Gå till innehåll

KJ floppar tvåpar, vek fold?


Recommended Posts

Skulle Fi på ett tight bord hitta synen pre med K2 ?

KJ är möjlig men mindre trolig, särskilt då vi sitter på KJ.

Enda alternativet är enbart syn pre med AA men det är inte ofta man ser det spelet på denna nivån.

 

zzz, fi's hyfsat rimliga handrange= alla kungar, AA, alla lägre tvåpar, set, total tomte med middle-pair.

 

ja, hur många som helst limpar in med k2 och liknande, speciellt om suited!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle Fi på ett tight bord hitta synen pre med K2 ?

KJ är möjlig men mindre trolig, särskilt då vi sitter på KJ.

Enda alternativet är enbart syn pre med AA men det är inte ofta man ser det spelet på denna nivån.

 

Vaddå "tight bord", Hero skrev ju uttryckligen att han inte hade nån read på Fi.

 

KJ är matematiskt mer troligt än 22, trots att vi har KJ också (om jag räknat rätt).

 

"Enda alternativet"? Han kan ha vad som helst, och folden finns inte någonstans i universum. Det är en enda hand som slår Hero.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, läste HH igen. Ändrar mig till att det nog är syn som gäller.

Min egen HH som jag postade en bit upp har satt sig lite i mitt huvud men den situationen var lite annorlunda.

 

Limpsyn tyder dock mer på 22 än AK,K2.

 

Bra spelat av OP i vilket fall som helst, han litade på sin read och foldade trots tvåpar, det tyder på karaktär. Men foldar man alltid här särskilt om fi hade rasiat först så ger man upp värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju ingen koll alls, KJ är ju troligare rent matematiskt än 22 på den floppen. Borde kanske ha koll på det. Hsh, ni som påstår att en standard NL25-spelare spelar så här med vilken kung som helst har fel. Iaf där jag spelar. AK reraisas pre. AA kan spelas så men inte lika troligt och med HD: 22, J2, K2,KJ, AA är det ju fel att vika. Dock tyder hans spel mycket på 22. Men, men ni har övertygat mig. Nästa gång betalar jag av.

 

(Det är väldigt löst preflop, post är det raka motsatsen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...