Gå till innehåll

KJ floppar tvåpar, vek fold?


Recommended Posts

Ingen read på killen tyvärr, vilket är huvud skälet till folden, normalt är detta spel set på NL25. I allmänhet har just det här bordet varit rätt tight, min gissning var att han satt på 22 och preflop limpsynen stödjer ju den teorin. Hsh, bra spel eller fiskfold?

 

Seat 0: Fi 1 ($15,45 in chips)

Seat 2: HERO ($60,85 in chips) (on the button)

Seat 7: Fi 2 ($12,80 in chips)

Seat 8: Fi 3 ($19,50 in chips)

Seat 9: Fi 4 ($23,55 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Fi 1 : Post Blind ($0,15)

Fi 2 : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: Ks

Dealt to HERO: Jc

*** Pre-Flop *** :

Fi 4 : Call ($0,25)

Fi 2 : Fold

Jakelamotta3 : Bet ($1,25)

Fi 1 : Fold

Fi 3 : Fold

Fi 4 : Call ($1)

*** Flop *** : 2h Js Kd

Fi 4 : Check

HERO : Bet ($2,50)

Fi 4 : Raise ($5)

HERO : Call ($2,50)

*** Turn *** : [ 2h Js Kd ] 5h

Fi 4 : Bet ($10)

HERO : Fold

*** SUMMARY ***

Pot: $22,30 | Rake: $0,60

Board: [ 2h Js Kd 5h ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså.. ok om det va ett tight nl 25, men då kanske den förste där tänkte "oh vilket tight bord, jag kan säkert limpa min j2s, oj en höjer, men en till har ju synat.. jag tar en titt o hoppas på färg...

 

flopp: yes! jag slår ju AJ faktiskt , o även AA KK QQ,,,

 

 

:=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en tight stabil spelare återhöjer en när man sitter med top två så är det sjukt ofta man är uppe mot ett set.

Hände mig senast igår, hade AQ, flopp 58Q, bet - syn, turn A, bet raise från fi.

Sen går fi allin på river.

 

Jag vet att han måste ha set men tänker som vanligt vafan det vore ju vekt att folda här , han kanske sitter med AK eller A8, ja eller hur

Synar och Fi visar upp 88.

 

Det faktum att jag själv sitter på både ett A och en Q ökar ju dessutom risken för att Fi istället ska ha 55 eller 88.

 

Man måste komma ihåg att alla spelare på NL25 är inte donkeys som älskar A8 eller J2o. Går man sen längre upp i nivå till NL100 -200 så börjar det kanske återigen bli ett bra spel att syna oftast här då Fi oftare bluffar eller synar floppen med AK, samtidigt som det är viktigt att inte visa sig vek.

 

Givetvis händer det att man också leder här men der beror mycket på read tror jag.

Förlåt för att jag är vek i tanken (foldar sällan i verkligheten)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant, nästan exakt samma hand som jag postade förra månaden tror jag, då också med topp tvåpar, den gången gjorde jag som ni föreslog. Pushade och förlorade mot set. Nu är jag inte så dum att jag tror att det är set varje gång, men i tråden då övervägde jag också fold men fick ingen kritik överhuvudtaget för det, annat resultat kanske...

 

Jerico: I den tråden verkade du inte tycka det var ett så dumt beslut att folda, visserligen förslog du push men verkade kluven.

 

Edit: Måste återigen påpeka hur trevligt forum detta är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det väldigt muppigt på NL25 men just den här linjen är så otroligt vanlig för set så jag vet inte riktigt vad han annars ska ha. KJ är ju ett alterantiv, K2 ett annat. Inga drag ute heller, bluff kanske men för ovanligt för att vara något att hoppas på. Ett par i kungar spelas inte så här, inte en chans i helvetet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man känner sig slagen rakt igenom hela handen. Här är iofs Fi aggressor vilket

kanske är ett större varningstecken än om han är passiv.

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €0,25 / €0,50

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

Button (€52,65)

SB (€76,10)

BB (€22,35)

UTG (€36,71)

MP (€32,57)

CO - Hero (€32,87)

 

Preflop: Hero is CO with A:heart:, Q:heart:

2 folds, Hero raises to €1,50, Button calls €1,50, SB calls €1,25, BB calls €1,00

 

Flop: (€6,00) 8:club:, 5:club:, Q:diamond: (4 players)

SB bets €6,00, 1 fold, Hero calls €6,00, 1 fold

 

Turn: (€18,00) A:diamond: (2 players)

SB bets €13,00, Hero goes all-in for €25,37, SB calls €12,37

 

River: (€68,74) 6:heart: (2 players - 1 All-In)

 

Final pot: €65,74 (Rake: €3,00)

 

SB shows 8:diamond:, 8:heart: (three of a kind, eights)

Hero shows A:heart:, Q:heart: (two pairs, aces and queens)

 

Outcome: SB wins €65,74

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en exakt likadan hand som den där AQ-handen (förutom att vi var djupare) för inte så länge sen. Har ett litet teorem som skulle kunna hjälpa i den situationen:

 

"Om en spelare gillar sin hand på en torr flop och fortsätter gilla den på turn trots att stora överkort kommer så är hans HD {top2 set bluff}."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en exakt likadan hand som den där AQ-handen (förutom att vi var djupare) för inte så länge sen. Har ett litet teorem som skulle kunna hjälpa i den situationen:

 

"Om en spelare gillar sin hand på en torr flop och fortsätter gilla den på turn trots att stora överkort kommer så är hans HD {top2 set bluff}."

 

Lägg till drag också :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...