jag kollar efter när ska sätta mig ner vid nått bord..

Använder mig av samma metod oftast, brukar dock undvika att sätta mig oop mot nån som har djup stack.

Postad
Man får väll märka upp dom i buddylisten eller tracka fram dom om man använder PO eller nått...

mjo men jag syftade på om man inte har reads eller statistik utan bara går på de uppgifter man ser i själva klienten

Postad
mjo men jag syftade på om man inte har reads eller statistik utan bara går på de uppgifter man ser i själva klienten

Puh...det måste vara ganska svårt att se då dom ju bara utgör en liten del av bordet. Känns som det är lite tur å träff att hitta dom stora fiskarna. Dom kommer ju inte direkt i stimm å lämmnar ofta ganska snabbt sitt byte å försvinner sedan spårlöst, ofta till en annan site.

Postad
Hur är det med TURBO-borden?

Hur skiljer sej dom från dom övriga?

Har du sett något mönster här strorem?

Jag har fått för mej att det generellt är sämre spelare på turboborden....

jag spelar aldrig turboborden, helt enkelt för att min teori är att fiskarna vill ha gott om tid på sig för sitt beslut och inte stressas av att riskera autofolda när deras andrapar hade vunnit ;-)

fast jag har som sagt aldrig spelat turbobord så jag har ingen aning om teorin stämmer

Postad

Har du sett något mönster här strorem?

Jag har spelat en del på primas turbo bord och det är en viss skillnad mot de vanliga borden.

mycket lösare och aggressivare spel, folk verkar mer villiga att stoppa in pengar i potten när dom bara har 10 sekunder på sig :-)

Postad

Enligt min teori bör det vara färre spelare som multitablar på turbobord.

Multitablare är ofta TAG och kan därmed vara svåra att få pengar från.

Eftersom jag själv är dålig på att spela flera bord samtidigt känns turbo som bästa valet för mig.

Ja, jag är ju där :-D

Postad
Enligt min teori bör det vara färre spelare som multitablar på turbobord.

Multitablare är ofta TAG och kan därmed vara svåra att få pengar från.

Eftersom jag själv är dålig på att spela flera bord samtidigt känns turbo som bästa valet för mig.

Lite så har jag funderat oxå... Det känns lite som om spelare som inte spelar så ofta men som vill gambla lite å få lite action då och då väljer ett "turbo bord" just för att dom INTE gillara att MT:a men samtidigt vill ha lite tempo så det händer nått.

Men jag vet inte alls säker heller eftersom jag gärna har igång några bord samtidigt underviker jag ofta turboborden...