Gå till innehåll

Spännande Turneringsform


carlehboy

När blir det bust?  

53 medlemmar har röstat

  1. 1. När blir det bust?



Recommended Posts

Jag brukar spendera mina dagar på jobb med att tänka ut olika spel system och idag fick jag snilleblixten att göra en liten turnering ut av heads up borden på Prima. Buy in är 50 dollar och det finns bara 1 pris och det är $80k

:mrgreen: låter lovande än så länge.

Haken är att jag ska lira head up från botten och sen fly fältet så fort jag dubblat (om jag dubblar) för att gå till ett högre bord.

Så här ser mitt blindschema ut.

 

1. $0,25/$0,5 Nytt RekordCarlehboy

2. $0,5/$1

3. $1/$2

4. $2/$4

5. $3/$6

6. $5/$10

7. $10/$20

8. $20/$40

9. $25/$50

10. $50/$100

11. $100/$200

12. $200/$400

 

Jag räknar med att det tar ca 30 min per blind i genomsnitt.

Ni skrattar och tänker omöjligt men är det verkligen det, Vilken fisk som helst kan komma in och sno ett inköp av dig på heads up innan man har tillräckligt med info för att spöa honom över nästa inköp.

Plus för att vinna en turny så måste man dubbla sig en hel del gånger.

Kan man på en dag öka värdet på sina pengar 1600 gånger vem vet?

Inget talar emot mig imorgon smäller det.

 

Lägger in en poll så ni kan rösta vilken nivå jag kommer busta (Kan bara ha 10 alternativ så jag skippar $100/$200 $200/$400 på pollen).

Själv kommer jag tror jag jag åker på $0.25/$0.50 men men

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte direkt någon revolutionerande idé det här. Och som du redan påpekat är det enormt svårt att lyckas. Sen får du inte glömma raken också som kommer påverka ditt resultat. Nästan bättre att köpa in sig till Sunday Million eller nått än att testa sånt här som microspelare.

 

Sen har du också lite konstiga hopp i ditt "schema" typ efter ett lyckat försök på 3/6 kommer du ha 1.2k och buyin på 5/10 är enbart 1k.. Utöver detta så tror jag knappast att du pallar att sätta dig med 10k på 50/100 ifall du lyckats klättra så långt.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har du också lite konstiga hopp i ditt "schema" typ efter ett lyckat försök på 3/6 kommer du ha 1.2k och buyin på 5/10 är enbart 1k..

 

jo jag vet om de hoppen men prima har inte de bord jag behöver för att dubbla vidare :(

plus de hoppen gör så jag tjänar lite pengar så då gör det inget om jag kommer hela vägen till lrs_lzk och torkar 40k där :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv kommer jag tror jag jag åker på $0.25/$0.50 men men

 

 

Japp du har rätt som vanligt men jag har introducerat ett litet sätt att lira turneringar för den ensamme plus jag kommer göra detta varje tisdag för att göra en liten ath lista.

 

ni får gärna utmana mig och slå mitt rekord på att som är på nivå 1 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...