Gå till innehåll

Saint_Bjorn - Bye folks


Saint_Bjorn

Recommended Posts

Så nu till min fråga: Kan det finnas ett filter i PO-importen som inte tillåter osannolika givar? Eller har jag drömt allt?

Hittade näven nu och det visade sig att jag förmodligen drömt om handen och att den då förvanskades något. Inte många rätt i min story ovan.

 

Full Tilt Poker Game #4346707723: Table Tigertail (6 max) - $10/$20 - Limit Holdem - 14:58:10 ET - 2007/11/30

Seat 2: Nasirck Ram ($366)

Seat 3: stemmer_det ($699)

Seat 5: Saint_Bjorn ($965)

Seat 6: OnTheSkim ($446)

Nasirck Ram posts the small blind of $5

stemmer_det posts the big blind of $10

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Saint_Bjorn 7 of SpadesAce of Hearts

Saint_Bjorn raises to $20

OnTheSkim folds

Nasirck Ram calls $15

stemmer_det folds

*** FLOP *** King of Hearts9 of Hearts5 of Hearts

Nasirck Ram checks

Saint_Bjorn bets $10

Nasirck Ram raises to $20

Saint_Bjorn calls $10

*** TURN *** King of Hearts9 of Hearts5 of HeartsJack of Hearts

Nasirck Ram bets $20

Saint_Bjorn raises to $40

Nasirck Ram raises to $60

Saint_Bjorn calls $20

*** RIVER *** King of Hearts9 of Hearts5 of HeartsJack of Hearts7 of Hearts

Nasirck Ram bets $20

Saint_Bjorn raises to $40

Nasirck Ram raises to $60

Saint_Bjorn raises to $80

Nasirck Ram calls $20

*** SHOW DOWN ***

Saint_Bjorn shows 7 of SpadesAce of Hearts a flush, Ace high

Nasirck Ram shows Queen of Hearts10 of Hearts a straight flush, King high

Nasirck Ram wins the pot ($368) with a straight flush, King high

*** SUMMARY ***

Total pot $370 | Rake $2

Board: King of Hearts9 of Hearts5 of HeartsJack of Hearts7 of Hearts

Seat 2: Nasirck Ram (small blind) showed Queen of Hearts10 of Hearts and won ($368) with a straight flush, King high

Seat 3: stemmer_det (big blind) folded before the Flop

Seat 5: Saint_Bjorn showed 7 of SpadesAce of Hearts and lost with a flush, Ace high

Seat 6: OnTheSkim (button) didnt bet (folded)

 

Edit: fattar inte själv hur jag tänkte. Jag cappade inte turn men däremot river. Vid det laget borde jag ju börjat fundera lite mer kring vad han kan sitta med. Hade msn-konversation med polare ang utgång, det kan ha varit under den här handen. Hoppas det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har insett en parallell mellan mitt viktproblem (nåja, så jävla allvarligt är det inte...lite lovehandles är bara bra för trycket) och mitt pokerspel.

 

Jag får rusher ibland när det gäller maten och äter jättenyttigt och lagom mycket. Men ofta slarvar jag och tänker att "äh va fan, skitsamma om jag klämmer en pizza ikväll"...och sen tänker jag lika kvällen efter osv. 1+1+1+1...= mycket blir det. Jag går ju promenader som en galning, men maten är viktig.

 

I pokern är det något liknande. Jag läcker för mycket, inte alltid men ibland. Jag vet (oftast) exakt när jag gör en felmanöver, men tänker typ "äh va fan, skitsamma, det är ju bara en bet, jag drar ett chansskott". Inte några jättevansinniga grejer, men tillräckligt för att det ska läcka och det är allt annat än bra i fixed där man jagar varenda bet. Jag får väl på sätt och vis vara glad att jag inte är konsekvent i mitt läckage och att jag har insikten om det, men det gäller ju att också faktiskt följa reglerna. Slarv och nonchalans ska inte finnas.

 

Note till mig själv: Sluta med läckaget. Både vad gäller maten och pokern.

 

Tvåbordade ca 1.1k händer ikväll på nivåerna 3/6 till 10/20.

3/6 gick lite plus och 5/10 gick hyffsat plus (räknar med att ha fått upprättelse vid månadens slut på mina två hatnivåer).

8/16 gick piss och 10/20 gick bra plus.

8/16 var tillräckligt för att förstöra kvällens resultat.

 

Kanske hoppar för mycket mellan nivåerna, det är ju lite skillnad mellan 3/6 och 30/60.

3/6 och 5/10 spelar jag enbart för att de röda siffrorna sen juni stör mig. Jag vill väl bekräfta för mig själv att jag faktiskt kan spelet.

 

Druckit 3 öl och 2 glas vin. Gott och lagom.

 

Dags att sova och imorgon är det återigen en sån där familjemiddag. Vi är som värsta italienarna, har middagar jämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade näven nu och det visade sig att jag förmodligen drömt om handen och att den då förvanskades något. Inte många rätt i min story ovan.

 

Full Tilt Poker Game #4346707723: Table Tigertail (6 max) - $10/$20 - Limit Holdem - 14:58:10 ET - 2007/11/30

Seat 2: Nasirck Ram ($366)

Seat 3: stemmer_det ($699)

Seat 5: Saint_Bjorn ($965)

Seat 6: OnTheSkim ($446)

Nasirck Ram posts the small blind of $5

stemmer_det posts the big blind of $10

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Saint_Bjorn 7 of SpadesAce of Hearts

Saint_Bjorn raises to $20

OnTheSkim folds

Nasirck Ram calls $15

stemmer_det folds

*** FLOP *** King of Hearts9 of Hearts5 of Hearts

Nasirck Ram checks

Saint_Bjorn bets $10

Nasirck Ram raises to $20

Saint_Bjorn calls $10

*** TURN *** King of Hearts9 of Hearts5 of HeartsJack of Hearts

Nasirck Ram bets $20

Saint_Bjorn raises to $40

Nasirck Ram raises to $60

Saint_Bjorn calls $20

*** RIVER *** King of Hearts9 of Hearts5 of HeartsJack of Hearts7 of Hearts

Nasirck Ram bets $20

Saint_Bjorn raises to $40

Nasirck Ram raises to $60

Saint_Bjorn raises to $80

Nasirck Ram calls $20

*** SHOW DOWN ***

Saint_Bjorn shows 7 of SpadesAce of Hearts a flush, Ace high

Nasirck Ram shows Queen of Hearts10 of Hearts a straight flush, King high

Nasirck Ram wins the pot ($368) with a straight flush, King high

*** SUMMARY ***

Total pot $370 | Rake $2

Board: King of Hearts9 of Hearts5 of HeartsJack of Hearts7 of Hearts

Seat 2: Nasirck Ram (small blind) showed Queen of Hearts10 of Hearts and won ($368) with a straight flush, King high

Seat 3: stemmer_det (big blind) folded before the Flop

Seat 5: Saint_Bjorn showed 7 of SpadesAce of Hearts and lost with a flush, Ace high

Seat 6: OnTheSkim (button) didnt bet (folded)

 

Edit: fattar inte själv hur jag tänkte. Jag cappade inte turn men däremot river. Vid det laget borde jag ju börjat fundera lite mer kring vad han kan sitta med. Hade msn-konversation med polare ang utgång, det kan ha varit under den här handen. Hoppas det...

 

Jag gjorde en liknande blunder med 4-tal mot färgstegen en gång. Rivern gav mej fyrtal samtidigt som fi fick färgstege, dessutom var det på SvS så det åkte väl in en 6-7 BB var på river. Eftersom 3 av korten till mitt fyrtal låg på brädan så var det kasst av mej att inte inse att fi kunde ha färgstegen, men på något sätt glömmer man att färgstegen överhuvudtaget finns. Det är lätt att tänka per automatik att man har nöten om man t ex har nötfärg och bordet inte är parat.

 

Det skumma med ditt spel är väl att du inte cappar turn men cappar river? Hade varit mer logiskt om du cappat turn och blivit lite fundersam när han 3-bettar river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skumma med ditt spel är väl att du inte cappar turn men cappar river? Hade varit mer logiskt om du cappat turn och blivit lite fundersam när han 3-bettar river.

Jo, jag kommenterade det själv. Besynnerligt, eller hur? :-)

 

---------------------

 

KATASTROF!

 

Mina kära hemma-pc verkar ha slängt in handduken.

 

Den har låtit som en mindre industrilokal under en period, framför allt vid uppstart men även ibland i "driftläge". Självklart är det någon fläkt som hade behövt bytas ut och självklart har jag min vana trogen inte gjort något åt det som uppenbart behöver åtgärdas. Slapphet kostar.

Igår fick jag plötsligt ett raster vid markören och datorn frös och sedan släckte bildskärmen ned sig. Blev tvingad till norsk avstängning. Idag när jag startade den igen så är skrivbordet knappt urskiljningsbart (inte alls egentligen). Jag är långt ifrån duktig på datorer men det verkar ju vara grafikkortet.

 

Det märkliga är att jag i förrgår ersatte Norman antivirus och brandvägg med AVG resp ZoneAlarm. Säkert en slump, men jag tycker sådana här saker inträffar alltför ofta just när man ändrat något i systemet.

 

Nåväl, den har tjänat gott i drygt 3 år. Vette fan om jag lägger ner 1000-lappar på den, blir nog en ny istället.

 

Hårddisk-materialet bör väl gå att rädda? Annars är hela min PO-databas gone forever. :shock::cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog lite som du. Är inne på mitt femte år :shock:

Nu börjar det dock bli svårt. Förvånad att det fortfarande går att pokra och surfa samtidigt. Förhoppningsvis ska jag får arslet ut vagnen och köpa nytt innan jag hamnar där du är. Ingen back up här inte.

5 år är svettigt!! :-)

 

Det märkliga är att datorn nu kom igång igen och verkar funka fint*. Kan grafikkort beté sig så? Är det något annat?

 

 

* Och det första jag gjorde var så klart att backuppa allt. Varför ska man ha en extern disk på 750gb om man inte backuppar? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt, äntligen kan man se domänerna på Full Tilt!

 

Jävlar va med jänkare det är!

 

-------------------

 

En kul hand. Tänkte beta river, ingen jävel checkar ju :Ab: på den brädan, men tänkte "äh, jag ror hem pottem ändå". ;-)

 

Full Tilt Poker Game #4492313543: Table Redwood (6 max) - $15/$30 - Limit Hold'em - 18:41:33 ET - 2007/12/13

Seat 1: Nyrger11 ($360)

Seat 2: Frankie Cut ($647)

Seat 3: bella00 ($231)

Seat 4: Saint_Bjorn ($1,110.50)

Seat 5: sychoi83 ($157)

Seat 6: joo680 ($742)

bella00 posts the small blind of $10

Saint_Bjorn posts the big blind of $15

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Saint_Bjorn 10 of Hearts6 of Spades

sychoi83 raises to $30

joo680 folds

Nyrger11 folds

Frankie Cut calls $30

bella00 calls $20

Saint_Bjorn calls $15

*** FLOP *** 4 of Diamonds8 of DiamondsJack of Spades

bella00 checks

Saint_Bjorn checks

sychoi83 checks

Frankie Cut checks

*** TURN *** 4 of Diamonds8 of DiamondsJack of Spades6 of Diamonds

bella00 checks

Saint_Bjorn checks

sychoi83 checks

Frankie Cut checks

*** RIVER *** 4 of Diamonds8 of DiamondsJack of Spades6 of Diamonds3 of Diamonds

bella00 checks

Saint_Bjorn checks

sychoi83 checks

Frankie Cut checks

*** SHOW DOWN ***

sychoi83 shows King of ClubsQueen of Hearts King Queen high

Frankie Cut shows Ace of Clubs10 of Clubs Ace Jack high

bella00 shows 5 of Spades5 of Hearts a pair of Fives

Saint_Bjorn shows 10 of Hearts6 of Spades a pair of Sixes

Saint_Bjorn wins the pot ($117) with a pair of Sixes

*** SUMMARY ***

Total pot $120 | Rake $3

Board: 4 of Diamonds8 of DiamondsJack of Spades6 of Diamonds3 of Diamonds

Seat 1: Nyrger11 didn't bet (folded)

Seat 2: Frankie Cut (button) showed Ace of Clubs10 of Clubs and lost with Ace Jack high

Seat 3: bella00 (small blind) showed 5 of Spades5 of Hearts and lost with a pair of Fives

Seat 4: Saint_Bjorn (big blind) showed 10 of Hearts6 of Spades and won ($117) with a pair of Sixes

Seat 5: sychoi83 showed King of ClubsQueen of Hearts and lost with King Queen high

Seat 6: joo680 didn't bet (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ponera att vi vet vad ars-et sitter med. Hur ska vi spela? Som jag gjorde?

 

Full Tilt Poker Game #4502513815: Table Cansdale (6 max) - $50/$100 - Limit Hold'em - 20:28:34 ET - 2007/12/14

Seat 1: Saint_Bjorn ($5,698)

Seat 2: OG_da_chaser ($3,602.50), is sitting out

Seat 3: MrApathy ($4,344)

Seat 4: lowrider66 ($3,063)

Seat 5: KPR16 ($1,717)

Seat 6: Duggers33 ($2,125)

Duggers33 posts the small blind of $25

Saint_Bjorn posts the big blind of $50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Saint_Bjorn Jack of Spades6 of Spades

MrApathy raises to $100

lowrider66 folds

KPR16 folds

Duggers33 folds

Saint_Bjorn calls $50

*** FLOP *** 3 of Spades2 of Spades8 of Hearts

Saint_Bjorn checks

MrApathy bets $50

Saint_Bjorn raises to $100

MrApathy raises to $150

Saint_Bjorn calls $50

*** TURN *** 3 of Spades2 of Spades8 of Hearts10 of Hearts

Saint_Bjorn checks

MrApathy bets $100

Saint_Bjorn calls $100

*** RIVER *** 3 of Spades2 of Spades8 of Hearts10 of Hearts2 of Hearts

Saint_Bjorn checks

MrApathy checks

*** SHOW DOWN ***

MrApathy shows 3 of ClubsAce of Diamonds two pair, Threes and Twos

Saint_Bjorn mucks

MrApathy wins the pot ($722) with two pair, Threes and Twos

*** SUMMARY ***

Total pot $725 | Rake $3

Board: 3 of Spades2 of Spades8 of Hearts10 of Hearts2 of Hearts

Seat 1: Saint_Bjorn (big blind) mucked Jack of Spades6 of Spades - a pair of Twos

Seat 2: OG_da_chaser is sitting out

Seat 3: MrApathy showed 3 of ClubsAce of Diamonds and won ($722) with two pair, Threes and Twos

Seat 4: lowrider66 didn't bet (folded)

Seat 5: KPR16 (button) didn't bet (folded)

Seat 6: Duggers33 (small blind) folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min hemma/poker-pc vill inte. Har bokat polare imorgon som hjälp att köpa och installera vad som krävs. Jag förväntar mig inte att skiten ska fungera efter detta, jag är efter erfarenhet sann Murphy-lojalist. Räknar iskallt med återvinningsstation och kreditkort på närmaste pc-butik.

 

Detta skrives från min lobotomerade jobb-pc.

 

--------------

 

I fredags pissade jag rakt ut på 8/16 och en del på 15/30. Vad gör man då? Jo, man tvåbordar 50/100 så klart!! Upp $3.5k på 50/100 (ca 500 händer) och $2.5k för kvällen. Kan ju inte kolla PO nu pga ovanstående pc-strul, men jag tror jag ligger runt den summan plus hittills denna månad på ca 4k spelade. Operation "Gröna Siffror På 3/6 Och 5/10" har alltså gått så där, 3/6 rätt bra men 5/10 rätt dåligt och 8/16 (utom tävlan) pissdåligt. Får jag bara igång pc:n tänkte jag köra en pre-christmas-rush, möjligen med avbrott för tydligen nödvändiga julklappsinköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar över dagboken. Den ger mig iofs en del, på så sätt att det är en bra metod för att rannsaka sig själv och det har också varit några enstaka bra diskussioner. Men det är lite tröstlöst att pladdra för stumma öron. Således tänkte jag mig en omröstning som får avgöra om jag fortsätter med skiten eller inte.

 

  • De som vill att jag ska fortsätta men inte har lust att skriva något för att bidra till diskussioner postar I Love You Gently.
  • De som vill att jag ska fortsätta och har lust att skriva något för att bidra till diskussioner postar I'll F**k you Like A Beast.
  • De som vill att jag ska lägga mig ner och dö och ta dagboken med mig postar F**k off, a**hole.

Jag ber alla som missklickat in sig här att rösta.

 

Inser att den sista rösten kan vara lockande och möjligen påverka resultatet. Omröstningen är alltså rätt vinklad till dagbokens nackdel.

Har noterat att varje post har ca 50 läsningar. Hur många regulars har jag så klart ingen aning om. Törs ni lägga en röst så lovar jag att följa resultatet.

 

Omröstningen avslutas nångång i bakruset på juldagen.

 

------------------------

 

Hur underbar är inte den här?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Soft låt, aldrig hört den tidigare!:-D

 

 

Angående dagboksskrivandet så kan jag inte välja något av alternativen då jag inte lirar FL och inte vill påverka beslutet men för att uttrycka mig på följande sätt, skulle jag ha lirat FL skulle din dagbok varit nöten.:-)

 

Lycka till med liret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men alltså, att vi spelar på olika nivåer betyder inte så mycket, det behöver inte bero på skill. Mina ballar kanske är större än dina, min rulle, min tur, vad som helst. Spelet är inte så vansinnigt annorlunda.

 

Jag har blivit hundbiten, jag har ett ärr i pannan efter att nån drämt en flaska i skallen, jag har en hårlös fläck á 50-öring i bakhuvet efter en krycka i ett annat slagsmål, jag har blivit knivhotad, pistolhotad (fanns i innerfickan sa han, jag trodde honom inte och hade rätt), jag har supit tillräckliga mängder för 10 världsturneér med Stones och Ozzy tillsammans... Jag hoppade av gymnasiet.

Vad jag vill ha sagt är att mina hjärnceller knappast är über någon annans, snarare tvärtom. Alla synpunkter på allas vårt käraste spel fixed limit är värda att fundera kring.

 

(Slagsmålen är så klart lortiga ungdomssynder. Tandkräm är nöten mot blod på jeans, räddat mig några gånger när jag bodde hemma.)

 

Blev nån slags biktning av det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den va bra den, din bikt alltså.

Jag vågar inte bikta mig.Har jobbat hårt hela livet med att få en massa karmapoäng men har ett par rejäla snedsteg som säkert ligger mig i fatet.

 

Nä spelet är ju sig likt på de flesta nivåer, så jag får väl försöka bidra med något...Har ju spelat lite mot Gurravasa på SvS o han sa iaf inte att jag var dålig. Vad nu det innebär...Har även spelat lite mot klonkmannen Ruter, men han har tydligen gått i dvala, längesen man såg honom här eller på msn.

 

Men som sagt forsätt skriv.Vi har ju liknande musiksmak oxå...Såg att du prisade både Queensryche o the Cult i en annan tråd....Ungdomsmusik som håller än!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snyggt klättring i nivåerna. btw frågan vad man gör med A5s, 88 och 89s så måste 88 vara syn och de andra kast?

Kan nog inte påstå att jag klättrat, nog snarare en dumoptimistisk skottare.

 

Minns inte händerna du nämner, får läsa bakåt när jag inte tvåbordar och återkomma.

 

Hur som helst kul att se dig här, hoppas du blir kvar och bidrar med lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...