Gå till innehåll

Internetcafé i Stockholm

MaybePirog

Recommended Posts

Dessvärre känner jag bara till ett som har öppet dygnet runt (och det vill man ju). Det är southpoint på Götgatan (vid korsningen Ringvägen). Det kryllar visserligen av de wowspelare du inte vill ha men de har faktiskt ett avskilt pokerrum :) Fåtöljerna där inne skulle man kunna bo i dygnet runt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den frågan har behandlats i en annan tråd, under en annan avdelning tidigare. En följdfråga som infinner sig, är väl: Hur står det till med säkerheten där? Är inte risken stor att inloggningsuppgifter sparas på datorn; det finns s. k. keyloggers, etc.?

Länk till kommentar

Den frågan har behandlats i en annan tråd, under en annan avdelning tidigare. En följdfråga som infinner sig, är väl: Hur står det till med säkerheten där? Är inte risken stor att inloggningsuppgifter sparas på datorn; det finns s. k. keyloggers, etc.?

Ofta när det gäller internetdatorer så sparas inget på datorn om du inte är i admin mode. När du stänger av datorn (vilket man såklart gör) så raderas alla uppgifter som skrivits och dylikt sedan den startades.

Så är det iaf på de ställen jag känner till. Men det finns nog tyvärr en del idiotställen också:evil:

Länk till kommentar

Ofta när det gäller internetdatorer så sparas inget på datorn om du inte är i admin mode. När du stänger av datorn (vilket man såklart gör) så raderas alla uppgifter som skrivits och dylikt sedan den startades.

Så är det iaf på de ställen jag känner till. Men det finns nog tyvärr en del idiotställen också:evil:

Ja, det varierar ju från ställe till ställe i Stockholm. Får hoppas Southpoint är bra även ur denna synpunkt.

Länk till kommentar