AdslVerbe Postad 3 Juli , 2007 Rapport Share Postad 3 Juli , 2007 Fi är normalt riktigt, riktigt tight å ganska aggresiv. Senaste varven verkar han dock ha flippat helt. Han höjer/tokhöjer i princip var och varannan hand (åtminstonde var tredje) och är därpå nästan alltid all-in på floppen. Fattar inte riktigt vad som hänt med honom...stridar han ett jättestimm??? Min image är nog vid tillfället ganska Tight Passiv, men jag har bara suttit 3-4 varv på detta FullRingBord Jag sitter i den aktuella handen i SB med AA och Fi sitter i BB och alla har foldat fram till mej. Jag väljer i detta läge att bara syna mörken för jag vet att han med all säkerhet kommer att höja... Seat 8: HERO ( $190 ) Seat 10: Fi ( $177.20 ) HERO posts Small Blind $1 Fi posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards As Ac [HERO] 7st(alla) foldar fram till mej på SB HERO calls $1 Fi raises $6 HERO raises $14 Fi calls $8 Pottstorlek $32 Dealing Flop 9h Jc Th HERO bets $34 Fi raises $161.20 Helt livsfarlig flopp här, samt återhöjning. Men med tanke på sättet han spelat dom senaste varven är det helt i hans mönster. Fold/syn? (+gärna några kloka anledingar och råd för en renodlad amatör som mej) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 3 Juli , 2007 Rapport Share Postad 3 Juli , 2007 Svårt, men jag tror inte du kan vika här med din read. För övrigt är din limp-reraise alldeles för liten. slå upp till 20 allra minst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 3 Juli , 2007 Rapport Share Postad 3 Juli , 2007 Bara att blixtsyna och se glad ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BigShot Postad 3 Juli , 2007 Rapport Share Postad 3 Juli , 2007 Som dlinder säger, höj mer preflop..han får alldeles för goda odds att spela typ alla möjliga sorters händer i position. Personligen hade jag lagt mig här, tänkbara händer som FI kan ha: Q9, JT, T9, KQ, J9, KJ och liknande. Gjorde en lite analys i Pstove: Board: 9h Jc Th Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 38.701% 37.79% 00.91% 54628 1311.00 { AcAs } Hand 1: 61.299% 60.39% 00.91% 87290 1311.00 { TT-88, KTs+, Q9s+, J9s+, T8s+, 98s, 87s, KTo+, Q9o+, J9o+, T9o, 98o, 87o } Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 3 Juli , 2007 Rapport Share Postad 3 Juli , 2007 Om du sätter honom på den hdn ska du syna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 3 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 Juli , 2007 Som dlinder säger, höj mer preflop..han får alldeles för goda odds att spela typ alla möjliga sorters händer i position. Personligen hade jag lagt mig här, tänkbara händer som FI kan ha: Q9, JT, T9, KQ, J9, KJ och liknande. Gjorde en lite analys i Pstove: Board: 9h Jc Th Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 38.701% 37.79% 00.91% 54628 1311.00 { AcAs } Hand 1: 61.299% 60.39% 00.91% 87290 1311.00 { TT-88, KTs+, Q9s+, J9s+, T8s+, 98s, 87s, KTo+, Q9o+, J9o+, T9o, 98o, 87o } Tack! Jag VILL naturligtvis sätta honom på ett drag med tanke på överbeten, det är ju då ett typiskt och perfect läge att gå all-in för Fi egentligen eller? Jag leder ju i detta läge mot alla färg å öppna stegdrag dock ej kombidragen om jag räknar rätt? Men chansen finns ju förstås att han har en färdig stege eller kanske ett set. ...svårt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 3 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 Juli , 2007 Om du sätter honom på den hdn ska du syna. Förklara mera... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pold Postad 3 Juli , 2007 Rapport Share Postad 3 Juli , 2007 AhJh eller QQ är min gissning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 3 Juli , 2007 Rapport Share Postad 3 Juli , 2007 Förklara mera... Pottodds Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 3 Juli , 2007 Rapport Share Postad 3 Juli , 2007 Just för att preflopspelet är så horribelt kan fi ha i princip vad som helst, därför tycker jag det känns som fold. Något tvåpar känns troligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 3 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 Juli , 2007 Just för att preflopspelet är så horribelt kan fi ha i princip vad som helst, därför tycker jag det känns som fold. Något tvåpar känns troligt. Mmm...jag förstår, kanske var horibelt...jag vet inte. Men min tanke var i vart fall att jag verkligen ville ha med honom i potten headsup med tanke på hans spel. Dom enda händer han inte har spelat det senaste är dom någon höjt innan han. Jag var tom inne på att bara syna hans höjning för att verkligen ge honom insiativet...men tvetydig nog återhöjde jag med tanke på att jag då "på ett naturligt vis" kan beta pot på nästan vilken flopp somhelst. Jag vill ju att han skall träffa något som toppar å pusha i sedvanlig stil. Jag håller med om att mitt spel i vanliga fall e superruttet pre men jag hade en liten tanke med det:oops: , jag e ju trotts allt headsup mot en superaggro i detta läget. Går det åt helvete är det väll bara svälja och ta det i det läget..antar jag:cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 4 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2007 ...huvudet skrek FOLD medans jag såg muspekaren långsamt röra sej mot Call-knappen som trycktes in. Tydligen hade reflex å instinkt rätt denna gången. Resten är historia. HERO calls $127.20 Dealing Turn 9h Jc Th Ah Dealing River 9h Jc Th Ah Td Fi shows Ad Qh Winner is HERO $351.40 Fi hade alltså ett öppet stegdrag samt 2 överkort. Tack för alla inlägg å lycka till på borden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 4 Juli , 2007 Rapport Share Postad 4 Juli , 2007 zzz, om han som du beskriver går all-in i stort sett varje hand ska du givetvis syna... går givetvis både folda å syna i detta läget, beror på read Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 4 Juli , 2007 Rapport Share Postad 4 Juli , 2007 sen så tycker ja ju om du nu vill fjant-höja så så syna istället. Sen finns det ju betydligt bättre höjningar (till 18-19) som ändå kommer få han att syna men där potten iaf växer... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 4 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2007 sen så tycker ja ju om du nu vill fjant-höja så så syna istället. Sen finns det ju betydligt bättre höjningar (till 18-19) som ändå kommer få han att syna men där potten iaf växer... Japp! Absolut! Men inget sitter i märgen på mej. Men som du säger, antagligen kunde jag återhöjt lite mer pre utan att skrämma bort honom. Som jag skrev tidigare ville jag INTE "bara syna" pre för att jag ville "auto beta floppen" (om du fattar vad jag menar), vilket skulle locka han ännu mer att slå om. Men nu fick jag en mardrömsflopp vilket gjorde handen för mej svårare. Rörigt Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts