Black_Jim Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 NL50 Hold'em AQ Denna handen kom olägligt för mej precis när jag förlorat en större pott på ett annat bord = Minitilt. Jag vet att jag är slagen men klarar inte av att folda den... Var anser ni att jag ska ge upp handen? Flopp, turn eller river? Hur hade ni spelat den i övrigt? Fi är en ganska ABC-spelare enl. min uppfattning. Eftersom jag spelat dålig poker hela kvällen är det fritt fram att såga medelst fotknölar samt förolämpa utan pardon! Seat 1: HERO ($53.55) Seat 5: Fi ($50) SB posts the small blind of $0.25 Fi posts the big blind of $0.50 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO UTG folds HERO raises to $1.75 CO calls $1.75 Button folds SB folds Fi calls $1.25 *** FLOP *** Fi checks HERO bets $4 CO folds Fi raises to $12 HERO has 15 seconds left to act HERO has requested TIME HERO calls $8 *** TURN *** Fi has 15 seconds left to act Fi bets $12 HERO calls $12 *** RIVER *** Fi bets $24.25, and is all in HERO has 15 seconds left to act HERO kastar bort $24.25 *** SHOW DOWN *** Fi shows three of a kind, Fours HERO mucks Citera
manshora Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 det är ju NL50 så, jag vet inte, en check raise.. svårt här faktikst. men skulle synat flop. sen betar han halvpot på turn? måsste nästan syna den med. på rivern kan du nog se dig slagen dock, men åter igen detta är NL50. att försöka slängav den här på tex floppen finns inte, du kommer folda bäst hand för ofta. EDIT: detta är naturligvis beroende på FIs statts, mot en TAG spelare kan man nog folda på turn. mot en ûber fisk är det bara att dega in Citera
DrRoland Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 Det är på stars va? Nitsajten nr1. Säkert en fold redan på floppen. I övrigt är det en svår hand att folda. Citera
brolija Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 Själv skulle jag ha raisat mer, upp emot 3 dollar på AQs preflopp. På så sätt får du bort många dragiga händer, har själv förlorat och förlorar fortfarande på just sånna här situationer, men de blev mindre efter jag höjde mer. Btw, LAG? TAG? ABC? Citera
klippan Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 Det är på stars va?Nitsajten nr1. Säkert en fold redan på floppen. I övrigt är det en svår hand att folda. 90% säker på att det är Prima Citera
manshora Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Själv skulle jag ha raisat mer, upp emot 3 dollar på AQs preflopp. På så sätt får du bort många dragiga händer, har själv förlorat och förlorar fortfarande på just sånna här situationer, men de blev mindre efter jag höjde mer. Btw, LAG? TAG? ABC? raise till 3 dollar finns ingen anledning att göra, 6x BB utan någon limpare innan? menar du att du höjjer olika mycket beroende på vilken hand du har? Citera
brolija Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Oj missade att det var SH, så van vid FL. Jo jag har många händer som jag höjjer till 2, 2.5 eller 3 beroende på position och limpare, precis som du sa. Men jag tog förgivet att det var någon limpare samt BB och SB, sorry. Men behöver fortfarande veta vad LAG och TAG står för. Citera
manshora Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Oj missade att det var SH, så van vid FL. Jo jag har många händer som jag höjjer till 2, 2.5 eller 3 beroende på position och limpare, precis som du sa. Men jag tog förgivet att det var någon limpare samt BB och SB, sorry. Men behöver fortfarande veta vad LAG och TAG står för. LAG = lose agressiv TAG = tight agressiv ABC = att spela abc poker, standard poker eller vad man ska säga. Citera
Black_Jim Postad 4 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2007 Oj missade att det var SH, så van vid FL. FL = Fixed Limit FR = Full Ring Antar att du menar FR? Det är varken Prima eller Stars, Prima har jag övergett men Stars tänker jag nog prova snart. FullTilt är det som gäller nu, gillar den grymt mycket, men pga skattefrågan tänker jag nog byta snart. Minns inte hur det är med Stars men den är skattefri har jag för mej? Ang. handen, det är väl inte en solklar fold mot random Fi, men mot just denna Fi var den ganska klar... Minns inte statsen, men runt 20/18/? har jag för mej och han var 1 av 2 Fi:s som verkade vettig vid bordet... Pga att han raisar så lite(flopp) och betar så lite (turn) så blir det svårare att folda, sen på rivern känner jag mej lite comitted med halva stacken inne och TPGK. Är jag för comitted på river eller borde jag lägga? Edit: Stars är såklart INTE skattefritt, Party är skattefritt, blandade ihop dem. Citera
KimHartman Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 raise till 3 dollar finns ingen anledning att göra, 6x BB utan någon limpare innan? menar du att du höjjer olika mycket beroende på vilken hand du har? Jag säger inte att det är rätt att höja till 6bb med AQ just här, men varför kan man inte höja olika mycket med olika händer i olika situationer? Citera
DocLame Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Jag säger inte att det är rätt att höja till 6bb med AQ just här, men varför kan man inte höja olika mycket med olika händer i olika situationer? Finns det systematik i hur man höjer med olika händer i olika situationer så blir man ju sönderplockad av en perceptiv fi. Citera
Dante Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Raise på A-hög flop mot en preflopraisare är väldigt ofta stål på NL50.. Jag hade nog gråtsynat turn men vikt rivern. Känns som en ABC-spelare sällan bettar ett svagare A eller bluffar missat drag här. Citera
Black_Jim Postad 4 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2007 Raise på A-hög flop mot en preflopraisare är väldigt ofta stål på NL50.. Jag hade nog gråtsynat turn men vikt rivern. Känns som en ABC-spelare sällan bettar ett svagare A eller bluffar missat drag här. Klockrent! Du är en vis man... Citera
KimHartman Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Finns det systematik i hur man höjer med olika händer i olika situationer så blir man ju sönderplockad av en perceptiv fi. Räcker att du mixar upp det lite då och då. Citera
strater Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 va nöjd med att du kom ifrån den på river, svår att folda innan dess. Är nog nästan så att folden på river är tveksam om nåt, men gick ju bra just nu och är det som räknas go with da read Citera
DocLame Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Räcker att du mixar upp det lite då och då. Ja, det var precis det jag menade. Följer du alltid samma betmönster med samma typ av hand så blir du lättläst, men lägger du till en slumpkomponent så är det ingen fara. Citera
Black_Jim Postad 4 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2007 va nöjd med att du kom ifrån den på river, svår att folda innan dess. Är nog nästan så att folden på river är tveksam om nåt, men gick ju bra just nu och är det som räknas go with da read Kom inte ifrån den på river. Slängde ju in mina sista fördärvade slantar i en pott jag visste jag förlorat... Nu börjar tilten komma, såhär 12 timmar efteråt... Citera
strater Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Kom inte ifrån den på river. Slängde ju in mina sista fördärvade slantar i en pott jag visste jag förlorat... Nu börjar tilten komma, såhär 12 timmar efteråt... haha, oh "HERO kastar bort $24.25", kom bara till "HERO folds" nåja, sämre synar har man sett, dock så bör den väl foldas mot en kille du anser spela abc Citera
Jerico Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Det är inte jätte jätte dåligt att folda flop om du saknar read. Citera
jozoa Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Det är inte jätte jätte dåligt att folda flop om du saknar read. Öh? Vika TPGK mot raise efter att ha höjt pre HU? Citera
Jerico Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Asså vi sitter ju med väldigt lite investerat i en pott som ser ut att växa okontrollerat och vi har ingen aning om fi är en nötspelare eller storslaskare... Vi har enorma reverse-implied odds i denna hand. Säger inte att jag skulle folda men tycker inte det är uteslutet om vi inte vet att fi ofta gör detta med ett drag eller sämre hand/bluff. Bluffar är väl generellt mindre vanliga på A-hög flopp också. Citera
strater Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Det är inte jätte jätte dåligt att folda flop om du saknar read. då får man vika mycket dock... Citera
jozoa Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 Asså vi sitter ju med väldigt lite investerat i en pott som ser ut att växa okontrollerat och vi har ingen aning om fi är en nötspelare eller storslaskare... Vi har enorma reverse-implied odds i denna hand. Säger inte att jag skulle folda men tycker inte det är uteslutet om vi inte vet att fi ofta gör detta med ett drag eller sämre hand/bluff. Bluffar är väl generellt mindre vanliga på A-hög flopp också. Jag förstår ditt resonemang och är beredd att hålla med efter att ha läst OP's första inlägg än en gång där han skriver att "Fi är en ganska ABC-spelare". Men mot en randomfi så är det vekt att lägga den bara för att man inte har någon read. Då borde man inte spela mot honom i första hand om man ska tänka i den banan. Citera
Recommended Posts