skalle88 Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 då får man vika mycket dock... vet inte om jag kan hålla med dig...mina cb's utmanas sällan låg nivå, särskilt inte på en sån här bräda. jag håller med om att det inte är dåligt att folda och vänta på en situation som är mer EV+ faktiskt. Om jag hade gjort det är en annan femma. Citera
manshora Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Jag säger inte att det är rätt att höja till 6bb med AQ just här, men varför kan man inte höja olika mycket med olika händer i olika situationer? det är klart man kan, och bättre spelare gör det säkert. men vid lowlimit SH cashgame så känns det inte som det finns någon anledning till det. genom att höjja lika mycket varje gång oavsett hand så gör man det lätt för sig, och man riskerar inte att bli läst alt. komma i svåra situvationer om man höjjer för mycket med en dålig hand när vi försöker "mixa" spelet. det är iaf vad jag lärt mig, rätt eller fel Citera
Black_Jim Postad 5 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2007 Ni får gärna forsätta diskutera/bråka i min nya alles egna dagbok: http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/37969-black_jim-nl50-sh-ftp.html Där finns även en del andra HH:s och jag kommer lägga upp nya så fort nått intressant dyker upp... All hjälp/Skäll mottages tacksamt! Citera
strater Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 vet inte om jag kan hålla med dig...mina cb's utmanas sällan låg nivå, särskilt inte på en sån här bräda. jag håller med om att det inte är dåligt att folda och vänta på en situation som är mer EV+ faktiskt. Om jag hade gjort det är en annan femma. då har vi olika erfarenhet, tyckte folk på nl50/nl100 hela tiden satt och reraisade med middlepairs å liknande Citera
DrRoland Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 då har vi olika erfarenhet, tyckte folk på nl50/nl100 hela tiden satt och reraisade med middlepairs å liknande För att inte tala om alla sämre ess, stegdrag och färgdrag. Citera
Akim Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 Raise på A-hög flop mot en preflopraisare är väldigt ofta stål på NL50.. Jag hade nog gråtsynat turn men vikt rivern. Känns som en ABC-spelare sällan bettar ett svagare A eller bluffar missat drag här. Öhhm, verkligen inte. I dessa lägen kan många tomtar på NL50 höja med lite vad som helst. Mellanparet, PP, Arag etc. Given syn på flop, synen på turn, ja det beror på read helt enkelt. Men på river måste du vika. Citera
Jerico Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 Tycker personligen att det är bättre att ta besluten tidigare i handen innan vi investerat halva stacken. Säger ditt read att detta är en ganska nötig spelare är vik på floppen bra, saknar du read är väl fold på turn eller river standard och om fi är en känd slaskare så är det väl stackspel på turn som gäller. Ha koll på dina fi så slipper man sånt här tråkigt. Citera
jozoa Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 Öhhm, verkligen inte. I dessa lägen kan många tomtar på NL50 höja med lite vad som helst. Mellanparet, PP, Arag etc. Given syn på flop, synen på turn, ja det beror på read helt enkelt. Men på river måste du vika. Jag vet inte hur du tänker, men varför ska vi syna turn om vi har för avsikt att vika river mot ett bet? Vi har tryckt in halva stacken dessutom, så ska vi vika handen så ska vi göra det på turn. Citera
Akim Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 Jag vet inte hur du tänker, men varför ska vi syna turn om vi har för avsikt att vika river mot ett bet? Vi har tryckt in halva stacken dessutom, så ska vi vika handen så ska vi göra det på turn. My bad, vet inte riktigt hur jag tänkte. Jag håller med i det du säger. Citera
Recommended Posts