GG Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Fi är en av de duktigare av vad jag sett på primas NL2k hittils. Har battlat en del men inte överdrivet mkt denna session. Han gillar att trebetta pre och har en hel del game i sig. Har inte hh men kör den ur minnet. Fi har 4,2k och jag täcker. Plockar upp på knapp, fold till mig. Säger raise 80, fi i bb slår om till 240, jag syn. Flop , , Check, Check Turn Fi leder ut för strax under pott, jag syn. River Fi pangar in 1400 i 1500 potten. Syn eller push? Citera
strater Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 klart över min nivå, men alltså, vad ska han ha som han spelar så med som han kommer syna en push med? Lirar han så här med KK/AA verkligen? Är väl knappast helt orimligt att han satt med färgdraget och tänkte check-raisa dig på flopp och sedan helt enkelt satte det. Eller helt enkelt är på en stenbluff vilket känns desto troligare. På min nivå (nl200) ställer ja nog men där finns det så många tomtar som synar med alla överpar:P Citera
Djens Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Preflopsynen är lite väl lös va? Nej. Syn är för värde, push e för bluff, dessutom kan ju han bluffa, äsch, fast om han kan tänka så kan han väl få för sig att du har missat färgen om du pushar på 7an som du inte borde ha...Hmm..vänta, vafan, känns som pushen e för värde mot folk som gillar hjältesyner, så har du nån sån read på han så stoppa in. Mot resten synar jag nog bara. Citera
calculator2 Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 All in. du leder nästan alltid och jag tror inte han viker nått överpar. Citera
GG Postad 8 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2007 Nej. Syn är för värde, push e för bluff, dessutom kan ju han bluffa, äsch, fast om han kan tänka så kan han väl få för sig att du har missat färgen om du pushar på 7an som du inte borde ha...Hmm..vänta, vafan, känns som pushen e för värde mot folk som gillar hjältesyner, så har du nån sån read på han så stoppa in. Mot resten synar jag nog bara. Klart pushen är för värde. Citera
Hector Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Så vi är rädda för KQs och lägre ruter för han kan eventuellt checka denna flopp för att inte bli bortraisad från sin hand förmodar jag eftersom ni är djupa och han ur position. AKs ruter vet jag inte hur han skulle spela i 3 bettad pott, men förmodar att han skulle b3b trots att ni är djupa, klurigt. Set skulle han förmodligen betta ut på flopp, det enda man kan få value utav är väl 76, AA och KK, vet inte varför han skulle checka floppen med AA och KK. Tror inte han kan sätta dig på färgen eller kåk så som du spelat, dock ser jag inte många händer som han spelar på det här sättet som kan syna 2k trots 3:1 odds men naturligtvis har du bästa handen i dem flesta fallen. Syn men om FI är kännd för att göra hjälte syner så push för som du har spelat har du en 7a eller bluff (kanske kan du ha slöspelat nötfärgen på turn men det är inte många som gör det eftersom ni är djupa och en ruter på riiver kan döda all action). Jävligt intressant hand, hoppas du postar resultat sen för jag är väldigt nyfiken vad fan han kan spela så här. edit: han kan också ha 55 Citera
All in Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Preflopsynen är lite väl lös va? hahaha. du gillar att kommentera preflopspelet. du går efter glimnes starhandstabell du. sluta med det. nu direkt! så. btw. syn i handen. Citera
GG Postad 8 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2007 Jag får för mig att han är tom rätt ofta här, eller så har han kåkat med 55 typ. Han kan ju även såklart värdebeta KK/AA då han leder i princip jämt här och han vet förmodligen att jag inte gillar att lägga mig Dock känns det inte som han kommer vara jätteförtjust i sina AA/KK här trots oddsen och jag faktiskt inte hur han skulle agera med dessa händer mot en push. Citera
ulaf Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 ot men strater är du en botjävel? Vad menar du, är hans analys uppåt väggarna? Citera
brut Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 3 varianter. Stål, överpar och tom. Det lutar nog lite grann åt att han lägger överparet (ex 2/3) av gångerna vilket gör att frekvensen överpar behöver vara 3 gånger så vanligt jmf med stålet för att EV push= EV syn. Något som är interessant här är att det faktum att han "3-bettar light" gör att chansen för stålet ökar markant rent matematiskt.(eftersom det är ovesäntligt hur ofta han är tom) Tycker därför att du ska syna. Citera
Emilio Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 All in. du leder nästan alltid och jag tror inte han viker nått överpar. döda mig.. Citera
strater Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Vad menar du, är hans analys uppåt väggarna? tror han menade att ja gick på en liten spam-tour runt det klockslaget Citera
riosatiy Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 hade nog bara synat här, känns som en utav dem duktigaste spelarna på NL2k kastar ett överpar här mot din push.. Som någon sa tidigare här så om han kastar överpar ofta så är syn mer korrekt mattematiskt t.om med tanke på att han kommer ha stålet oftare än han synar med överparet. Och då spar du 2k varje gång han har stål och förlorar bara lite värde när han har överpar. Hade det varit en annan typ av spelare så hade jag förespråkat push mer. Citera
Recommended Posts