Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har precis gulat min rulle på 2000$ . Har spelat poker i snart 3 år och har istort sett aldrig vunnit. lite ibland dock. Hur som helst så har jag byggt dessa 2000 dollar i en vecka från en freeroll, mår extremt dåligt nu satt å grät förut. Har gått i en sån här spelberoende kurs i ett halvår men har inte hjälpt ett skit bara larvigt.. Har testat sälja datorn men köpte en ny efter 1 månad... VAFAN ska jag göra??? har testat allting som går. Jag är inte så extremt mycket back på pokern men när jag spelar för länge och är back så går jag högre å högre hela tiden!! Antar att jag inte är riktigt mogen ännu för att spela poker , är 18 år. HAr GROVA spelproblem och jag får självmordstankar när jag förlorar nåt som jag hållt på med en vecka.:-( Har n¨ån något tips??

Postad

Berätta om ditt problem för någon i din närhet som kan hjälpa dig att hålla dig borta från spelandet. Om du inte vill att hela din bekantskapskrets ska veta om att du har spelproblem så kan du ju be denna person att hålla det mellan er.

Postad

Spela me playmoney. Jag gjorde det i början och blev arg och ledsen när jag förlora en massa för att det inte gick som jag ville. Sen kom jag på att det bara var playmoney jag hade förlorat och tänkte *puh* det gör ändå inget, det enda jag har förlorat är lite tid. Det är ett bra sätt om man är sugen på att spela poker men inte har råd att förlora något.

Postad
Lyssna på de tips du får i den larviga kursen.

Den kanske inte är så larvig utan du kanske är det.

Word, förmodligen är det du som är larvig eller rent av inte förstår ditt problem riktigt om du inte kan ta till dig av vad som sägs.

Tror knappast de får igång en spelberoende-hjälpkurs om de inte har lite skinn på nacken, hoppas det löser sig för dig, och att du aldrig mer spelar poker.

Postad

Spelberoendet handlar om att få kickar,och när bakslagen kommer förvandlas allt till en grå dimma av depression och skuld.

Du behöver få dina kickar på ett hälsosamt vis.Börja idrotta och prova dig fram till nån sport du kan utveckla din talang och få bekräftelse i.

Du är alldeles för ung för att gräva ner dig i spelhelvetets svarta hål,det kommer göra dig till en tom människa.

Det är bara att acceptera att poker är väldigt få förunnat att hysa framgång i,liksom det är väldigt få förunnat att bli golfproffs,läkare m.m.

Själv ville jag bli ortoped men när mitt läshuvud inte räckte till fick jag prova mig fram på annat håll tills jag hittade mitt gebit.

Det kommer du också göra.;-)

Postad

Jaha då har jag lyckats sova och idag känns det precis som det gör varje gång efter jag förlorat. Grejen är jag har byggt min rulle från mtt och jag måste säga att jag är inte ens dålig på det.. men det är cashgame som hindrar mig.... jag vet att om jag skulle lyckas spela bara mtt så skulle jag vinna i längden på det. för jag ligger mycket pluss på mtt. Angående vad dem säger på mötet så är det mycket med andningsövningar och sätta upp lappar, vilket jag testat men får inte det att fungera. vaknade idag av att det känns som jorden gått under. Det är inte pengarna som gör att jag blir deprimerad, utan att jag suttit å lira en hel vecka varje dag och byggt från 0$ till 1900$ för att sedan förlora allt på en dag. extrem ångest

Postad

Hej Polisgatan!

Jag vet inte vad det är för kurs du har gått men den kan självklart ge dig några redskap som du kan använda för att undvika detta. Jag tror däremot att det som du behöver är ett fysiskt nätverk (personer som du möter IRL)som kan stötta dig. Jag vet ju inte var du bor men du kan kolla in http://www.spelberoende-uris.se/Kontaktaoss.htm för att se om det finns någon förening för spelberoende där du bor. Som med alla beroenden så är det väldigt svårt att bara sluta med det man är beroende av som några har varit inne på så måste du säkert stoppa in något annat som du får ut något av.

Men utan någon eller helst några personer som kan stötta dig och som du kan prata med så kommer det bli väldigt tufft.

Det som är jättebra är att du vet om ditt problem, det är steg ett! Om du inte hittar någon förening i din stad så kan du kontakt socialtjänsten (det kan du göra anonymt). Dom borde veta var du ska vända dig. Ta mod till dig och berätta för några som du vet bryr sig om dig redan idag. Jag lovar att det känns rätt skönt när det är gjort!

Mvh

Daniel

Postad
Jaha då har jag lyckats sova och idag känns det precis som det gör varje gång efter jag förlorat. Grejen är jag har byggt min rulle från mtt och jag måste säga att jag är inte ens dålig på det.. men det är cashgame som hindrar mig.... jag vet att om jag skulle lyckas spela bara mtt så skulle jag vinna i längden på det. för jag ligger mycket pluss på mtt. Angående vad dem säger på mötet så är det mycket med andningsövningar och sätta upp lappar, vilket jag testat men får inte det att fungera. vaknade idag av att det känns som jorden gått under. Det är inte pengarna som gör att jag blir deprimerad, utan att jag suttit å lira en hel vecka varje dag och byggt från 0$ till 1900$ för att sedan förlora allt på en dag. extrem ångest

Jag tror detta är ett typiskt synsätt hos de som är spelberoende att de hittar nått spel de säger de är bra på så de har en ursäkt att spela det. Håll dig helt borta från pokern bara så löser allt sig :)

Postad
Jag tror detta är ett typiskt synsätt hos de som är spelberoende att de hittar nått spel de säger de är bra på så de har en ursäkt att spela det. Håll dig helt borta från pokern bara så löser allt sig :)

Är du helt hjärndöd eller? Hade jag kunnat hålla borta mig från pokern hade jag gjort det för 3 år sen. Dumma jävel. Är man inte beroende själv så går det inte uttala sig hur det känns. hoppas du skämms.

Postad

Måste du spela (vilket du iofs kanske inte borde, men kan man inte låta bli så kan man inte...) så är det SS som gäller, de har spelgränser som sätter ett maxtak du får förlora varje dag. Kan inte tilta bort rullen. Sätt en dagsgräns som bara är 10% av summan du sätter in. Tar 48h att ändra gränsen så du får tid att fundera på vad du pysslar med! Är du normalbegåvad och har grunderna i poker ska du inte kunna förlora så mycket på SS 0,5/1kr.

/Patfor

Postad

Tror nog ändå att proffesionell hjälp måste vara bäst i dt här fallet, det är ju så många som drabbats och så mycket forskning som gjorts de senaste åren. Kanske den du gått bara inte passar dig? Det finns många. Kolmårdens behandlingshem har fått ganska stor uppmärksamhet i media, exempelvis.

Att begränsa spelbudget behöver nog inte vara en lösning. Problemet kan ju i större grad än själva pengarna vara tiden som förloras åt spelandet och att tänka på spelande för den som är riktigt spelberoende. Det kan också redan ha utvecklat sig till ett permanent, kroniskt, tillstånd så att hjärnan behöver de där signalsubstanserna som spelet ger.

Jag försökte själv brottas med en depression rätt länge innan jag till slut sökte mig till en doktor, vilket förmodligen var det bästa beslutet jag nånsin gjort.

Postad

Jag har lärt mig mycket på spelberoende kursen och jag vet vad som uppstår o.s.v. Tänkte ta mig lite tid att skriva lite om det. Ett spelberoende uppstår istort sett om man söker för mycket spänning i poker och vill vinna pengar(Så det börjar) Det är det som kallas en trigger. En trigger är nånting som gör att man vill spela , t.e.x att man kommer hem ifrån jobbet och är trött och inte har någonting att göra. Gör man detta om och om igen så kan det bilda ett spelberoende. Ni förstår säkert hur jag menar. Denna trigger kan man ändra på som i detta exempel att varje gång man kommer hem ifrån jobbet så bestämmer man sig för att göra någonting annat varje gång, att ta en promenad, att idrotta, att träffa vänner. Gör man detta varje gång så ställer hjärnan in sig på att man gör detta istället för att spela poker. Sen finns det även andra alternativ som att sätta upp en lapp på datorn men det minskar ju inte suget så värst mycket. Spärra visa kort och sånt funkar ju med men triggern försvinner inte. möjligtvis efter ett par månader. Olika för olika personer. Kommer inte på så mycket mer just nu men kan lägga upp en update om jag gör det.

Sen vill jag bara säga att när jag spelar poker koncentrerat så förlorar jag inte i längden. Det är när jag sitter 7-8 timmar som händer ibland att jag blir uttråkad och då klarar jag inte av att sluta utan spelar högre för att få högre kick, vilket jag borde lärt mig att man inte ska göra. Om någon har några frågor om spelberoende så fråga gärna mig jag kan en del om det. 8-)

Postad
Tror nog ändå att proffesionell hjälp måste vara bäst i dt här fallet, det är ju så många som drabbats och så mycket forskning som gjorts de senaste åren. Kanske den du gått bara inte passar dig? Det finns många. Kolmårdens behandlingshem har fått ganska stor uppmärksamhet i media, exempelvis.

Att begränsa spelbudget behöver nog inte vara en lösning. Problemet kan ju i större grad än själva pengarna vara tiden som förloras åt spelandet och att tänka på spelande för den som är riktigt spelberoende. Det kan också redan ha utvecklat sig till ett permanent, kroniskt, tillstånd så att hjärnan behöver de där signalsubstanserna som spelet ger.

Jag försökte själv brottas med en depression rätt länge innan jag till slut sökte mig till en doktor, vilket förmodligen var det bästa beslutet jag nånsin gjort.

Precis. Jag har ingen problem med min ekonomi alls. Det är tiden. Som jag säkert skrev så satte jag inte in någonting eftersom jag själv spärrat mitt visa kort. Lyckades vinna en 150$ freeroll som gav mig 45$ som jag sedan spelade upp till 1500$ på mtt. Och därför har jag bestämmt mig helt klart nu att om det mot förmådan skulle hända att jag vann en freeroll igen så kommer jag bara spela mtts och inge cashgame.

Postad

Vet inte om nån har skrivit nåt om det. Vet iofs inte vem du är heller. Men skaffa dig en hobby. Eller nåt som tar tid (läs: flickvän). Borde ju vara nåt som kan få bort fokus lite från själva pokern. Men vad vet jag. Va bara ett förslag. :oops: