Lizzy Postad 9 November , 2008 Rapport Postad 9 November , 2008 Hmm... Nu kan det bli djupt... Fan.... De blir ju bara löjligt, men du skall veta att jag känner för dig! Sitter i kind of same shit... "Freedom Call" .."Warriors"... Lättar för stunden....
Saint_Bjorn Postad 9 November , 2008 Författare Rapport Postad 9 November , 2008 Apropå lätta för stunden, finns en övning jag hellre skulle ägna mig åt nu än att, enligt gårdagens finfina planering, promenera 2 timmar till farsan och hämta bilen... edit: Och det här är en post jag kommer minnas vagt när jag vaknar, men tillräckligt för att bygga på en smärre bakfylleångest. Jajamen! Inte bara hade jag träffsäkerheten att planera in en frisk långpromenad, jag lyckades även pricka sinnesstämningen till 100%!
Saint_Bjorn Postad 9 November , 2008 Författare Rapport Postad 9 November , 2008 Trot eller ej, men aftonblaskan har lyckats leverera en fantastiskt rolig recension: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/live/article3724795.ab Och jag håller med recensenten, Bolton är faktiskt otroligt rolig.
Saint_Bjorn Postad 10 November , 2008 Författare Rapport Postad 10 November , 2008 Kul o se att min fyllehumor och mina fyllefunderingar är lika osmakliga som vanligt. Men den där ostronsmaken var faktiskt inte kul. Ny vecka, nya tag! Ah, va härligt att vakna på måndagmorgonen till den söta lilla fågelns kvitter utanför sovrumsfönstret, ta ett djupt andetag, skutta upp ur sängen och göra lite knäböj innan den friska joggingturen före frukost (havregrynsgröt och färskpressad apelsinjuice, så klart!). Det kändes också som ett riktigt lyft för själen när jag såg i kalendern att jag har många roliga och utmanande arbetskvällar även den här veckan. Life is wonderful! Pokerhelgen var annars riktigt angenäm: +32k FLT i fredags, +720 kr mörkpoker homegame och +4k PLO online under lördagen. Hade nästan glömt hur det känns med lite framgång.
hajen Postad 10 November , 2008 Rapport Postad 10 November , 2008 Kul o se att min fyllehumor och mina fyllefunderingar är lika osmakliga som vanligt. Men den där ostronsmaken var faktiskt inte kul. Ny vecka, nya tag! Ah, va härligt att vakna på måndagmorgonen till den söta lilla fågelns kvitter utanför sovrumsfönstret, ta ett djupt andetag, skutta upp ur sängen och göra lite knäböj innan den friska joggingturen före frukost (havregrynsgröt och färskpressad apelsinjuice, så klart!). Det kändes också som ett riktigt lyft för själen när jag såg i kalendern att jag har många roliga och utmanande arbetskvällar även den här veckan. Life is wonderful! Pokerhelgen var annars riktigt angenäm: +32k FLT i fredags, +720 kr mörkpoker homegame och +4k PLO online under lördagen. Hade nästan glömt hur det känns med lite framgång. Gött att se att det flyter på !!! , en annan har totalt bränt mig kroppsligt på sprit i helgen. Och det var inte ens skoj. Det brukar hända mig kanske 1 ggn om året att man totalt dricker för mycket och sedan har ångest i dagar. Jaja nu är det 1 år till nästa bläcka då.
Saint_Bjorn Postad 10 November , 2008 Författare Rapport Postad 10 November , 2008 Gött att se att det flyter på !!! , en annan har totalt bränt mig kroppsligt på sprit i helgen. Och det var inte ens skoj. Det brukar hända mig kanske 1 ggn om året att man totalt dricker för mycket och sedan har ångest i dagar. Jaja nu är det 1 år till nästa bläcka då. Jag har nobbat varenda klassfest hittills, de är dömda till katastrof.
Andrew_W Postad 10 November , 2008 Rapport Postad 10 November , 2008 Härligt med pokerplus, grattis. Ostron kanske du inte behöver äta igen. Jag misstänker att du delar denna matupplevelse med ganska många och jag antar att det är en sån där mat man måste lära sig att uppskatta, ungefär som med surströmming, varför man nu skulle vilja det.
Saint_Bjorn Postad 10 November , 2008 Författare Rapport Postad 10 November , 2008 Jag fick liknande smakupplevelse när jag första gången åt sushi, och det lyckades jag till slut lära mig tycka om. Surströmming vägrade jag ens prova tills jag var ca 25 år och då tyckte jag faktiskt det var rätt gott (och lukten vänjer man sig vid). Men ostron... Jag fick i mig två men det tredje fastnade i svalget, gick bara inte att svälja, och jag spottade snabbt ut det för att inte spy. Nä usch... För mig är det helt obegripligt, och jag gillar ändå skaldjur (musslor är kalasgott).
Saint_Bjorn Postad 13 November , 2008 Författare Rapport Postad 13 November , 2008 Helgens rungood har nu straffats genom att 1) sonens dator har kraschat och nu 2) min dator har kraschat (igen). Självfallet är inte symptomen identiska och jag är kass på sånt här. Orkar inte... Vill inte köpa nytt... Kan man leva ett liv utan datorer? Som tur är har jag jobbdator också.
hajen Postad 13 November , 2008 Rapport Postad 13 November , 2008 Helgens rungood har nu straffats genom att 1) sonens dator har kraschat och nu 2) min dator har kraschat (igen). Självfallet är inte symptomen identiska och jag är kass på sånt här. Orkar inte... Vill inte köpa nytt... Kan man leva ett liv utan datorer? Som tur är har jag jobbdator också. Definera krasha, så kanske jag kan ge tips, vem vet.
Saint_Bjorn Postad 13 November , 2008 Författare Rapport Postad 13 November , 2008 Min dator frös och gick inte att stänga av riktigt, efter ett par fulomstarter hamnade jag i bluescreen hela tiden. Nu verkar det dock löst! genom den simpla åtgärden att avinstallera flash player. Det visade sig också att jag hade fått livsviktiga systemuppdateringen som inte installerats samt ny drivrutin till grafikkortet. Lyckades genomföra allt trots en massa bluescreener, och nu har det hållt i sig i säkert en timme. Gjorde samma åtgärder på sonens dator och den verkar också funka fint nu. Installerade flash på nytt direkt från adobe.se, går ju inte att surfa annars.
Saint_Bjorn Postad 14 November , 2008 Författare Rapport Postad 14 November , 2008 Dax för gammal favorit i repris. MAXA!
Saint_Bjorn Postad 15 November , 2008 Författare Rapport Postad 15 November , 2008 Kvällen hittills: Forcerade ut mig strax utanför ITM från en trygg placering. No action på FLT, förutom Johanna som sitter och suktar. Är dock inte på humör ikväll för tung HU. PLO är inte lika kul som förra helgen. Blä... Nåväl, kan vända. Tröst med lite klassisk tung metal. KRÄMA!
Saint_Bjorn Postad 15 November , 2008 Författare Rapport Postad 15 November , 2008 Trött som fan, småblarig och ska åka iväg (förhoppningsvis) och köpa ny bil imorgon. Men vill inte lägga mig. Tja, ville bara ha det sagt. Så det finns i rullorna.
omalley Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 Ok, nu finns det i rullorna. Gå och lägga sig är övervärderat imo !
Saint_Bjorn Postad 15 November , 2008 Författare Rapport Postad 15 November , 2008 Jo, ger det en stund till. Måste kämpa upp en 700bb. Träffar inte bräda. Hatar PLO.
Lizzy Postad 18 November , 2008 Rapport Postad 18 November , 2008 Sinergy - Suicide By My Side - I Spit On Your Grave! ... helps ...
Saint_Bjorn Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Postad 21 November , 2008 Sinergy - Suicide By My Side - I Spit On Your Grave! ... helps ... Aldrig hört talas om, men en stunds klassisk speedmetal rensar skallen rätt skönt ibland, klarar dock inte mer än en låt i stöten. Lite udda med en kvinnlig vokalist i den genren väl? Inte för att man hör så stor skillnad... ------------------------ Fokuserar nu på att uppbåda krafter till en kvälls- och nattmangling. Även denna arbetsvecka har varit überjävlig och jag är trött, men vad kan inte en wirrepinne råda bot på. Imorgon lär det inte bli poker pga födelsedagsfirande, som dessutom lirkat sig hem till mig i brist på lämpligare lokal, så helgens chans till ära och rikedom är ikväll. Aaaaah, wirreeee.... Nä fan, måste doppa skallen i isvatten och ge mig själv några örfilar.
Saint_Bjorn Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Postad 21 November , 2008 FLT på SvS är stendött och varit så ett tag, ger upp. Fan att behöva köpa dollar nu. Björn, tajmingens mästare.
Saint_Bjorn Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Postad 21 November , 2008 PLO suger, MTT också. NLT cash vägrar jag och folk är för dumma för att fatta att FLT är det enda cashspelet som är stimulerande. ----------------------------------- Sabbath med suveräne Ray Gillen (RIP) på sång. Tyvärr släppte de inget officiellt ihop. Istället tog Sabbath in halvpissige Tony Martin (jag snackar 80-tal). Med Ray Gillen: Samma låt (den officiella) med Tony Martin:
omalley Postad 21 November , 2008 Rapport Postad 21 November , 2008 Sry, men Sabbath är inte Sabbath utan Ozzy
Saint_Bjorn Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Postad 21 November , 2008 Sry, men Sabbath är inte Sabbath utan Ozzy Stämmer, med Dio kallar de sig numera Heaven & Hell. Jag är inte bokstavstroende, bra musik är bra musik. Har du kollat dvd:n med Heaven & Hell? helt suverän! Men Ozzy har sen 82 haft stor plats i mitt hjärta (men det sista han gjorde med kvalitet var Ozzmosis '95).
Saint_Bjorn Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Postad 21 November , 2008 Gillar dessutom Born Again med Gillan skarpt, och även Seventh Star med Glenn Hughes (fast den kan inte kallas Sabbath...var ju inte ens menat så, Iommi spelade in den som soloskiva men bolaget propsade på att det skulle stå "featuring Black Sabbath"....löjligt)
Saint_Bjorn Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Postad 21 November , 2008 Plats 2: Hjältetypen (1010.51) Plats 1: Fi1 (231.47) Plats 3: Fi2 (967.50) Plats 4: Fi3 (956.86) Plats 5: Fi4 (475.00) Fi1 lägg LM 2.50 Hjältetypen lägg SM 5.00 ** Giv ** Hjältetypen [9k, 6s, Er, 4h] Fi1 [N/A, N/A, N/A, N/A] Fi2 [N/A, N/A, N/A, N/A] Fi3 [N/A, N/A, N/A, N/A] Fi4 [N/A, N/A, N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Fi2 Lägg Fi3 Lägg Fi4 Syna 5.00 Fi1 Syna 5.00 Hjältetypen Passa *** Flop(Board): *** : [6k, 5r, 7k] *** Bet Runda 2 *** Fi1 Passa Hjältetypen Satsa 15.00 Fi4 Syna 15.00 Fi1 Lägg *** Turn(Board): *** : [6k, 5r, 7k, 3h] *** Bet Runda 3 *** Hjältetypen Satsa 45.00 Fi4 Syna 45.00 *** River(Board): *** : [6k, 5r, 7k, 3h, Kns] *** Bet Runda 4 *** Hjältetypen Satsa 110.00 Fi4 All-in 410.00 Hjältetypen Syna 410.00 *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 940.00 Hjältetypen Lägger mig Vinst: 0.00 Fi1 Lägger mig Vinst: 0.00 Fi2 Lägger mig Vinst: 0.00 Fi4 [9h, Ks, 8r, 5h] Stege med högsta kort nia 8,7,6,5,3 Vinst: 940.00 Plats 5: Hjälteponken (1040.14) Plats 1: Fi1 (1023.64) Plats 3: Fi2 (359.33) Plats 2: Fi3 (525.45) Plats 4: Fi4 (992.50) Hjälteponken lägg LM 2.50 Fi1 lägg SM 5.00 ** Giv ** Hjälteponken [Es, 10h, 8k, 6s] Fi1 [N/A, N/A, N/A, N/A] Fi2 [N/A, N/A, N/A, N/A] Fi3 [N/A, N/A, N/A, N/A] Fi4 [N/A, N/A, N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Fi3 Syna 5.00 Fi2 Syna 5.00 Fi4 Syna 5.00 Hjälteponken Syna 5.00 Fi1 Passa *** Flop(Board): *** : [Ks, 7s, Knk] *** Bet Runda 2 *** Hjälteponken Satsa 25.00 Fi1 Lägg Fi3 Lägg Fi2 Lägg Fi4 Lägg *** Showdown *** : Rake: 0.62 Totalpott: 24.38 Hjälteponken Vinner potten Vinst: 24.38 Fi1 Lägger mig Vinst: 0.00 Fi2 Lägger mig Vinst: 0.00 Fi3 Lägger mig Vinst: 0.00 Fi4 Lägger mig Vinst: 0.00 Plats 1: Fi1 (85.02) Plats 2: Hjälte? (1050.76) Plats 3: Fi2 (932.50) Plats 5: Fi3 (1166.39) Plats 4: Fi4 (661.42) Fi2 lägg LM 2.50 Fi4 lägg SM 5.00 ** Giv ** Fi1 [N/A, N/A, N/A, N/A] Hjälte? [Ks, 4k, Ek, 9h] Fi2 [N/A, N/A, N/A, N/A] Fi3 [N/A, N/A, N/A, N/A] Fi4 [N/A, N/A, N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Fi3 Lägg Fi1 Lägg Hjälte? Höj till 17.50 Fi2 Lägg Fi4 Syna 17.50 *** Flop(Board): *** : [4s, Kk, 9k] *** Bet Runda 2 *** Fi4 Passa Hjälte? Satsa 35.00 Fi4 Syna 35.00 *** Turn(Board): *** : [4s, Kk, 9k, 6s] *** Bet Runda 3 *** Fi4 Passa Hjälte? Satsa 107.50 Fi4 Höj till 430.00 Hjälte? All-in 998.26 Fi4 All-in 608.92 *** River(Board): *** : [4s, Kk, 9k, 6s, 2s] *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1310.34 Fi1 Lägger mig Vinst: 0.00 Hjälte? [Ks, 4k, Ek, 9h] Två par, kungar och nior Vinst: 0.00 Fi2 Lägger mig Vinst: 0.00 Fi3 Lägger mig Vinst: 0.00 Fi4 [Kr, 2k, Kh, 10h] Triss i kungar Vinst: 1310.34 Upptagen med spel nu, taskig simultan, ska försöka motivera spelen senare.
Recommended Posts