Gå till innehåll

Vadslagning på USA-valet 2008


Recommended Posts

Nån som är sugen på ett Surebet?

 

Arnold Schwarzenegger replubikans presidentkandidat 2008

 

Har ni $15.000 på Betfairkontot till över så kan ni låsa in $27 riskfritt, bara ett år till utbetalning.

 

Arnold Schwarzenegger föddes i Thal i delstaten Steiermark i Österrike. Han flyttade till USA och blev amerikansk medborgare 1983.

 

För att få ställa upp i presidentvalet måste man ha fyllt 35 år, vara född i USA samt bott där de senaste 14 åren.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag har hört så skulle det eventuellt kunna gå att ändra på regeln att man måste vara född i USA om det nu skulle bli aktuellt med Schwarznegger som presidentkandidat.

 

Kommer aldrig att hända. Demokraterna vet att Arnold skulle vinna om han fick ställa upp och kan "blockera" ett sånt beslut. Helt seriöst, det finns inte en chans att han skulle torska ett presidentval.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omahalirare bör vid pistolduell ha en picka i varje hand. Chansen att träffa blir då större. ;-)

 

Ang. betting på valet i USA. Jag har en polare som vill sätta 10 laxarosos på vem som vinner. Var kan man betta detta?

 

Betfair, Unibet, Expekt...+ alla andra sajter såklart. Vad vill han satsa på, vilken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag har hört så skulle det eventuellt kunna gå att ändra på regeln att man måste vara född i USA om det nu skulle bli aktuellt med Schwarznegger som presidentkandidat.

 

Demolition man anyone? När stallone vaknar upp i framtiden har arnold varit president. Någon paranoid kan säkert pussla ihop det här med Skynet, åttiotalet och pokerbottar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betfair, Unibet, Expekt...+ alla andra sajter såklart. Vad vill han satsa på, vilken?

 

Rimligtvis borde det bli Clinton vs. Giuliani och då skulle jag satsa mina stålar på Giuliani. Lite komiskt att demokraterna skjuter sig i foten som de gör. Visst är republikanerna ganska skadeskjutna efter alla skandaler och misslyckanden, men det är riktigt korkat av demokraterna att föra fram kandidater som Clinton och Obama. Det skulle vara nästintill omöjligt för en svart person eller för en kvinna att bli vald.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rimligtvis borde det bli Clinton vs. Giuliani och då skulle jag satsa mina stålar på Giuliani. Lite komiskt att demokraterna skjuter sig i foten som de gör. Visst är republikanerna ganska skadeskjutna efter alla skandaler och misslyckanden, men det är riktigt korkat av demokraterna att föra fram kandidater som Clinton och Obama. Det skulle vara nästintill omöjligt för en svart person eller för en kvinna att bli vald.

 

 

Jag kan nog tänka mig att Hillary Clinton skulle kunna vinna ett presidentval, men jag tror det finns noll chans att en färgad skulle vinna. Även om icke-vita är i majoritet i flertalet av delstaterna. För USA är ett väldigt rasistiskt land under ytan. Ja, Obama skulle locka fram en hel del "nya" väljare, icke-vita som aldrig röstat förut. Men varenda republikans soffliggare i landet skulle rösta på repulbikanerna, och typ hälften av de vita demokraterna skulle byta parti. Att det sedan blir jordskredsseger för Obamma i vissa delstater hjälper inte, med USAs röstsystem med elektorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text

 

Ja, självklart är det ett större handikapp att vara svart än det är att vara kvinna. Jag menar, republikanerna skulle kunna ha Adolf Hitler som kandidat och ändå vinna valet om Obama blir demokraternas kandidat. Jag tror dock att du underskattar hur pass konservativa de som faktiskt röstar är. Man måste tänka på att valdeltagandet är ruggigt lågt jämfört med Sverige och att folk är mer benägna att rösta ju äldre de är. Men visst, helt chanslös är hon kanske inte - bara nästan. Jag tror helt enkelt inte att USA är redo för en kvinnlig president - som desutom inte är direkt jättepopulär bland de breda folklagren. Det skulle krävas en kvinnlig "motsvarighet" till Arnold för att kunna vinna.

 

Edit: Nej, inte ett kvinnligt muskelberg, så skippa alla såna pikar. Ni vet vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a) Det finns dock en svart som skulle vinna ett presidentval i USA. 100% säker på det.

b) Det finns en kvinna som garanterat skulle vinna ett presidentval i USA. 100% säker på det.

 

Även om Arnold var motståndaren.

 

Någon som kan komma på vem (ni som läst Michael Moore får inte svara)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a) Det finns dock en svart som skulle vinna ett presidentval i USA. 100% säker på det.

b) Det finns en kvinna som garanterat skulle vinna ett presidentval i USA. 100% säker på det.

 

Även om Arnold var motståndaren.

 

Någon som kan komma på vem (ni som läst Michael Moore får inte svara)?

 

Om du säger Oprah så spyr jag. Hon är djävulen, det kan man se i hennes ögon. (Jag menar allvar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör nog kolla in spelet på Betfair "kvinnlig president ja/nej". Just nu kan du spela nej till typ 1.50, och i och med att det bara finns två kandidater överhuvudtaget (Hillary Clinton och Condoleezza Rice) så måste det vara ett bra spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart kan Clinton vinna. Hon är konservativ för att vara demokrat, och har potential att ta kvinnliga republikanröster (samtidigt som manliga demokrater generellt är öppna nog att våga rösta på en kvinna). Stockkonservativa texasbor hade ändå inte röstat demokratiskt, så jag tror ärligt talat inte hon tappar så mkt där.

 

http://www.pollster.com/blogs/poll_surveyusa_16_3way_general.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte med den logiken John Edwards till 15 ggr pengarna ett bra spel som demokraternas kandidat - om dom inser att dom kan inte välja en svart och dom kan inte ta en kvinna?

 

Nja, hon har tillräckligt stöd bland den demokratiska partitoppen för att bli nominerad, men det är inte riktigt samma sak som att få Joe Blow att rösta på henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså Cleburne och gdalily är ju så fel ute att det nästan är pinsamt. Att vara svart eller kvinna är nog inte så stor fördel som man kan tro när man läser DN och annan sådan liberal skit, men det här presidentvalet kommer ju att handla om Obama eller Hillary, republikanerna är helt lost. Bush har hamnat helt fel i Irak och det kommer inte att funka att ha ställt upp för honom i vått och torrt som de flesta republikaner har gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...