Gå till innehåll

Nl 5/10 200BB stack botten set threeway mot weaktight.


Recommended Posts

mhmmm... inte för att jag lyssnar / läser många pokerböcker... när jag tänker efter inte en enda..

iallafall till saken, tillochmed Doyle Brunson, har sagt "set mot överset betalar du av 10 av 10 ggr, om brädan är ofarlig"...

 

 

set mot över set... händer alldeles för sällan i HE, så dom gångerna dom sitter på top2par, eller överpar betalar av 10ggr mer än dom gångerna då du torskar mot överset...

 

 

blev lite klyddigt, hoppas du förstår

Vad är det du inte förstår? Frågan är inte om han ska lägga handen, utan om han ska pusha eller syna. När du pushar på river är det ju bra om du kan få betalt tillräckligt ofta av en sämre hand, eller hur? Inte blint tänka "oj, jag har set" och trycka in degen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn på floppen är ju ett måste om han viker enparshänder mo vi höjer.

 

Som spelat är turnchecken mycket bra. River måste ju vara syn, push här är väl riktigt dåligt?

 

Är det inte bättre att vi bluffhöjer med massor av händer på floppen istället?

 

För om vi bara synar med set så finns ju inget annat än bluff i våran raise-HD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att vi bluffhöjer med massor av händer på floppen istället?

 

För om vi bara synar med set så finns ju inget annat än bluff i våran raise-HD

Förvisso sant men denna motspelare låter inte direkt som någon som kommer att utnyttja detta så att vi spelar något obalanserat här gör förmodligen inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att vi bluffhöjer med massor av händer på floppen istället?

 

För om vi bara synar med set så finns ju inget annat än bluff i våran raise-HD

Du har en poäng, tänkte inte på det faktiskt. Men som punk säger så kommer vi nog undan med att spela obalanserat mot denna killen. Någon som spelar 14/9 brukar inte förstå poker så jäkla bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul att läsa tankegångarna hos en nit när han möter en annan meganit :)

 

checka turn är helt rätt. bet där är katastrofalt mtp din image och motspelaren, samt stackdjup. syna rivern.

 

verkar förresten som att det är värt för dig att minska antalet bord och fokusera på att bli en bättre spelare istället, pedroboy.

 

EDIT: det sista jag skrev lät nog lite otrevligt, jag vet ju egentligen ingenting om ditt spel och om du plussar bra på det så är det ju såklart trevligt för dig. är bara så trött på killar med stats på typ 14/9 som spelar en miljon bord och gör gamesen så fruktansvärt tråkiga.

 

Kan någon förklara vad stas 14/9 betyder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Inte om du gillar pengar.

 

Spelar inte på nätverket men det känns som att en tight spelare med lite dåliga postflop kunskaper skulle kunna spela AK såhär. Därför lutar jag nog åt syn. Preflop är ett skämt, men turnchecken är bra.

 

Sen om man är osäker på något denna månaden så är det bara att syna med motiveringen att FI givetivs är i LV och är dyngrak.

 

vadå preflop är ett skämt?..man vill ju komma billigt in med låga par inget fel att limpa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vadå preflop är ett skämt?..man vill ju komma billigt in med låga par inget fel att limpa

 

Och sen plocka en stooor pott ifall flopen kommer 26A och vi då har alltså tripps of deuces(ducks) osv. Om någon nu limpat in med ett svitat ess eller ett osvitat ess kan vi plocka en stor pott - kanske till och med stacka fi.

 

 

Mvh

Linus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sen plocka en stooor pott ifall flopen kommer 26A och vi då har alltså tripps of deuces(ducks) osv. Om någon nu limpat in med ett svitat ess eller ett osvitat ess kan vi plocka en stor pott - kanske till och med stacka fi.

 

 

Mvh

Linus

Haha:-D :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara hur man läser statistik Ex 14/9 eller 18,5/7,5/1,7

 

Sifforna står för VPIP/PFR/AF. Skriver man bara två siffror är det VPIP/PFR man menar.

VPIP = Voluntarily Put $ In Pot, hur många procent av händerna som spelaren frivilligt stoppar in pengar.

PFR = Preflop Raise, hur många procent händer som spelaren höjer preflop.

AF = Aggression Factor, en siffra som beskriver den relativa frekvensen över hur ofta spelaren är aggressiv postflop. En normal siffra för en vinnande spelare ligger oftast runt 2-3. Värt att notera är dock att om spelaren är väldigt lös och ändå har AF runt 2-3 så är han mycket mer slaskig postflop, eftersom han generellt har sämre händer men ändå betar relativt lika mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sifforna står för VPIP/PFR/AF. Skriver man bara två siffror är det VPIP/PFR man menar.

VPIP = Voluntarily Put $ In Pot, hur många procent av händerna som spelaren frivilligt stoppar in pengar.

PFR = Preflop Raise, hur många procent händer som spelaren höjer preflop.

AF = Aggression Factor, en siffra som beskriver den relativa frekvensen över hur ofta spelaren är aggressiv postflop. En normal siffra för en vinnande spelare ligger oftast runt 2-3. Värt att notera är dock att om spelaren är väldigt lös och ändå har AF runt 2-3 så är han mycket mer slaskig postflop, eftersom han generellt har sämre händer men ändå betar relativt lika mycket.[/QUO

 

Stoppar man inte alltid in pengar i potten frivilligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synade fi hade 66....

WP. Turnchecken är snygg tycker jag, många som bara stackar av på turn med settet utan att tänka sig för.

 

Finns inte så jäkla många händer han kan ha på river men vika set i höjd pott med 2.4 i odds gör inte jag varje dag direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...