Gå till innehåll

Nl 5/10 200BB stack botten set threeway mot weaktight.


Recommended Posts

Fi är en 14/9 grinder av tighaste sort(enligt min read).

Hans read på mig är att jag är vektight grinder.

 

Jag limpar 22 först in från knappen(vekt, men det är resultatet av att spela för många bord)

Lilla blinden höjer upp,

Fi i stor blinden synar och jag på knappen synar också.

Fi:s prefloprange är nog låga par och kanske nån låg SC.

Det är inte standard för fi att göra nån squees eller nån move här.

 

Fi synar PFR:s CB och jag höjer upp det varpå ursprunghöjaren foldar och FI synar igen.

Här blir jag riktigt orolig. brädan är väldigt torr, han är vektight och det ligger inga drag alls ute.

Han har sällan AK då han troligen skulle höjt den preflop, möjligen skulle han kunnat spela kq som han gjorde, men han skulle alldrig synat min flop raise med den handen.

Tvåpar (k6 k2 26, känns otroliga då han kasstar dessa preflop)

 

Turn är klöver 4 och FI checkar,

här tror jag han vill checkraisa mig allin med ett högre set så jag väljer att checka bakom. (måste jag betala av ett högre set)

 

River är klöver J, och FI betar 555 drygt halvpot.

Vad gör jag. Jag har 1500 kvar i stacken.

Jag ser ingen hand jag slår som fi spelar som jag får syn av. Men är det för vekt att inte stacka av med ett set för 200BB på en torr bräda. Missar jag värde av att syna istället för å pusha.

Kan jag folda mtp på min read, eller är min hand för stark?

Glöm inte att vi båda är vekthighta grinders av massive multitablande sorten.

 

GAME #596508907: Texas Hold'em NL $5.00/$10.00 2007-07-10 01:20:10

Table "TURBO" Lushnje

Seat 1: Dhara111 ($1,544.00 in chips)

Seat 5: letmefly88 ($1,205.00 in chips)

Seat 6: HERO ($3,144.76 in chips) DEALER

Seat 8: Reclusion ($1,110.25 in chips) BB

Seat 10: FI ($2,027.73 in chips) SB

Reclusion: Post SB $5.00

Mattmys: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO2 of Spades 2 of Diamonds

Dhara111: Fold

letmefly88: Fold

HERO: Call $10.00

Reclusion: Raise $40.00

FI: Call $35.00

HERO: Call $35.00

*** FLOP *** 2 of Clubs6 of HeartsKing of Diamonds

Reclusion: Bet $110.00

FI: Call $110.00

HERO: Raise $333.00

Reclusion: Fold

FI: Call $223.00

*** TURN *** 4 of Clubs

FI: Check

HERO: Check

*** RIVER *** Jack of Clubs

FI: Bet $555.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fårstår verkligen inte din check på turn... har han set är d bara o betala av, inget mer med det.

jag hade betat pott på turn, får jag omslag / all in, synar jag utan o tveka en sekund...

Om du är "rädd" för o pusha / shova(turn) med set bör du inte spela så hög nivå...

set mot överset = betala av...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fårstår verkligen inte din check på turn... har han set är d bara o betala av, inget mer med det.

jag hade betat pott på turn, får jag omslag / all in, synar jag utan o tveka en sekund...

Om du är "rädd" för o pusha / shova(turn) med set bör du inte spela så hög nivå...

set mot överset = betala av...

 

Det som är intressant är ju Fi ...

 

Fi:s prefloprange är nog låga par och kanske nån låg SC.
Fi är en 14/9 grinder av tighaste sort(enligt min read).

 

Jag tror inte Pedro är rädd att stacka av med Set mot Överset men inte om det inte behövs. ..

 

Mvh, KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

set mot överset = betala av...

Nej. Inte om du gillar pengar.

 

Spelar inte på nätverket men det känns som att en tight spelare med lite dåliga postflop kunskaper skulle kunna spela AK såhär. Därför lutar jag nog åt syn. Preflop är ett skämt, men turnchecken är bra.

 

Sen om man är osäker på något denna månaden så är det bara att syna med motiveringen att FI givetivs är i LV och är dyngrak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fårstår verkligen inte din check på turn... har han set är d bara o betala av, inget mer med det.

jag hade betat pott på turn, får jag omslag / all in, synar jag utan o tveka en sekund...

Om du är "rädd" för o pusha / shova(turn) med set bör du inte spela så hög nivå...

set mot överset = betala av...

 

om han skulle flippa upp paret och visa sexorna innan du spelar turn och river skulle du ändå betala av?

 

Jag är nyfiken på vilken handrange du sätter honom på? Ser du någon annan hand en tight solid multitablande grinder kan ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om han skulle flippa upp paret och visa sexorna innan du spelar turn och river skulle du ändå betala av??

 

 

menar du allvar med den kommentaren?

ungefär som att säga, "ja, om jag vetat att river är en 2a"

 

Jag är nyfiken på vilken handrange du sätter honom på? Ser du någon annan hand en tight solid multitablande grinder kan ha?

 

ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte så mkt vad motståndaren har som slår mig, utan HUR mkt jag kan få betalt för mitt set...(vad han har som han betalar av mig med)

är jag översettad så grattis, bara o betala av... jag betar gärna hårt med set på en så pass ofarlig bräda...

men menar ni allvar att ni ÄVEN mot en tajt spelare INTE betar turn med set?, där finns 2 möjliga händer som slår er, har han det är d bara o betala.

 

samma sak, ni har preflop Q8 hjärter... ni raisar 40, får 2 syn... flop kommer A23 hjärter... ni får bet 110, syn 110 mot er... ni raisar.. får syn.. CHECKAR ni då turn??.. där är 2 händer som slår er... betar ni inte ut med denna hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Madwax: Är du allvarlig? Denna handen är inte ens nära ditt exempel. I ditt exempel finns där en massa sämre händer han kan betala av med, här finns det egentligen bara AK (vilken jag inte alls är säker på att en spelare med den beskrivningen reraisar pre). Förmodligen kommer inte AK att betala av ett turnbet och en riverpush, därför är turnchecken bra. På river tror jag att du ser AK, ev KQs tillräckligt ofta för att syn ska vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul att läsa tankegångarna hos en nit när han möter en annan meganit :)

 

checka turn är helt rätt. bet där är katastrofalt mtp din image och motspelaren, samt stackdjup. syna rivern.

 

verkar förresten som att det är värt för dig att minska antalet bord och fokusera på att bli en bättre spelare istället, pedroboy.

 

EDIT: det sista jag skrev lät nog lite otrevligt, jag vet ju egentligen ingenting om ditt spel och om du plussar bra på det så är det ju såklart trevligt för dig. är bara så trött på killar med stats på typ 14/9 som spelar en miljon bord och gör gamesen så fruktansvärt tråkiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul att läsa tankegångarna hos en nit när han möter en annan meganit :)

 

checka turn är helt rätt. bet där är katastrofalt mtp din image och motspelaren, samt stackdjup. syna rivern.

 

verkar förresten som att det är värt för dig att minska antalet bord och fokusera på att bli en bättre spelare istället, pedroboy.

 

Ja lol, inte kul att sitta på botten set när man är upp nit mot nit. Samt att han är mycket väl medveten om att jag är nit.

 

Ja tack rådet är taget. Du har rätt. Jobbar på det.

 

 

Mad max? du bryr dig inte vad han har? du är berädd att få in pengarna oavsätt på så pass ofarlig bräda?... det är ju på en farligt bräda man skulle vara extra benägen att få in pengarna i så fall... denna bräda innehåller ju bara överset och en missclickad AK-syn pre. Att fi(meganit) skulle göra en move ur position är närmare noll och att han skulle vilja betala av 200 BB stack med TP mot en annan meganit är också sjukt långsökt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om han sätter dig på AK och själv har AA är hans spel då oförklarligt?

du måste tänka VAD tror han att du har? vad sätter han DIG på !?

 

raisar / reraisar du 100 av 100 ggr pre me AK, AA, KK ?? du ändrar inte ditt spel nån gång och synar/limpar bara preflop?

 

 

och snälla inga dumma kommentarer nu, där är säkert många många som är bättre än mig, men jag hade inte haft några större problem (på min nivå) och få in mkt pengar redan på turn med dom korten...

 

gl...

 

ps, hoppas du vann mkt pengar från honom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag funderar på att att bara syna floppen då vi har två gator till att betta på och det finns inga drag ute. Höja floppen är inge bra spel om han tänker viker enparshänder rätt av.

 

också väldigt nyfiken varför höjning flopp om du tänker dig att du får syn av endast högre set/ak missclick. nåt går ju inte ihop :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om han sätter dig på AK och själv har AA är hans spel då oförklarligt?

du måste tänka VAD tror han att du har? vad sätter han DIG på !?

 

raisar / reraisar du 100 av 100 ggr pre me AK, AA, KK ?? du ändrar inte ditt spel nån gång och synar/limpar bara preflop?

 

av alla tusentals aa ak och kk tror jag inte jag limpsynat dem från knappen en enda gång

Och för att ett varierande spel av den typen ska ha någon som helst mening så bör variationen åtminstonde vara över 10% av gångern. och att limpsyna aa ak kk över 10% av gånerna från knappen kan inte vara bra på nått sätt. Specielt inte om man har för avsikt att stacka av 200 BB efter det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om han sätter dig på AK och själv har AA är hans spel då oförklarligt?

du måste tänka VAD tror han att du har? vad sätter han DIG på !?

 

Vi skall alltså anta att fi för det första spelade grymt dåligt preflop och sen att han antar att pedro också spelade grymt dåligt preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara o betala av...

 

Gillar inte det uttrycket..Så vinner man inte pengar.

 

Tycker att du sätter dig i en svår situation när du höjer på flop och checkar på turn. Ganska självklart att han kommer att beta rätt högt på river.

Jag hade synat på floppen. Blir det bara bet/syn på turn så slår jag om. Annars tar jag mig en funderare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag funderar på att att bara syna floppen då vi har två gator till att betta på och det finns inga drag ute. Höja floppen är inge bra spel om han tänker viker enparshänder rätt av.

Syn på floppen är ju ett måste om han viker enparshänder mo vi höjer.

 

Som spelat är turnchecken mycket bra. River måste ju vara syn, push här är väl riktigt dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn på floppen är ju ett måste om han viker enparshänder mo vi höjer.

 

Som spelat är turnchecken mycket bra. River måste ju vara syn, push här är väl riktigt dåligt?

 

push är väl inte ens något som disskuteras. Det är snarare vad som är mest optimalt mellan syn/fold som är aktuellt. Detta är högt över min nivå men i och med checken på turn så känns det nästan som man måste syna river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara o betala av...

 

Ursprungligen postat av MattiasJ

Gillar inte det uttrycket..Så vinner man inte pengar.

 

 

mhmmm... inte för att jag lyssnar / läser många pokerböcker... när jag tänker efter inte en enda..

iallafall till saken, tillochmed Doyle Brunson, har sagt "set mot överset betalar du av 10 av 10 ggr, om brädan är ofarlig"...

 

 

set mot över set... händer alldeles för sällan i HE, så dom gångerna dom sitter på top2par, eller överpar betalar av 10ggr mer än dom gångerna då du torskar mot överset...

 

 

blev lite klyddigt, hoppas du förstår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...