eurythmech Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Väl talat, J. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EL_FishkO Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Senap är självklart godast. Ketchup är ju bara sötsliskigt och används för att dölja smaker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
shipitholla85 Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 En regnig och kall helg i Vetlanda : Jag hade precis gått av eftermiddagsskiftet en torsdag, och klockan vart 23:10. Lönen skulle komma in på allas konton strax efter 00:00. På mitt jobb betyder detta att alla halvalkoholiserade personer samt Jag! =D träffas hemma hos någon av de halvalkoholiserade personerna för att köra en helhelg. 1 låda vodka fanns att tillgå(Jelzin). Vi vart 4 pers första kvällen, och spriten och en massa rykten om folk på jobbet flödade. framåt 03:00 började alla bli rejält fulla och några av oss valde att slagga ett par timmar. När jag morgonen därpå vaknar upp är halva avdelningen från jobbet där och dricker ur min låda Jelzin. Jag han knappt få mig en komigångare innan spriten var slut. Mot bolaget, där diverse dryck införskaffades. Nånstans mellan systembolaget och lyan vi skulle till träffar vi på ett par damer som vill ha med oss in på ett skabbhak av typen pizza, JV och billig öl till alla "runt" 18års ålder. Nånstans därinne börjar minnet att svikta i takt med att tequilan flödar. Ryktet säger mig att vi satt och hinkade bärs o annat i ca. 1½h innan vi bestämde oss för att ansluta med resten av gänget från jobbet. Jag har inget som helst minne av att vi lämnade stället, men mitt i allt delirium minns jag att jag köpte en alldeles underbar korv av någon gubbe på torget. Korven var en standard grillad med 2 korvar i samma bröd, med en herrans massa senap av smaken "Whiskey-Senap" Det var det godaste jag ätit. Detta var oxå det sista jag minns från den helgen i princip. Jag har flera ggr efter det varit på torget för att hitta korvgubben och kanske köpa ett par flarror av senapen, men han har inte synts till Ganska lång berättelse, men poängen är att senap slår ketchup med hästlängder, för aldrig har en korv med ketchup fått mig att minnas mitt under grovt fylledelirium =) Om ngn vet var man köper whiskeysenap så hojta. Det ska vara en orange-brun tub med rött lock. Troligtvis en svart-vit etikett oxå! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Potd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Ketchup är nuts. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Watoz Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 ketchup är bättre.. men en släng av senap tillsammans med ketchup blir finemnag! behöver mat tips nu. i i fint skick och ska laga mat. vad ska jag göra? gärna nåt med ketchup, chokladsås osv. . obs. de måste gå fort. skynda me svaren // all in från watz konto heheheheheheeh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Är glass godare än köttfärspaj? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
flång_nytt Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Värm en stekpanna, kasta i lite smör, ev lite vitlök. Stek två formfranskeskivor på båda sidor. Ta upp brödet o stek två ägg varsamt i mycket smör.Lägg äggen på varsin brödskiva o krydda upp med ketchup. Skippa chokladsåsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Är glass godare än köttfärspaj? nix Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Watoz Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 nej chokladsås måte va med.. men de blir sviiinsvårt.. den ligger uppe hos Grekto och han är i oslo å jag har inte nyckel... hur lösa??? statoil e stängt. tips, foooort!! betalar bra. /All in igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Värm en stekpanna, kasta i lite smör, ev lite vitlök. Stek två formfranskeskivorpå båda sidor. Ta upp brödet o stek två ägg varsamt i mycket smör.Lägg äggen på varsin brödskiva o krydda upp med ketchup. Ös på resten av chokladsåstuben . FYP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 11 Juli , 2007 Rapport Share Postad 11 Juli , 2007 nix Det beror på bland annat magdjup och tidsposition. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 11 Juli , 2007 Rapport Share Postad 11 Juli , 2007 Det beror på bland annat magdjup och tidsposition. Attans en kuggfråga:evil: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 12 Juli , 2007 Rapport Share Postad 12 Juli , 2007 Senap ftw. Äter aldrig, och då säger jag aldrig, ketchup. Vidrig smörja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 12 Juli , 2007 Rapport Share Postad 12 Juli , 2007 Eyedol, vad tror du mitt svar på denna fråga skulle vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LazarusS Postad 12 Juli , 2007 Rapport Share Postad 12 Juli , 2007 Senap: Ja! Ketchup: Nej! Jag kan inte för min värld begripa när ketchup skulle vara ett bättre val än senap. Några exempel jaa. Pyttipanna; Till denna rätt är väl det självklara valet HP-sås men om man nu måste välja mellan ketchup och senap så förstår ni säkert att senap är autoval. Spagetthi med köttfärssås; När man tillreder själva såsen använder man naturligtvis senap (själv föredrar jag ex. dijonsenap) för att nå vad vi kan kalla kulinariskt klimax. Diverse tomatprodukter brukar jag i och för sig blanda ner men ingen av dessa heter ketchup. En skvätt öl i köttfärssåsen är inte så dumt heller för den delen. Öl är bra till jävulskt mycket faktiskt. Dricka till exempel, vilket jag ämnar gå och göra precis... NU! Så. Nu vet ni! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 12 Juli , 2007 Rapport Share Postad 12 Juli , 2007 Eyedol, vad tror du mitt svar på denna fråga skulle vara? Haha, vill jag verkligen veta det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 12 Juli , 2007 Rapport Share Postad 12 Juli , 2007 Haha, vill jag verkligen veta det.. BEARNAISESÅS:-D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheEmbassy Postad 12 Juli , 2007 Rapport Share Postad 12 Juli , 2007 Senap och ketchup kan endast användas till matlagning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 13 Juli , 2007 Rapport Share Postad 13 Juli , 2007 Senap och ketchup kan endast användas till matlagning. Obviously? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Isha Postad 13 Juli , 2007 Rapport Share Postad 13 Juli , 2007 Lätt ketchup. Trodde de flesta skulle välja ketchup, men verkar vara rätt jämt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts