Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja så är det, vet inte riktigt vad jag skall göra för att vända på trenden. Handlar absolut inte om otur utan mer om att jag är så fruktansvärt kass på det. Spelar 500 kr och 300kr för det mesta på SvenskaSpel SH. När det är HU brukar blindsen vanligtivs ligga på 100-200 och det brukar vara hyffsat jämna stackar (25xbb)

Någon som har en bra artikel att länka till så man kan läsa på lite, eller kanske några riktlinjer :)

//nabbes

Postad

förlorar du alltid HU i SNGS eller förlorar du alltid i HU sngs?

om blindsen är höga kan man knappt vara för aggro...

sök på SAGE-systemet.

ls H2h-forumdelen.

Postad
förlorar du alltid HU i SNGS eller förlorar du alltid i HU sngs?

om blindsen är höga kan man knappt vara för aggro...

sök på SAGE-systemet.

ls H2h-forumdelen.

Förlorar "alltid" HU i SNGS. Problemet är inte att jag är för tight, nog mer att jag är för aggro, ser alla A och K som guld typ. :roll:

Postad

HU handlar så mycket mer om korten... har man kännslan att man är underlägsen någon ska man inte möta denna överhuvud taget.

Jag anser mej vara bra på HU men vissa spelar jag bara inte med... inte för att dom kanske är bättre alltid utan antingen för deras spel inte passar min stil eller att personen har "krypit unnder skinnet" på mej.

Spela in ett par HU sessioner och lägg ut så kanske vi kan hjälpa dej "loss".

Postad

HU är min sämsta sida inom poker, jag brukar trycka på i princip allt, om blindsen är höga dvs (vilket de oftast är i HU i en sng), Fi kommer då kasta en hel del blinds till dig om du är "maniac"..

edit: givande inlägg...

Postad
HU är min sämsta sida inom poker, jag brukar trycka på i princip allt, om blindsen är höga dvs (vilket de oftast är i HU i en sng), Fi kommer då kasta en hel del blinds till dig om du är "maniac"..

edit: givande inlägg...

Ungefär min strategi, men har förlorat 12 irad nu så börjar bli lite knäpp, kanske varians men skulle inte tro så.

Postad
Ungefär min strategi, men har förlorat 12 irad nu så börjar bli lite knäpp, kanske varians men skulle inte tro så.
Att ställa all-in varje hand är inte så bra om man har kring 25 bb vardera...
Postad
Att ställa all-in varje hand är inte så bra om man har kring 25 bb vardera...

Okej nu överdrev jag lite, men när jag kommer ner på 15bb brukar det bli all in på K och A. Dåligt eller bra?

Om vi båda har 15 bb och fi raisar upp potten 3bb så brukar jag ställa in med 15bb med en K 9 till exempel. Överaggro?

Det är klart att om det är en supertight spelare som har spelat en hand under hela sng där han tripplat med AA mot KK och QQ kan det bli en fold men generellt brukar jag spela så.

Postad
Kör lite billiga SNG HU:s då ....träna spelet !

Bara att hålla, hitta känslan i HU. Visst är det så stacken inte är lika känslig mot blindsen i början av en HU SnG men det blir bra träning i tålamod och att hitta de rätta korten.:twisted: