Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Godnatt kvinnor sprit o sång. Fy fan för er.

Ääääh, nu ska vi inte överdriva.

En Björn-klassiker:

Har jag gjort bort mig nu igen? ;-)

------------------------

Har äntligen fixat klart bokhyllan. Ett jäkla jobb. Förstår inte riktigt varför man ska putsa efter första oljelagret och sen lägga på ett nytt, tycker det ser likadant ut.

------------------------

Orkade ta mig igenom comhems telefonkö idag igen och den här gången blev jag inte bortkopplad. Fick tala med en tjej som blint styrdes av nån felsökningsguide. Då hon inte var särskilt lyhörd för den info jag gav henne, innebar det först en feldiagnos, där vi bokade in tid för tekniker. Jag kände dock att det inte riktigt stämde, så jag upprepade en del av den info jag redan gett henne. "Jahaaaa, men då måste jag ändra här" tick tack tick tack "nä men då ska det funka bara du köper en galvanisk avskiljare".

Jag: "Va? Vad är det?" Hon: "Jag vet inte, men det står så. Du ska koppla den mellan boxen och teven och det löser problemet. Den finns hos alla återförsäljare, säg bara vad du ska ha så vet de".

Jaha. Jag åker till El-giganten och går fram till en tjej vid kundbetjäningen. "Hej, jag ska ha en galvanisk avskiljare". Hon ler: "Vad för något?". (Hon har ett underbart leende). Jag: "Vet inte, de på comhem sa att jag skulle köpa en". Hon: "Jaha, ja de har nyanställt en hel del på kundtjänst" (Charmerande leende, jag börjar bli kär!) Hon: "Du ska ha en sån här skärmad antennkabel, direkt från vägg in i boxen". Jag: "Men så sa de inte på comhem". Hon: "Nä, men de fattar inte så mycket". (JAG ÄR KÄR!)

Sagt och gjort, köpte kabeln och nu funkar allting som det ska (har dock fortfarande dålig signalstyrka från comhem, ca 55% och de säger själva att man inte ska ha under 70%, så det blir väl ett samtal till dit...vill ju ha max bildkvalitet).

Eftersom jag aldrig tar tillfället i akt så måste jag nu bara fundera ut ytterligare ett ärende till El-giganten, helst något som inte framställer mig som komplett idiot.

------------------------

Ingen poker ikväll.

Postad

MSN HACKAT

De som har mig på MSN, läs detta.

Igår kväll hände följande:

Jag fick ett msn från en polare som var typ "haha :-), kolla detta [länk]". Det hade mycket kunnat varit från honom, så jag tänkte inte ens tanken på att det var lurt utan gick på länken.

Den gick till en msn-sida; minns inte exakta adressen men den verkade ok och var layoutad exakt som msn/hotmail. För att se innehållet på sidan var jag tvungen att installera Adobe Flash Player. Blev lite förvånad att jag inte redan hade den som plugin men tänkte inte mer på det utan körde igenom installationen, dvs så långt det gick. Datorn betedde sig plötsligt konstigt och MSN låste sig. Nu fattade jag att det inte var ok. Kollade med polaren och han hade inte skickat nåt, däremot hade han fått samma skit från en av sina kontakter.

Jag försökte direkt få tag i alla mina kontakter och varna för att gå in på länken, men fick inte tag i riktigt alla.

Jag ändrade mitt hotmail/msn-lösen. Jag lagrar ingen "seriös" information i den mailboxen och jag använder den aldrig mot pokersajter, neteller, banker eller annat "seriöst".

Jag scannade datorn med spybot search & destroy och den hittade en del skit i Windows-mappar. Eftersom datorn låter som en ångvält och jag har den i sovrummet lät jag mig nöja så tills vidare, klockan var sent.

Nu har jag fått besked att "jag" fortsatt skicka ut falska msn-meddelanden under natten.

Har tagit mig hem och håller på och scannar datorn med AVG antivirus, det tar ett tag.

Ska ändra lösen på neteller och alla pokersajter.

Någon som vet om jag bör göra något mer??

Jag HATAR sånt här skit! Alla jävlar som inkräktar på mitt liv och min egendom utan mitt tillstånd önskar jag oändlig pina och nackskott!

Postad
MSN HACKAT

De som har mig på MSN, läs detta.

Igår kväll hände följande:

Jag fick ett msn från en polare som var typ "haha :-), kolla detta [länk]". Det hade mycket kunnat varit från honom, så jag tänkte inte ens tanken på att det var lurt utan gick på länken.

Den gick till en msn-sida; minns inte exakta adressen men den verkade ok och var layoutad exakt som msn/hotmail. För att se innehållet på sidan var jag tvungen att installera Adobe Flash Player. Blev lite förvånad att jag inte redan hade den som plugin men tänkte inte mer på det utan körde igenom installationen, dvs så långt det gick. Datorn betedde sig plötsligt konstigt och MSN låste sig. Nu fattade jag att det inte var ok. Kollade med polaren och han hade inte skickat nåt, däremot hade han fått samma skit från en av sina kontakter.

Jag försökte direkt få tag i alla mina kontakter och varna för att gå in på länken, men fick inte tag i riktigt alla.

Jag ändrade mitt hotmail/msn-lösen. Jag lagrar ingen "seriös" information i den mailboxen och jag använder den aldrig mot pokersajter, neteller, banker eller annat "seriöst".

Jag scannade datorn med spybot search & destroy och den hittade en del skit i Windows-mappar. Eftersom datorn låter som en ångvält och jag har den i sovrummet lät jag mig nöja så tills vidare, klockan var sent.

Nu har jag fått besked att "jag" fortsatt skicka ut falska msn-meddelanden under natten.

Har tagit mig hem och håller på och scannar datorn med AVG antivirus, det tar ett tag.

Ska ändra lösen på neteller och alla pokersajter.

Någon som vet om jag bör göra något mer??

Jag HATAR sånt här skit! Alla jävlar som inkräktar på mitt liv och min egendom utan mitt tillstånd önskar jag oändlig pina och nackskott!

Bör finnas ett gäng hotfixar på windows updatesidor kring såna här säkerhetshål, kika där !

Postad

ett tips om du nu har nån trojan i burken, är att inte ändra lösen till pokersiter/neteller osv via den aktuella datorn, jamenar då är det ju meningslöst. ta någon annans dator, tex din mammas, pappas, nån som har en 100% "ren" dator.

Postad
Bör finnas ett gäng hotfixar på windows updatesidor kring såna här säkerhetshål, kika där !

Det är inget säkerhetshål, han blev lurad att installera nåt helt annat än Adobe Flash, sidan är en youtube kopia.

läs mera där: https://www.flashback.info/showthread.php?t=756378

Sidan är ett youtube-ripoff och vill få dig att tro att du saknar flash för att sedan tanka och exekvera elakartad kod. Vad den gör lite mer exakt har jag inte hunnit analysera ännu.

Även om just tex Flash ofta utnyttjas för säkerhetshål (men dock inte i detta fallet) så är det inte winupdate: utan man: a) hämtar patch om det finns från adobe b) stänger av funktionen)

Postad

JA, jag fick några meddelande ifrån dig , men jag tryckte inte på någon länk, utan var misstänksam ett tag till du sa att du var hackad.

Ingen skada skedd hos mig i alla fall

Postad
Tack för tipsen!

Ska använda jobbdatorn för att ändra lösen etc.

Finns det någon risk att datorn är kidnappad, dvs att de kan öppna filer o program, se vad jag gör, etc?

Risken finns ju alltid när man installerat nåt man inte vet vad det är?

Det är hopplöst att spekulera vad det är då det är lätt för dom att ändra fil/host, det kan vara anpassat till webbläsare, system eller annat hos den som klickar osv, +kan ju vara en downloader som hämtar mera saker i sin tur efter du installerat den... dvs det kan vara allt möjligt, och det är inte nödvändigtvis samma hos alla som drabbats...

Postad
Risken finns ju alltid när man installerat nåt man inte vet vad det är?

Det är hopplöst att spekulera vad det är då det är lätt för dom att ändra fil/host, det kan vara anpassat till webbläsare, system eller annat hos den som klickar osv, +kan ju vara en downloader som hämtar mera saker i sin tur efter du installerat den... dvs det kan vara allt möjligt, och det är inte nödvändigtvis samma hos alla som drabbats...

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhh

precis det svar jag inte ville ha.... :cry: :cry: :cry:

Korkat nog har jag txt-filer med en massa login-info...

Postad
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhh

precis det svar jag inte ville ha.... :cry: :cry: :cry:

Korkat nog har jag txt-filer med en massa login-info...

orkar du så är en omistallation alltid det säkraste ,än att städa städa och ibland vet man ändå inte vad man skall städa. Men det känns alltid bra att ha gjort en ominstallation av datorn.

Postad

Jo nu har jag flyttat allt känsligt från datorn och alla viktiga filer så som foton och musik har jag på extern disk. Så det är väl bara...att...formatera om...systemet...suck. Ett par kvällars jobb typ...

Ska kolla flashback-tråden.

Tack för engagemanget!

Postad

ok, dax för sober poker igen...

Spelar ovanligt nog två turrar, på SS och FTP. Båda startade kl 22. Inte spelat en näve på SS ännu, men första given på FTP:

Full Tilt Poker Game #8332938057: $22,500 Guarantee (63297510), Table 21 - 10/20 - No Limit Hold'em - 16:01:00 ET - 2008/10/03

Seat 1: 0verTheTop42 (3,000)

Seat 2: CaptainET (3,000)

Seat 4: ROCKYBOYY (3,000)

Seat 5: Cuban_1958 (3,000)

Seat 6: Wachovia (3,000)

Seat 7: mister1958 (3,000)

Seat 8: scoops0 (3,000)

Seat 9: Saint_Bjorn (3,000)

0verTheTop42 posts the small blind of 10

CaptainET posts the big blind of 20

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Saint_Bjorn 7 of Spades5 of Spades

ROCKYBOYY folds

Cuban_1958 folds

Wachovia calls 20

mister1958 folds

scoops0 calls 20

Saint_Bjorn calls 20

0verTheTop42 calls 10

CaptainET checks

*** FLOP *** 2 of Spades6 of Clubs8 of Spades

Wachovia: gl leggggggggo

0verTheTop42 has 15 seconds left to act

0verTheTop42 bets 60

CaptainET folds

Wachovia calls 60

scoops0 has 15 seconds left to act

ROCKYBOYY: u2

scoops0 calls 60

flowquietly sits down

flowquietly adds 3,000

Saint_Bjorn has 15 seconds left to act

Saint_Bjorn raises to 220

0verTheTop42 has 15 seconds left to act

0verTheTop42 has requested TIME

Wachovia: Ty ty

0verTheTop42 raises to 1,740

Wachovia folds

scoops0 folds

Saint_Bjorn has 15 seconds left to act

Saint_Bjorn raises to 2,980, and is all in

0verTheTop42 calls 1,240, and is all in

Saint_Bjorn shows 7 of Spades5 of Spades

0verTheTop42 shows 8 of HeartsAce of Clubs

*** TURN *** 2 of Spades6 of Clubs8 of SpadesAce of Spades

*** RIVER *** 2 of Spades6 of Clubs8 of SpadesAce of Spades3 of Hearts

Saint_Bjorn shows a flush, Ace high

0verTheTop42 shows two pair, Aces and Eights

Saint_Bjorn wins the pot (6,180) with a flush, Ace high

0verTheTop42 stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 6,180 | Rake 0

Board: 2 of Spades6 of Clubs8 of SpadesAce of Spades3 of Hearts

Seat 1: 0verTheTop42 (small blind) showed 8 of HeartsAce of Clubs and lost with two pair, Aces and Eights

Seat 2: CaptainET (big blind) folded on the Flop

Seat 4: ROCKYBOYY didn't bet (folded)

Seat 5: Cuban_1958 didn't bet (folded)

Seat 6: Wachovia folded on the Flop

Seat 7: mister1958 didn't bet (folded)

Seat 8: scoops0 folded on the Flop

Seat 9: Saint_Bjorn (button) showed 7 of Spades5 of Spades and won (6,180) with a flush, Ace high

Postad

Pausläge: Ligger pissigt till i SS-turren med knappt 8bb kvar. Desto bättre i FTP med 2k över average.

------------------

Kroppen är inte riktigt van vid nykterhet en fredagkväll.

------------------

Favorit i repris:

Postad

Borta i SS. 4 pers allin pre, jag med JTs som hade stegdrag flopp och på turn även färgdrag. Prickade färgen på river samtidigt som fi med 77 i näven prickade kåk. Inte ens hederliga gamla utdragningar funkar för mig i turrar nu för tiden...

Postad

Som vanligt blir det inte intressant förrän finalbord. $5.8k till vinnarn. I bottenskikten får 28-36 104 och 19-27 127 dollares.

Åkte ned lite obehagligt nyss och riskade sen rätt mycket mot vad jag misstänkte var färgdrag. Hade rätt i det och är nu tryggt över avg igen.

Får inget gratis, har riktigt uselt kortsnitt. Får lita på flopparna för de få händer jag kan spela.

Postad

Så, nu håller jag på och försöker trolla med knäna. Spelat ner mig succesivt. Fick nästan en glädjechock när jag gavs AQo med ca 40bb kvar, openraisade ca 3bb, CO och knapp ställer båda för vardera runt 15bb. Ser ju illa ut, men glädjechocken sitter i och jag "känner på mig" att båda har underpar. Helt rätt i det, JJ resp 99. Suvve!

Bräda: 78427

Strax därefter uselt spel med 44 på knapp.

Sen fortsatt uselt spel. Med usla händer. Och ännu sämre med mediokra händer. Bra händer får jag inte.

Snart nere på 10bb.

Fattar inte att jag en fredagkväll slänger ut drygt 1000 spänn på att spela turneringar som jag tycker är skittråkigt.

Postad

Projekt Vardagsrum har tagit en hel del tid. Eftersom jag även är insyltad i Projekt Arbeit Macht Frei så betyder det rätt lite tid över åt projekten Studera Poker och Spela Poker. Projekt Vardagsrum är dock strax i mål och kommer bli jäkligt fint, och Arbeit Macht Frei känns kul igen (men mycket kvällar...).

---------------

För att fira inget särskilt avbröt jag min vita månad idag. Kom på att den var en dum idé.

Vi ska inom oktober ha en personalfest på jobbet, och vem orkar med det nykter. Men jag funderar ut en ny modell, typ varannan helg eller nåt sånt.

Gott är det i alla fall!!! :-D

---------------

Läste ut White Line Fever med Lemmy. Han är faktiskt rätt charmig och förmodligen ett unikum*, typ en korsning mellan Peps Persson och Keith Richards. (Btw: han diggar ju nazikläder o sånt, men den som tror han sympatiserar med dito ideologi har jäkligt fel.)

* Citerar:

"Så här ligger det till", sa läkaren.

"Du kommer att dö av rent blod. Du har inte längre mänskligt blod. Och du kan inte ge blod heller, det är bara att glömma, det är så toxiskt att normala människor skulle dö av det."

Med andra ord: vad som är normalt för mig är dödligt för en annan människa - och vad som är normalt för andra människor är dödligt för mig. Vilket är okej för min del. Jag antar att jag skriver något slags medicinsk historia. Jag ska skänka min kropp till science fiction!

---------------

Väldigt bra låt, och han sjunger nästan som Brucan (som jag iofs ogillar). I boken skrev han att han tyckte en tjej skulle sjunga låten, så han ville ge den till Lita Ford eller Joan Jett. Båda älskade låten, men deras skivbolag avböjde. Pampar...

---------------

Mera Lemmy: a funny story!

---------------

Ok, poker då...

Minns inte vad jag skrev senast och orkar inte just nu ta reda på det. Men har nog plus ett par k på SS. FTP känns rätt dött där jag vill spela. Funderar på att flytta den rullen, eventuellt till Party.

Party är en egen historia. Började min FLT-karriär på Multi och gick bra. När de la ner flyttade jag till Party. Gick bra, men sen hände att 1) de tog bort all rb (men sänkte inte raken) och 2) införde monsterborden (bingospel med högre rake = lockar fisken). Dubbla svek. Så jag avslutade min Party-karriär med att fläska bort ca $5k på svindyra SnG-s o dyl, i ren frustration. Sen återföddes jag på FTP.

Men Partys affärsidé kanske inte var helt fel. Snappar upp att det finns mycket bra spel där.

Någon kommentar på det?

• Skapa nytt...